Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

grinny

baby012 skriver:

Ja det er hårdt. 

Synes bare lidt man glemmer at være taknemmelig for at vi overhoved får hjælp.. 

Prøv at sig til en amerikaner at vi får penge af staten til at uddanne os og også når vi ingen penge Har, de ser næsten ligeså måbende ud som når man fortæller den om hvor meget vi betaler i skat. 

Synes bare det er groft at ville direkte gå fra hinanden pga. Det  Man må jo så under ingen omstændigheder have noget forhold til hinanden da det er socialt bedrageri.. Kan slet ikke forstå det 

Undskyld, men kan ikke tage det seriøst når det med USA endnu en gang skal tages op i sådan en debat. Vi kan ikke blive ved med at sige "jamen USA får ingen penge, bla bla bla" Nej det gør de ikke, men nu lever vi i Danmark og det kan ikke samlignes hvordan man lever her og hvordan man lever der!

Ja er skide taknemlig for at kunne få hjælp når jeg har brug for det, lige som at jeg var skide taknemlig over at kunne få SU da jeg var under uddannelse, men lige meget om man skal være taknemlig eller ej synes jeg stadig ikke man bare kan behandle folk som man har lyst til!

Jeg føler mig rigtig dårligt behandlet af Danmark og den "hær" der er efter en lige så snart man fortæller man er på KH - tror landet og "hæren" virkelig at det er mit højeste ønske at være på KH? Hvorfor skal jeg og andre jagtes konstant?

Inden jeg blev sygemeldt havde jeg en arbejdsuge på 37 timer, og det var på kontanthjælp. Det kunne være alt fra at fælde træer i byen, rydde op i byen eller lægge brosten i byen, jeg fik 6666 kr. FØR SKAT, men jeg lavede sjovt nok alt det arbejde som de almindelig lønnet kommunefolk ikke kunne nå - jeg blev bare lige pisset på fordi jeg er jo på KH så jeg fortjener jo ikke mere! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
LuLy skriver:

Jeg forstår godt at det er mega nederen at gå ned i indtægt, men så må man jo gøre noget. De har jo 3 muligheder for at gøre noget ved deres situation: Melde sig i en a-kasse, tage en uddannelse eller få job.
SÅ svært er det heller ikke at få job hvis man VIRKELIG gerne vil.

Synes også det er fint, at hvis man har en mand/kone/samlever som tjener godt, så er det jo DEM der skal forsørge, IKKE staten.

Bliver godt nok lidt harm over din udtalelse: " SÅ svært er det heller ikke at få et job hvis man VIRKELIG gerne vil".

Har du selv været ledig?!

Det har/er jeg. Og har været det i et år. Har sendt 100 virkelig motiverende ansøgninger. Trods det og at jeg er uddannet, så har jeg kun været til en samtale. Har søgt alt lige fra rengøring til kasseassisten til bredt inden for mit område. Og jeg VIL VIRKELIG gerne have et job er ligeglad med hvad det er. Bare det at komme igang. 

Så nej det er ikke så let. Men det afhænger nok af geogeafi, alder, erfaring, køn og om man har børn!

Anmeld

25. september 2013

baby012

Noneother skriver:

Jeg synes at det er virkelig flot at i kan leve af så lidt. For det er der ikke mange der kan.

Jeg har flere penge end det til mig selv, min søn, 2 katte, (snart en hund) og en bil. og JEG kan have svært ved at få det til at løbe rundt nogle måneder, når 3 dele på bilen pludselig ryger eller lignende.

Så flot at i kan.

men altså. Jeg forstår godt at mange går lidt i baglås over det. Jeg har selv en veninde på kontanthjælp. Det er hun fordi at det er F***ing umuligt at få læreplads. Hende og kæresten må muligvis flytte fra hinanden, fordi at han så tjener lige præcis nok til at hun vil få i omegnen af 500kr. udbetalt når den nye reform træder i kraft.

Det er bare ikke nok til at de kan få det til at hænge sammen.
Dette kunne de selvfølgelig have tænkt over først. Problemet er bare at den reform slet ikke var på bordet da de flyttede sammen, og at de derfor ikke bare kunne forudse at de ikke ville have råd til at sidde i en ganske almindelig 3 værelses.

og ja. Der er masser af stillingsopslag. Der er bare i omegnen af 400 ansøgere til hver af de job, og dem man kan få bare sådan er oftest stillinger hvor der skal løftes (byggearbejde o.lign) eller de der callcentre hvor man så aldrig får sin løn udbetalt.

Tag det fra en der har sendt 100+ ansøgninger det sidste halve år. Jeg var osse røget på KH hvis ikke at jeg havde droppet at få en læreplads, og var startet på HF.
-Jeg hader at gå der, men sådan er det. For jeg har sjovt nok heller ikke råd til at leve for den nye "enlig forsørger" takst. Heller ikke selv om jeg solgte bilen.

På den måde er der bare mange der uforskyldt bliver ramt. Mennesker der sidder med helt almindelige huslejer, forsikringer mm. men som nu pludselig mister måske en 3del af deres nettoindkomst, og derfor lige pludselig ikke engang har råd til at købe de mest nødvendige ting

Jeg kan godt forstå at folk brokker sig når de lige pludselig får sådan en kæmpe økonomisk lussing. Specielt fordi det ikke er alle der sådan liiiige kan komme ud på jobmarkedet igen. Selvom de ville.

