Anonym skriver:
Hvor dejligt for jer 
Og det er også fint at man skal kæmpe for sit forhold, men det har JEG også gjort længe. Hvis jeg bare kunne mærke at han gav lidt af sig selv så ville jeg blive så glad. De der dage hvor han lige giver sig i 2 dage efter en god samtale, jamen jeg er jo så glad, men så går det ned af igen fordi han ligeså stille holder op med at prøve
Og det er simpelthen ulideligt at være glad, så ulykkelig, så glad, så ulykkelig - jeg aner jo aldrig hvad jeg ender op med.
....
Lige præcis og jeg skal jo være der for vores datter, og ærligt talt, det føler jeg nogen gange at jeg ikke kan, jeg er der fysisk, men ikke psykisk og det er bare ikke okay. Hun er det bedste der er sket for og jeg kunne ikke være mere lykkelig med hende, men når hendes far også er der så er det bare noget helt andet og jeg skal gemme alle mine følelelser og frustrationer væk. Når han ikke er der så svæver min datter og jeg på en sky og har det så hyggeligt - det kan jo ikke passe vel?
Og tak, jeg synes da heller ikke det er urimeligt at han lige kørte hånden over min gravide mave, han lå der jo alligevel (han bliver nulleret ret tit), eller at jeg får 20 kys om dagen, det bidrager da kun til intimiteten.
Faktisk, altså jeg har lige haft fødselsdag og jeg har intet fået af ham og jeg får det nok heller ikke. Synes bare det siger lidt om hvor meget opmærksomhed jeg får. (Og dette er ikke den første fødselsdag hvor jeg ikke får noget, overhovedet)
Bemærk at jeg skrev at grunden til at vu herhjemme kom ud på den anden side var at HAN også kæmpede.
Jeg vi talte rigtig meget om tingene , også de svære. Engang imellem gik bølgerne højt fordi at en af os havde svært ved at rumme den andens afmagt og manglende overskud.
Men jeg var aldrig i tvivl om at han ville mig, eller om han elskede mig. Jeg vidste at det han havde det aller sværest med var at se mug blive kørt længere og længere ned, mens han ikke magtede at hjælpe mig.
Det lyder ikke til at din kæreste umiddelbart er helt samme sted. Altså, vi havde og har også nogle samtaler omkring hvordan man hjælper hinanden herhjemme, og det er klart mig der laver mest. Kan blive frygteligt irriteret over at der går 14 dage fra jeg har bedt ham om at slå græs, til det rent faktisk bliver gjort. Så han får stadig en opsang i ny og næ, det virker en uges tid, og så står jeg igen for det hele og skal bede om at tingene bliver ordnet 8 gange.
Men skidt med det, når nu det er sådanne små ting. Intet forhold er perfekt.
Til gengæld har jeg en kærlig og omsorgsfuld mand det HVER dag skriver at han er kommet sikkert på arbejde - fordi han ved jeg er panisk angst for at der sker ham noget på vejen.
Jeg har en mand der ofte fortæller mig at han elsker mig, og at jeg er smuk og lækker.
Jeg har en mand som (nu) forstår og magter at have vores barn en time eller to om eftermiddagen, så jeg kan få en lur ( og han går lov at sove længe).
Her giver og tager vi begge lidt, det var en kamp at komme hertil men vi ønskede det begge. Det lyder ikke til din mand ønsker det. Og hvis du alligevel klarer alt derhjemme, jamen hvorfor skulle han så lave noget om? Han har det jo som blommen i et æg.
Jeg synes at det lyder mere og mere spm om at du allerede har besluttet dig - og at du egentlig er afklaret med det. Springet bliver ikke mindre af at vi herinde eller fin omgangskreds hepper på dig. Det er stadig dig der skal lukke øjnene og sætte af udi en ny og ukendt rolle som alenemor.
Men ved du hvad? Jeg tror det bliver fantastisk for dig! Du virker som en stærk og selvstændig kvinde, og er sikker på at du lynhurtigt vil kunne lægge usikkerheden bag dig og nyde din nye status. Tænk på hvor meget mere overskud du vil have til dig selv og dit barn, når du ikke længere skal gå rundt og være irriteret og frustreret over en kæreste der ikke gider prioritere dig og jeres barn? Når du kun skal rydde op og gøre rent efter dig selv. Og du selv kan bestemme hvilken slags tv du vil se om aftenen...