FrkZier skriver:
Det har jeg også selv tænkt over, men jeg tror det er en af de ting man ikke helt kan forholde sig til før man har baby og så kan se hvor meget tid osv det reelt kræver at have en baby 
For mig (som relativt ung mor på 22) har det 'væreste' at undvære været alene tiden med min kæreste - slet ikke det at gå i byen, feste, drikke osv <- det er jo småting i forhold til livet som forældre.
Er dog sådan omtrent 100000000000000000000000000000000x mere tilfreds med livet som babymor med sofahygge om aften med kæreste end som ikke mor og en masse 'dates' med kæreste 
mange bekendte spurgte mig da jeg var gravid: ej er det ikke svært ikke at må drikke?
eehm.. nej
jeg er jo ikke alkoholiker 
Hahaha. Det spørgsmål har jeg også fået 1000 gange
Meeeega dumt!
Jeg selv fik barn som 21årig, og det var helt perfekt ift uddannelse, job, forhold osv
men jeg lever nok også et liv som enhver anden 30årig, og føler mig også en del ældre end mine jævnaldrende, men det har jeg det fint med
jeg har også tænkt på det med at de heeelt unge piger siger "jeg er færdig med st feste, så nu er jeg klar". Jeg tænker også at ungdom er meget mere end det. Det er ligeså meget friheden til bare lige at være sig selv. pioriterer sig selv og gøre præcis hvad man SELV vil, NÅR man vil. Det er bare SLUT når man bliver mor.
i hvertfald for mit vedkomne. Jeg prioriterer altid min søns behov først, så må mit komme i 2. række og tit når vi ikke til mit behov før kl 21 om aftenen og så når man altså ikk så meget, når man skal op kl bæ næste morgen
og selfølgelig kan man gøre alt med sit barn, men hver gang man skal ud, skal der pakkes og planlægges og overvejes og ens fokus er bare et andet sted, så pludselig er en tur på bakken bare ikk helt det samme mere.
Jeg synes man skal give sig selv lov til lige at nyde friheden uden sine forældres regler, inden man binder sig op på babys regler.
Anmeld