SjeBets skriver:
Nu kommer jeg lige med en betragtning, som nok vil fornærme nogle.
jeg har over den seneste tid læst om unge piger der gerne vil være mødre, og ganske forståeligt, børn er dejligt.
Men en af argumenterne er at de har haft deres ungdom fordi den enten har festet færdig eller de har aldrig gidet at feste/gå i byen.
Jeg var selv ung mor, ikke planlagt, men det skete og jeg tog ansvar. Men der er da så meget andet i at være ung end bare at feste og gå i byen. Det fandt jeg ud af da jeg stod som ung-enlig mor. Og der skal ingen tvivl være om at jeg elsker min datter, men hvor ville jeg så gerne have ventet 5-6-7 år med at have fået hende, og det var bestemt ikke fordi at jeg ville gå i byen og feste hjernen ud.
Skal så siges at jeg var i et fast forhold da det skete, og vi havde været sammen i 3 år dengang. Og regnede da bestemt ikke med at ende med at blive enlig mor.
som sagt bare en betragtning og en lille undren over at man kun tror ungdom er at feste/gå i byen.
Som ung mor til to, vil jeg gerne give dig ret!
Ungdom er meget mere end byen og fester, der er livserfaring, uddannelse og ja sågar nogle år uden ansvar for andre end sig selv - bare for at nævne nogle..
Jeg har to uplanlagte børn, og selvom der ikke er mere end 2 år imellem dem, kan jeg mærke meget stor forskel på min opfattelse af den rolle jeg har. Jeg fortryder ikke mine børn på nogen måde, men havde jeg vist hvad forælderrollen havde budt mig andet end hvad jeg forestillede mig så havde jeg nok først fået første barn nu 
Ikke at jeg havde en glansbillede af at være mor, for jeg forestillede mig faktisk et kolik barn med diverse sygdomme som f.eks MØB, men jeg havde en forestilling om at farmand var en langt større del af det hele. Jeg fik et kolik barn, jeg fik også et barn med MØB, astmatisk bronkitis og RS virus og jeg fik i højgrad en kæreste som ikke kunne forstå hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde med alle disse ting, han havde svært ved at se hvorfor jeg var så ked og træt efter kun 2 timers søvn fordelt på 24 timer fordi jeg ellers havde et skrigende barn, hvorfor jeg ikke gad nusse, putte osv. når han havde lyst osv..
Det vil aldrig være nemt at blive mor, uanset alder - men nyd nu ungdommen bare lidt mere