Ungdom = feste/gå i byen?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

modesty

modesty skriver:

Ja, men der er altså flere modne kvinder på 30 end på 18. Sorry, men sådan er det. Livserfaring betyder meget. Man lærer at gå på kompromis, holde roen i kriser osv. Jeg har en del veninder der er noget yngre end mug, og selvom de er modne af deres alder, så ER de altså umodne sammenlignet med mig. Fordi de mangler livserfaring. Og livserfaring handler ikke kun om oplevelser, men om tid levet.

Der er jo også en grund til at flere unge mødre end ældre feks dropper amningen.

Yngre end MIG selvfølgelig, hahahah ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

modesty

Jamen hun har da ret? Selvom hun i princippet intet aner om det.
Det ER jo ikke slut med fritid og selvforkælelse når man får børn. Det ville da være synd og trist

Det er ikke slut nej, men der bliver skåret markant ned på det og visse ting må man helt undvære, som du selv nævner i et af dine andre indlæg mht fester. Jeg synes kommentaren med neglelak var helt åndssvag da det jo slet ikke er det vi diskuterer her, men meget større, tidskrævende og væsentlige ting. Som man helt bestemt giver afkald på når man har små børn.

Anmeld

27. september 2013

Hønsemor

SjeBets skriver:

Nu kommer jeg lige med en betragtning, som nok vil fornærme nogle.

jeg har over den seneste tid læst om unge piger der gerne vil være mødre, og ganske forståeligt, børn er dejligt. 

Men en af argumenterne er at de har haft deres ungdom fordi den enten har festet færdig eller de har aldrig gidet at feste/gå i byen.

Jeg var selv ung mor, ikke planlagt, men det skete og jeg tog ansvar. Men der er da så meget andet i at være ung end bare at feste og gå i byen. Det fandt jeg ud af da jeg stod som ung-enlig mor. Og der skal ingen tvivl være om at jeg elsker min datter, men hvor ville jeg så gerne have ventet 5-6-7 år med at have fået hende, og det var bestemt ikke fordi at jeg ville gå i byen og feste hjernen ud.

Skal så siges at jeg var i et fast forhold da det skete, og vi havde været sammen i 3 år dengang. Og regnede da bestemt ikke med at ende med at blive enlig mor.

som sagt bare en betragtning og en lille undren over at man kun tror ungdom er at feste/gå i byen.

Som ung mor til to, vil jeg gerne give dig ret!

Ungdom er meget mere end byen og fester, der er livserfaring, uddannelse og ja sågar nogle år uden ansvar for andre end sig selv - bare for at nævne nogle..

Jeg har to uplanlagte børn, og selvom der ikke er mere end 2 år imellem dem, kan jeg mærke meget stor forskel på min opfattelse af den rolle jeg har. Jeg fortryder ikke mine børn på nogen måde, men havde jeg vist hvad forælderrollen havde budt mig andet end hvad jeg forestillede mig så havde jeg nok først fået første barn nu

Ikke at jeg havde en glansbillede af at være mor, for jeg forestillede mig faktisk et kolik barn med diverse sygdomme som f.eks MØB, men jeg havde en forestilling om at farmand var en langt større del af det hele. Jeg fik et kolik barn, jeg fik også et barn med MØB, astmatisk bronkitis og RS virus og jeg fik i højgrad en kæreste som ikke kunne forstå hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde med alle disse ting, han havde svært ved at se hvorfor jeg var så ked og træt efter kun 2 timers søvn fordelt på 24 timer fordi jeg ellers havde et skrigende barn, hvorfor jeg ikke gad nusse, putte osv. når han havde lyst osv..

Det vil aldrig være nemt at blive mor, uanset alder - men nyd nu ungdommen bare lidt mere

Anmeld

27. september 2013

lycly

modesty skriver:

Det er ikke slut nej, men der bliver skåret markant ned på det og visse ting må man helt undvære, som du selv nævner i et af dine andre indlæg mht fester. Jeg synes kommentaren med neglelak var helt åndssvag da det jo slet ikke er det vi diskuterer her, men meget større, tidskrævende og væsentlige ting. Som man helt bestemt giver afkald på når man har små børn.

Det er da heller ikke slut med fester bare fordi man får børn?
Det er bare ikke så ofte eller så spontant, tingene skal bare planlægges.

Anmeld

27. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Det er da heller ikke slut med fester bare fordi man får børn?
Det er bare ikke så ofte eller så spontant, tingene skal bare planlægges.

