baby012 skriver:
Først: modenhed har INTET med livserfarring.. Man kan sagtens være 18 og moden, og 60 og umoden (der er set eksempler på begge)
jeg er selv ung mor, til to på 20 og 7 måneder.
Jeg er gift
har hus
bil
hund
har uddannelse som salgsassistent, MEN er igang med at læse videre..
Kan ikke se hvorfor jeg skulle vente.. Jeg er for længst færdig med at gå i byen, og tiden alene med mig selv, og andre betyder ikke så meget, og kan man snilt når ungerne sover
eller tage en eftermiddag fri hvor far tager ungerne.. Det gør man vel uanset alder.. Har ikke drukket i 4 år (grundet mangel på lyst) og tror ikke jeg får behovet igen..
Så nej , ungdom går ikke kun ud på fest og druk
Det jeg mener med ung er nu intet med modenhed, man kan sagtens være ung og moden på samme tid, det følte jeg at jeg var.
Da jeg fandt ud af jeg ventede min datter som, i min verden ret ung, tænkte jeg nemlig lige præcis den der tanke, jamen jeg var jo færdig med at feste, men fandt da ud af efter jeg havde fået min datter at der er så meget mere i at være ung. JA det gjorde da også meget at faderen ikke kunne håndtere et barn alligevel, selv om vi havde været sammen om beslutningen og havde været sammen i en del år på det tidspunkt. Og jeg ville jo have en uddannelse, og dengang fik man "kun" det samme som alle andre studerende, så jeg måtte have et par fritidsjob ved siden af.
Det jeg mener er livserfaring, nu venter jeg mig så igen, 13 år efter den første skal jeg have en mere, og hold op, selv om jeg ikke føler mig meget ældre end da jeg fik den første, så er der bare en hel anden ro over mig, og mit liv, også fordi jeg har levet de 13 år mere.Og har den mere livserfaring, jamen bare da jeg ventede nr to som var 4 år efter den første havde jeg mere livserfaring og mere ro i livet.
Og jeg må tilstå at jeg gerne ville have ventet med den første, også fordi at man ved bare ikke hvad der skal ske, og at stå alene 24/7 med et barn som oven i viser sig at have specielle behov, så er det svært at få nogen tid til sig selv, jeg glemte mig selv i flere år, jeg var sat på 100% standby det var først da faderen vågnede til dåd at jeg havde en lille smule tid til mig selv.
Så det er ikke modenhed jeg mener, min far som er over 50 er ikke moden endnu... men min søster på 17 er faktisk en meget moden pige ...