Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Camilla <3

Diana2013 skriver:

Jamen så har du de 2 vagter i ugen, så kan du gå til lederen og sige ved du hvad jeg er rigtig glad for at være her, men der er ikke timer nok, kan du give mig nat/aften/dag og evt snakke med de andre ledere rundt omkring om de har nogen. Eller også søger du de andre steder hvor i du skriver du har 2 vagter i ugen men ønsker mere da du er glad for faget ?

Nej nej, ikke i ugen! Men 4 vagter i måneden .. 

Det ved de godt, har sagt det til dem flere gange, at jeg elsker at være der og de bare skal give mig ALT hvad de har.  Men de skal spare, og skal skære helt ind til benet med personale. Desværre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Camilla <3

M&J87 skriver:

Jeg bor i storkøbenhavn. så det er nok ikke realistisk ;-)

Nej, desværre. 

Anmeld

25. september 2013

Camilla <3

Diana2013 skriver:

Er du uddannet ?

Nej, det er jeg ikke. 

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

l.kjoeller skriver:

Jeg kender op til flere som har søgt alt og mener alt slags arbejde uden held. Hvis man ser på antallet af ledige og jobs slået op så er der slet ikke balance . Det er sort på hvidt og ikke til at diskutere.  Så har du en viden vi andre ikke har eller ser du bare på de jobs der er slået op uden at sammenligne med antallet af jobsøgende ? 

Det er jo ikke kun at søge de Jobs der er slået op, så har man jo næsten ikke en chance, men at gå fra butik til butik, restaurante eller virksomhed selvom de ikke har slået noget op, man kan gøre så meget for at skille sig ud og ikke bare være et papir og en ansøgning. Man kan jo fx gå ud og sige hvad man kan gøre for virksomheden og vise det og man kan sige du kan få mig gratis på prøve i en uge. Osv osv

Anmeld

25. september 2013

baby012

dpb skriver:

Jeg er så en af dem der er ved at brække sig over den slags snævertsynethed som ligger til grund for en holdning som den du her udtrykker...

Vores samfund er ikke sort og hvidt uanset hvor store en del af befolkningen der måtte ønske det...

Jeg får pt. selv (måske stadig) politikkernes ups-løsning som jo er særlig uddannelsesydelse... netop fordi jeg efter lidt over halvandet års ledighed valgte at søge ind på en videregående uddannelse....og kunne så starte knap et halvt år senere... fik rent faktisk dispensation fra min sagsbehandler og dermed lov til at starte på dagpenge og bruge den sidste del af min dagpenge-berretigelse på det... så kom politikkerne med deres ups-løsning, og det mente min sagsbehandler at jeg skulle have, så det fik jeg... og da de forlængede den mulighed i sidste øjeblik blev jeg også godkendt til det... det har så medført andre problemer som jeg ikke ønsker at oplyse her... jeg har været lykkelig for den mulighed, for syntes absolut ikke det vil være fedt at optage SU-lån for at kunne betale de faste omk. når den tid kommer... og ja, det er nødvendigt vi har købt hus mens vi begge arbejdede... og der var kalkuleret ud fra at vi kunne sidde i det med os begge på dp, men skæbnen ville det anderledes... kæresten kørte galt en mdr. efter og røg på sygedagpenge med efterfølgende kontanthjælp (han havde ikke optjent timer nok til at få dp da det skete)... efterfølgende kom krisen og bankede på og jeg mistede mit job... vi klarer os, men også kun lige nøjagtigt...

Jeg er på trods af alt dette IKKE imod regeringens reform... jeg er blot i tvivl om præcis hvordan den kommer til at påvirke os, da den del ikke er så udspecificeret... Jeg håber blot af hele mit hjerte at jeg kan få en elevplads efter endt uddannelse for KH er IKKE en mulighed for mit vedkommende da vi jo netop ejer hus, og jeg kun vil lande der grundet ledighed og ikke sygdom... så hvis jeg kunne få ville det være med tilbagebetalingspligt og helt ærligt så hellere SU...

