Ungdom = feste/gå i byen?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

o1Mutte

l.kjoeller skriver:

hvis i føler i er klar er det også bare det i skal gøre. held og lykke med det 

Vi er i fuld gang med behandling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

Tvebakken

Jeg tror det er sådan generelt fordi at man tit har set en ung mor få et barn før uddannelse og så aldrig fuldført en bagefter. Det er ikke mit syn på det, men tror bare det er sådan det er blevet og derfor sætter man lighedstegn ved ung mor og ingen uddannelse.

Men nu var det som skrevet ikke derfor jeg valgte det, det er min helt egen personlige sejr der gør at jeg er glad for det

Og så undskylder jeg mit hårde svar, var lidt for hurtig på tasterne  

Hehe, helt ok - no hard feelings!

Og tilykke med din uddannelse, og den sejr, det er!

Anmeld

28. september 2013

grinny

Tvebakken skriver:

Hehe, helt ok - no hard feelings!

Og tilykke med din uddannelse, og den sejr, det er!

Hehe, tak tak 

Anmeld

28. september 2013

Patriark

SjeBets skriver:

Nu kommer jeg lige med en betragtning, som nok vil fornærme nogle.

jeg har over den seneste tid læst om unge piger der gerne vil være mødre, og ganske forståeligt, børn er dejligt. 

Men en af argumenterne er at de har haft deres ungdom fordi den enten har festet færdig eller de har aldrig gidet at feste/gå i byen.

Jeg var selv ung mor, ikke planlagt, men det skete og jeg tog ansvar. Men der er da så meget andet i at være ung end bare at feste og gå i byen. Det fandt jeg ud af da jeg stod som ung-enlig mor. Og der skal ingen tvivl være om at jeg elsker min datter, men hvor ville jeg så gerne have ventet 5-6-7 år med at have fået hende, og det var bestemt ikke fordi at jeg ville gå i byen og feste hjernen ud.

Skal så siges at jeg var i et fast forhold da det skete, og vi havde været sammen i 3 år dengang. Og regnede da bestemt ikke med at ende med at blive enlig mor.

som sagt bare en betragtning og en lille undren over at man kun tror ungdom er at feste/gå i byen.

Ok!?

Anmeld

28. september 2013

baby012

Først: modenhed har INTET med livserfarring.. Man kan sagtens være 18 og moden, og 60 og umoden (der er set eksempler på begge) 

jeg er selv ung mor, til to på 20 og 7 måneder.

Jeg er gift

har hus

bil 

hund 

har uddannelse som salgsassistent, MEN er igang med at læse videre.. 

Kan ikke se hvorfor jeg skulle vente.. Jeg er for længst færdig med at gå i byen, og tiden alene med mig selv, og andre betyder ikke så meget, og kan man snilt når ungerne sover  

eller tage en eftermiddag fri hvor far tager ungerne.. Det gør man vel uanset alder.. Har ikke drukket i 4 år (grundet mangel på lyst) og tror ikke jeg får behovet igen.. 

Så nej , ungdom går ikke kun ud på fest og druk  

Anmeld

28. september 2013

modesty

Først: modenhed har INTET med livserfarring.. Man kan sagtens være 18 og moden, og 60 og umoden (der er set eksempler på begge) 

Sådan sagde jeg også da jeg var 20 (jeg var meget moden af min alder). Nu kan jeg se at det ikke hænger sådan sammen.

Du har helt ret i at nogle mennesker aldrig bliver modne. 

Men jeg lover dig - de 10 år fra 20 til 30 gør en kæmpe forskel. Og det gør dem fra 30 til 40 sikkert også, men det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har levet 3 af dem indtil videre.

Livserfaring betyder meget.

Anmeld

28. september 2013

SjeBets

modesty skriver:

Sådan sagde jeg også da jeg var 20 (jeg var meget moden af min alder). Nu kan jeg se at det ikke hænger sådan sammen.

Du har helt ret i at nogle mennesker aldrig bliver modne. 

