baby012 skriver:
Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op !
JEG er så træt af alt det brokkeri!
Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv.
Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler?
Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere?
Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har?
Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ?
Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus..
Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint..
Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH..
Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har?
kan bare slet ikke se problemet
( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem)
Jeg er så en af dem der er ved at brække sig over den slags snævertsynethed som ligger til grund for en holdning som den du her udtrykker...
Vores samfund er ikke sort og hvidt uanset hvor store en del af befolkningen der måtte ønske det...
Jeg får pt. selv (måske stadig) politikkernes ups-løsning som jo er særlig uddannelsesydelse... netop fordi jeg efter lidt over halvandet års ledighed valgte at søge ind på en videregående uddannelse....og kunne så starte knap et halvt år senere... fik rent faktisk dispensation fra min sagsbehandler og dermed lov til at starte på dagpenge og bruge den sidste del af min dagpenge-berretigelse på det... så kom politikkerne med deres ups-løsning, og det mente min sagsbehandler at jeg skulle have, så det fik jeg... og da de forlængede den mulighed i sidste øjeblik blev jeg også godkendt til det... det har så medført andre problemer som jeg ikke ønsker at oplyse her... jeg har været lykkelig for den mulighed, for syntes absolut ikke det vil være fedt at optage SU-lån for at kunne betale de faste omk. når den tid kommer... og ja, det er nødvendigt
vi har købt hus mens vi begge arbejdede... og der var kalkuleret ud fra at vi kunne sidde i det med os begge på dp, men skæbnen ville det anderledes... kæresten kørte galt en mdr. efter og røg på sygedagpenge med efterfølgende kontanthjælp (han havde ikke optjent timer nok til at få dp da det skete)... efterfølgende kom krisen og bankede på og jeg mistede mit job... vi klarer os, men også kun lige nøjagtigt... 
Jeg er på trods af alt dette IKKE imod regeringens reform... jeg er blot i tvivl om præcis hvordan den kommer til at påvirke os, da den del ikke er så udspecificeret... Jeg håber blot af hele mit hjerte at jeg kan få en elevplads efter endt uddannelse for KH er IKKE en mulighed for mit vedkommende da vi jo netop ejer hus, og jeg kun vil lande der grundet ledighed og ikke sygdom... så hvis jeg kunne få ville det være med tilbagebetalingspligt og helt ærligt så hellere SU...
Forskellen på jeres situation er at I ikke har haft en højere indkomst og derfor heller ikke har sat jer efter det... men det er vi mange andre der har
og nej, det er ikke alle steder at jobsne hænger på træerne
og nu er det heller ikke os alle der har hverken fysik eller psyke til at tage hvad som helst (tænker primært regngøring og SOSU stillinger her)...
Som jeg startede med at sige samfundet er ikke sort og hvidt... selvom de kære politikkere og kommuner gerne vil have det sådan med deres regler...
Qnuz