Forskellen på jeres situation er at I ikke har haft en højere indkomst og derfor heller ikke har sat jer efter det... men det er vi mange andre der har og nej, det er ikke alle steder at jobsne hænger på træerne og nu er det heller ikke os alle der har hverken fysik eller psyke til at tage hvad som helst (tænker primært regngøring og SOSU stillinger her)...

Som jeg startede med at sige samfundet er ikke sort og hvidt... selvom de kære politikkere og kommuner gerne vil have det sådan med deres regler...

Qnuz

Før vi fik børn var jeg salgsassistent, og manden arbejdede i militæret, så- jo.. Vi er gået fra meget god løn, til nærmest ingen.. Vi har hus og bil - så, kan ikke rigtig se forskellen du snakker om ?

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Camilla <3 skriver:

Nej, det er jeg ikke. 

Jeg kan ikke huske om de dækker dit område eller om man skal være uddannet, men du kunne jo ringe og høre. Det er god løn og de er rigtig søde. De hedder Bells vikar

Anmeld

25. september 2013

Carina:-)

Jeg undrer mig over at 2 på kh godt kan klare sig-Men et par hvor den ene tjener 30.000 og den anden så ikke får noget ikke kan klare sig....

Er glad for at vi har en regering der har fået øjnene op for at der kommer nogen efter os.

Vores børn har også brug for gratis læge,uddannelse og et godt velfærdsamfund.

Og det kan ikke eksistere hvis vores generation malker det..

Og jo der findes folk der ikke burde være på kh -både fordi de ikke kan klare et job -men også den gruppe  mennesker det ikke gider arbejde .

Og jo de findes -Kunne vise utallige ansøgninger af folk der søger arbejde og når de så bliver bedt om at komme til samtale .

ja så enten kommer de ikke ,eller også får vi en sms med en dårlig undskyldning.

Så lad os få ryddet op i det her system der er fuldstændig grotesk så mange penge man kan få for ikke at lave noget...Og lad os i stedet bruge pengene på at kronisk syge kan få en hurtigere sagsbehandling .

Anmeld

25. september 2013

Camilla <3

Diana2013 skriver:

Jeg kan ikke huske om de dækker dit område eller om man skal være uddannet, men du kunne jo ringe og høre. Det er god løn og de er rigtig søde. De hedder Bells vikar

tusind tak for tippet 

det vil jeg helt sikkert undersøge. 

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Diana2013 skriver:

Det er jo ikke kun at søge de Jobs der er slået op, så har man jo næsten ikke en chance, men at gå fra butik til butik, restaurante eller virksomhed selvom de ikke har slået noget op, man kan gøre så meget for at skille sig ud og ikke bare være et papir og en ansøgning. Man kan jo fx gå ud og sige hvad man kan gøre for virksomheden og vise det og man kan sige du kan få mig gratis på prøve i en uge. Osv osv

Har de da helt bestemt også gjort.  Problemet er bare man får at vide de intet har og de har de første 200 ansøgninger liggende.  Mange steder læser de dem ikke engang. Det er virkeligheden

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Jeg undrer mig over at 2 på kh godt kan klare sig-Men et par hvor den ene tjener 30.000 og den anden så ikke får noget ikke kan klare sig....

Er glad for at vi har en regering der har fået øjnene op for at der kommer nogen efter os.

Vores børn har også brug for gratis læge,uddannelse og et godt velfærdsamfund.

Og det kan ikke eksistere hvis vores generation malker det..

Og jo der findes folk der ikke burde være på kh -både fordi de ikke kan klare et job -men også den gruppe  mennesker det ikke gider arbejde .

Og jo de findes -Kunne vise utallige ansøgninger af folk der søger arbejde og når de så bliver bedt om at komme til samtale .

ja så enten kommer de ikke ,eller også får vi en sms med en dårlig undskyldning.

Så lad os få ryddet op i det her system der er fuldstændig grotesk så mange penge man kan få for ikke at lave noget...Og lad os i stedet bruge pengene på at kronisk syge kan få en hurtigere sagsbehandling .

Jeg kender ingen på kh der ikke arbejder for det ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.