Men jeg lover dig - de 10 år fra 20 til 30 gør en kæmpe forskel. Og det gør dem fra 30 til 40 sikkert også, men det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har levet 3 af dem indtil videre.

Livserfaring betyder meget.

det er det jeg lidt mener.... man kan sagtens være super moden som 18 årig, men men men jeg mener jo at livserfaring også er vigtigt.

Som sagt var jeg selv ung mor, og jeg var da moden og ansvarlig og alt det og færdig med at feste. Men hold da op at være mor og så på fuld tid, uden far de første par år, og med studie og job for at få det til at hænge sammen ( der har de enlige forældre det så lidt bedre i dag vi fik ikke mere fordi vi var forældre vi fik det samme som studerende uden børn dengang)

Nu venter jeg mig så igen min ældste er 13, og hold da op det er noget helt andet fordi jeg har så meget mere med i bagagen, der er en hel anden ro over mig og min verden.

Anmeld

28. september 2013

SjeBets

baby012 skriver:

jeg er selv ung mor, til to på 20 og 7 måneder.

Jeg er gift

har hus

bil 

hund 

har uddannelse som salgsassistent, MEN er igang med at læse videre.. 

Kan ikke se hvorfor jeg skulle vente.. Jeg er for længst færdig med at gå i byen, og tiden alene med mig selv, og andre betyder ikke så meget, og kan man snilt når ungerne sover  

eller tage en eftermiddag fri hvor far tager ungerne.. Det gør man vel uanset alder.. Har ikke drukket i 4 år (grundet mangel på lyst) og tror ikke jeg får behovet igen.. 

Så nej , ungdom går ikke kun ud på fest og druk  

Det jeg mener med ung er nu intet med modenhed, man kan sagtens være ung og moden på samme tid, det følte jeg at jeg var.

Da jeg fandt ud af jeg ventede min datter som, i min verden ret ung, tænkte jeg nemlig lige præcis den der tanke, jamen jeg var jo færdig med at feste, men fandt da ud af efter jeg havde fået min datter at der er så meget mere i at være ung. JA det gjorde da også meget at faderen ikke kunne håndtere et barn alligevel, selv om vi havde været sammen om beslutningen og havde været sammen i en del år på det tidspunkt. Og jeg ville jo have en uddannelse, og dengang fik man "kun" det samme som alle andre studerende, så jeg måtte have et par fritidsjob ved siden af.

Det jeg mener er livserfaring, nu venter jeg mig så igen, 13 år efter den første skal jeg have en mere, og hold op, selv om jeg ikke føler mig meget ældre end da jeg fik den første, så er der bare en hel anden ro over mig, og mit liv, også fordi jeg har levet de 13 år mere.Og har den mere livserfaring, jamen bare da jeg ventede nr to som var 4 år efter den første havde jeg mere livserfaring og mere ro i livet.

Og jeg må tilstå at jeg gerne ville have ventet med den første, også fordi at man ved bare ikke hvad der skal ske, og at stå alene 24/7 med et barn som oven i viser sig at have specielle behov, så er det svært at få nogen tid til sig selv, jeg glemte mig selv i flere år, jeg var sat på 100% standby det var først da faderen vågnede til dåd at jeg havde en lille smule tid til mig selv.

Så det er ikke modenhed jeg mener, min far som er over 50 er ikke moden endnu... men min søster på 17 er faktisk en meget moden pige ...

Anmeld

29. september 2013

Mettefpigen

LuLy skriver:

Det er da heller ikke slut med fester bare fordi man får børn?
Det er bare ikke så ofte eller så spontant, tingene skal bare planlægges.

Det er rigtigt at det ikk er helt slut, men alt efter om man er 2 eller 1, og hvordan folk arbejder så er mange ting der blir skåret markant ned på feks. Fester....

Anmeld

29. september 2013

lycly

Mettefpigen skriver:

Det er rigtigt at det ikk er helt slut, men alt efter om man er 2 eller 1, og hvordan folk arbejder så er mange ting der blir skåret markant ned på feks. Fester....

Ja, det er jo også hvad jeg skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.