Anonym skriver:
Så alt hvad jeg ønsker skal jeg lægge til side ? GLEM DET, jeg skal ikke leve et røvkedeligt, ufrækt, uintimt liv. Vi kunne ligeså godt være venner.
Jeg giver ham skam kys og kram - men når det altid er MIG og MIG og MIG der skal give men aldrig får noget igen, ja så gider man ikke.
Og nej du kender os ikke og derfor forstår jeg overhovedet ikke hvor "
- Du gør ham opmærksom på hans fejl og hvad du er utilfreds med. Du fortæller ham hvordan han bør være, ifølge dig.
- Han giver dig ret - delvist for at få fred for din brok, delvist fordi han har et meget lavt selvværd og sikkert enormt gerne vil være din drømmemand. Det er han bare ikke og det kan han ikke blive ligegyldigt hvor meget du kritiserer ham og hvor meget han end ønsker det. Så derfor sker det ikke.
Du bliver nødt til at stoppe med at kritisere ham på den måde. Intet forhold vil kunne holde til det. Det er ødelæggende for hans selvværd og det er ødelæggende for statusbalancen i jeres relation" det her kommer fra.
Selvfølgelig kritisere jeg når mit liv OVERHOVEDET ikke er som jeg vil have det, men så må han lade være med at love mig de ting og så lade mig gå - for jeg har nemlig sagt flere gange at vi bare ikke skal være sammen, at vi er for forskellige og at mine behov er anerledes nu, men det vil han jo ikke og ergo må HAN da komme med noget der gør at jeg har lyst til at blive
Man skal ikke være sammen for hver en pris! Og det lyder som om du synes jeg bare skal lukke og finde mig i at jeg aldrig får mine drømme opfyldt - hvor trist!
Som sagt har vi gået til psykolog og han ændre det ikke selvom han får af vide at han skal give mig ligeså meget som jeg skal give ham - at vi skal mødes på midten!
Du har forandret dig enormt, skriver du selv. Jeg tænker, at han måske savner den, du var før, og slet ikke kan følge med - han har både fået en ny partner og en ny rolle som far på ganske kort tid. I den tid har I været til psykolog, og I har talt og talt og talt om dine drømme og forventninger til ham. Tror du ikke, han føler sig tæppebombet af samtaler og desperat prøver at forholde sig til, hvem det nu lige er, du er blevet, og hvor han selv står i dette?
Mange mænd har svært ved abstrakt snak om at "geare op" og om at "mødes på midten". Jeg er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne forholde mig til, hvad det konkret betyder - hvor er den midte, og er det sikkert, at jeg overhovedet ville befinde mig fint med at mødes netop der med en partner, jeg ikke rigtigt kunne kende længere?
Når han giver dig ret og kalder sig selv en idiot, er det for mig et tydeligt tegn på, at han virkelig gerne vil gøre dig tilfreds - om ikke andet her og nu, under samtalen og bebrejdelserne. Men i praksis raver han rundt og har vel rigeligt i at forsøge at finde ud af, hvor han dybest set befinder sig i forhold til sit nye liv. Og for mig at se er det nye liv lig med, at han hurtigst muligt skal udvikle sig til en ny mand med en ny partner med en ny dagsorden - og så forstår jeg altså godt, at han bliver træt.
Jeg synes ikke, du kan forvente, at han på en gang skal forholde sig til din forandring og ændre radikalt på sig selv. Jeg synes, det er at vende tingene på hovedet at sige, at når du nu har forandret dig, så må han søreme også komme i omdrejninger og følge med - nu! Er det ikke ham, der har grund til at sidde paf tilbage og tænke over, hvor du lige blev af, og hvem du er nu?
Dine indlæg er en lang opremsning af, hvor meget, der er blevet talt og aftalt og talt igen. Jeg tror, han trænger til ro i sit hoved og til at mærke efter, hvor han egentlig selv er henne. I er lige blevet forældre - otte måneder er jo ingen tid - har der overhovedet været tid og rum for bare at være, trække vejret, mærke efter - uden at tale?