Hvad foreslår du at de mennesker gør?

gør som dig, videruddanner sig, eller tager de Jobs der er? Og søger elvevplads imens . 

Anmeld

25. september 2013

grinny

mor88 skriver:

Er det ikke muligt for dig at enten videreuddanne dig eller få job i en af de mange madbutikker, føtex, bilka eæ. lign. imens du søger job/elevplads? 

Joo det var da, men jeg er så heldig at jeg har fået en elevplads pr. 1/9-14. Lige nu går jeg sygemeldt med bækkenløsning og kan derfor ikke rigtig arbejde og efter fødslen kan jeg så holde 8½-9 måneders barsel og så starter jeg så på min elevplads 

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

M&J87 skriver:

Du skrev i et andet indlæg at du går på ungdomsuddannelse ? 

Sandt, men jeg har været til samtaler med skolen, som jeg havde fortolket anderledes end de mente dem (fandt jeg ud af i går)
Og da jeg har en del sygdom i kraft af søvnløshed, opkast, bækkenbundsløsning ligamentionssmerter.
En skole ved siden af. 14 km. cykling hver dag, hver vej.
Så rådede de mig til at stoppe, så jeg ikke fik mere fravær.

Jeg tog det som et RÅD. og valgte IKKE at følge dette.
I går fik jeg så at vide at det råd var en pæn hentydning til at jeg selv kunne melde mig ud eller blive smidt ud. Så jeg meldte mig i går ud, for at havde muligheden for at kunne genoptage efter barsel.

Endnu en ulempe jeg ikke havde forudset. Og jeg troede ikke at de ville behandle mig sådan ''bare'' fordi jeg er gravid.
De opfattede det som om det VAR en sygdom. Ikke at jeg var syg I min graviditet.

Så jeg har intet mere. Jeg aner ikke hvordan jeg skal betale den næste husleje da der går en måned inden man får kontanthjælp.
Jeg aner ikke hvad jeg skal leve for.

Anmeld

25. september 2013

PrincessTanja

Ja undskyld mig, men føler ikke der er behov for flere af den slags debatter! Jeg tror du støder flere end nødvendigt, og efterhånden virker det som om det kun skal bringes på bane her i debatten for og skabe splid og for og bringe de svageste/dårligst stillede (kontanthjælpsmodtagere) i samfundet i et dårligt lys. OG DE HAR DE IKKE BRUG FOR.

Enough said. Sorry men den bøvs måtte jeg bare lige af med.

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

Men hvorfor vælger du så at sætte barn i verden nu, hvor du ikke engang kan forsørge dig selv?

Det er 100% af personlige årsager, som jeg ikke ønsker skal komme ud til offentlig skue.

Sagt kort og så det er upersonligt blev jeg diagnotiseret barnløs i en alder af 15 år.

Og ikke flere detaljer om det...

Anmeld

25. september 2013

Noneother

baby012 skriver:

gør som dig, videruddanner sig, eller tager de Jobs der er? Og søger elvevplads imens . 

Okay. Jamen så tager vi bare min veninde som eksempel.

Hun har næsten gennemført en uddannelse. Mangler kun sidste forløb og 3 måneders praktik, men gik ned med stress, og kan nu ikke få læreplads igen, da ingen er interesseret i en elev i så lidt tid.

Så tog hun en HG, som ellers overhovedet ikke er hende. Hun kan stadig ikke få en læreplads.

Der er så godt som ingen af de såkaldte hotjobs (jobs til uuddannede) i nærheden.

-og nej. Hun kan IKKE bare tage sig en HF. Det egner hun sig ikke til. Det findes der faktisk mennesker der ikke gør.

og de har forvejen skåret ind til benet med næsten alt, og kan derfor ikke skære mere.

Hvad foreslår du at hun gør?
For jeg gad godt at kunne give hende løsningen.

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Prinsen & prinsessen <3 skriver:

Bliver godt nok lidt harm over din udtalelse: " SÅ svært er det heller ikke at få et job hvis man VIRKELIG gerne vil".

Har du selv været ledig?!

Det har/er jeg. Og har været det i et år. Har sendt 100 virkelig motiverende ansøgninger. Trods det og at jeg er uddannet, så har jeg kun været til en samtale. Har søgt alt lige fra rengøring til kasseassisten til bredt inden for mit område. Og jeg VIL VIRKELIG gerne have et job er ligeglad med hvad det er. Bare det at komme igang. 

Så nej det er ikke så let. Men det afhænger nok af geogeafi, alder, erfaring, køn og om man har børn!

Der er altid afløser jobs på plejehjem/hjemmeplejen. vikar berue eller hvordan der staves.

Anmeld

25. september 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Diana2013 skriver:

Der er altid afløser jobs på plejehjem/hjemmeplejen. vikar berue eller hvordan der staves.

Der skal man ofte være uddannet. Er medlem af fire vikarbureaus. Der har intet været.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.