Læs nu hvad der står. "det er ikke slut nej, men der bliver skåret markant ned...."

men det er jo også forskelligt hvad vi hver især synes er okay. Jeg går ikk i byen mere end 4 gange om året ca, for jeg  synes i forvejen vi er for lidt sammen i hverdagene, så weekenden skal ikke gå med at jeg er træt og uoplagt og i øvrigt vil jeg også gerne nyde lidt kærestetid med min bedre halvdel, som der heller ikk er vildt meget overskud til i hverdagene. Men vi er jo forskellige. 

og netop som du siger, tingene skal planlægges ligemeget hvad man foretager sig, man kan ikk bare sige ja, når veninderne inviterer i biffen spontant fredag aften osv. 

Anmeld

27. september 2013

lycly

Mor11 skriver:

Læs nu hvad der står. "det er ikke slut nej, men der bliver skåret markant ned...."

men det er jo også forskelligt hvad vi hver især synes er okay. Jeg går ikk i byen mere end 4 gange om året ca, for jeg  synes i forvejen vi er for lidt sammen i hverdagene, så weekenden skal ikke gå med at jeg er træt og uoplagt og i øvrigt vil jeg også gerne nyde lidt kærestetid med min bedre halvdel, som der heller ikk er vildt meget overskud til i hverdagene. Men vi er jo forskellige. 

og netop som du siger, tingene skal planlægges ligemeget hvad man foretager sig, man kan ikk bare sige ja, når veninderne inviterer i biffen spontant fredag aften osv. 

Jeg læser også hvad der står "visse ting må man helt undvære"

Jeg har det som dig, fester og byen er slet ikke en særlig stor del af mit liv, vil jo også hellere tilbringe weekenderne med mine børn - men mine venner og det sociale betyder også rigtig meget

Men det sværeste for mig er nu ikke det at skulle undvære mange fester osv, det er generelt det med ikke at kunne være spontan jeg har det svært ved og sådan tror jeg at mange unge har det fordi de "fristes" af vennerne

Anmeld

27. september 2013

Lykke:)

modesty skriver:

Ja, men der er altså flere modne kvinder på 30 end på 18. Sorry, men sådan er det. Livserfaring betyder meget. Man lærer at gå på kompromis, holde roen i kriser osv. Jeg har en del veninder der er noget yngre end mug, og selvom de er modne af deres alder, så ER de altså umodne sammenlignet med mig. Fordi de mangler livserfaring. Og livserfaring handler ikke kun om oplevelser, men om tid levet.

Der er jo også en grund til at flere unge mødre end ældre feks dropper amningen.

Ja du har da nok ret i, at de fleste på 30 er mere modne. Men jeg synes det er, at generalisere rigtig meget når du siger, at alder betyder så meget. Jeg mener, at det kommer helt an på hvem man er som person og IGEN at det handler om hvor moden man er og hvad man har oplevet i livet.

Anmeld

27. september 2013

Tvebakken

grinny skriver:

Jeg har da heller ikke skrevet nogen steder hvad der er rigtigt eller forkert?

JEG er glad for MIN beslutning, det har jo overhovedet ikke noget med din beslutning at gøre, at jeg skriver at jeg er rigtig glad for at have taget en uddannelse først er fordi jeg har nogle personlige grunde i bagagen.

Det var egentlig slet ikke møntet på dig, synes jo det er fedt, du fandt det rigtige for dig.

Jeg er blot generelt lidt ked af, at det hedder sig, man altid skal vente, til man har uddannelsen færdig, før man får børn, for mig var valget med børn undervejs perfekt, og jeg havde super let ved at finde job efterfølgende.
Det er ikke det rigtige for alle, men det er heller ikke, efter min mening, det perfekte valg at få uddannelsen i hus først.

Anmeld

27. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Jeg læser også hvad der står "visse ting må man helt undvære"

Jeg har det som dig, fester og byen er slet ikke en særlig stor del af mit liv, vil jo også hellere tilbringe weekenderne med mine børn - men mine venner og det sociale betyder også rigtig meget

Men det sværeste for mig er nu ikke det at skulle undvære mange fester osv, det er generelt det med ikke at kunne være spontan jeg har det svært ved og sådan tror jeg at mange unge har det fordi de "fristes" af vennerne

Præcis! Og mange (ikke dig) lyder til at overse det der med spontaniteten og bare lige kunne tage med vennerne (som oftest ikke har børn og gør ting spontant), og dét tror jeg bare at der er nogen der kommer til at ærgre sig over senere hen  

hvis man er indstillet på det fra start, er det jo fint. Men som ts skriver, så virker det til at det kun er festdelen, mange af de unge tænker over  

Anmeld

27. september 2013

Fru Hansen

Yngre end MIG selvfølgelig, hahahah ;-)

Ha ha. Jeg syntes at det var en fantastisk talemåde
Men jeg kunne godt nok ikke gennemskue om det er positivt eller negativt at man er yngre end mug
Jeg ser for mig en muggen mumie i en kiste ha ha
Tak for dagens bedste grin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.