Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

M&J87

Sisse Vinther skriver:

Sandt, men jeg har været til samtaler med skolen, som jeg havde fortolket anderledes end de mente dem (fandt jeg ud af i går)
Og da jeg har en del sygdom i kraft af søvnløshed, opkast, bækkenbundsløsning ligamentionssmerter.
En skole ved siden af. 14 km. cykling hver dag, hver vej.
Så rådede de mig til at stoppe, så jeg ikke fik mere fravær.

Jeg tog det som et RÅD. og valgte IKKE at følge dette.
I går fik jeg så at vide at det råd var en pæn hentydning til at jeg selv kunne melde mig ud eller blive smidt ud. Så jeg meldte mig i går ud, for at havde muligheden for at kunne genoptage efter barsel.

Endnu en ulempe jeg ikke havde forudset. Og jeg troede ikke at de ville behandle mig sådan ''bare'' fordi jeg er gravid.
De opfattede det som om det VAR en sygdom. Ikke at jeg var syg I min graviditet.

Så jeg har intet mere. Jeg aner ikke hvordan jeg skal betale den næste husleje da der går en måned inden man får kontanthjælp.
Jeg aner ikke hvad jeg skal leve for.

Det var da ikke særlig rart :-(

Men hvis din kæreste ikke tjener så meget, skal du søge kontant hjælp. Der er noget med at du vil få samme sats som SU, og siden I er under 25, vil de ikke skære den. 

DU SKAL SKYNDE dig at søge kontanthjælp, ingen skal stå uden en indtægt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

M&J87

M&J87 skriver:

Det var da ikke særlig rart :-(

Men hvis din kæreste ikke tjener så meget, skal du søge kontant hjælp. Der er noget med at du vil få samme sats som SU, og siden I er under 25, vil de ikke skære den. 

DU SKAL SKYNDE dig at søge kontanthjælp, ingen skal stå uden en indtægt!!

Altså I skal begge være over 25 , for at skulle have gensidig forsørgerpligt.

Anmeld

25. september 2013

baby012

Prinsen & prinsessen <3 skriver:

Der skal man ofte være uddannet. Er medlem af fire vikarbureaus. Der har intet været.

Så det jo der man heldigvis har mulighed for at uddanne sig  

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Der skal man ofte være uddannet. Er medlem af fire vikarbureaus. Der har intet været.

Nej man skal ikke være udannet for afløser job. De vælger ofte uudannet da de er billigere. Jeg tror vi har samlet 15 drenge i alderen 20-25 og ingen er udannet, på 10 piger hvor alderen er 20-50 og heller ikke udannet. der er flere af dem der arbejder på 2-3 steder og har rigeligt af timer. De gode som altid siger ja, og ikke melder sig syge har faktisk timer nok hos os.

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

M&J87 skriver:

Altså I skal begge være over 25 , for at skulle have gensidig forsørgerpligt.

Ja, det fandt jeg ud af forleden.

Og han har ikke bedre indtægt end at budgettet går i minus uden mine 3000 (4000 med madpenge) i støtte om måneden, så jeg ved ikke hvor super det er.
Han gik fra en okay løn til at  være 20 kroner i timen underbetalt fordi det var det eneste sted de stod og manglede en medarbejder, så det tog han selvfølgelig på trods af den lave løn.

Men det har også gjort at vi ikke har besøgt familie, og ikke har fået varm mad hver dag, og ikke altid har mere end 15-16 grader i huset, fordi der ikke er råd til det.

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Plus hvis du uddanner dig som hjælper er det på elev løn som under 25 år og ingen erfaring er det 9500 tusinde i løn som er mere end kontant hjælp. Hvis du er over 25 og har 1 års erfaring er det 18500 tusinde i løn

Anmeld

25. september 2013

M&J87

Diana2013 skriver:

Plus hvis du uddanner dig som hjælper er det på elev løn som under 25 år og ingen erfaring er det 9500 tusinde i løn som er mere end kontant hjælp. Hvis du er over 25 og har 1 års erfaring er det 18500 tusinde i løn

Men man skal da hellere ikke bare tage hjælper uddannelse, pga. den gode elevløn. Det er der mange der gør, og det synes jeg er synd for de gamle.

Anmeld

25. september 2013

M&J87

Sisse Vinther skriver:

Ja, det fandt jeg ud af forleden.

Og han har ikke bedre indtægt end at budgettet går i minus uden mine 3000 (4000 med madpenge) i støtte om måneden, så jeg ved ikke hvor super det er.
Han gik fra en okay løn til at  være 20 kroner i timen underbetalt fordi det var det eneste sted de stod og manglede en medarbejder, så det tog han selvfølgelig på trods af den lave løn.

Men det har også gjort at vi ikke har besøgt familie, og ikke har fået varm mad hver dag, og ikke altid har mere end 15-16 grader i huset, fordi der ikke er råd til det.

Har du søgt Kontanthjælp. Du er berettiget, og du vil vel få 4500 efter skat. Så I kan klare jer, indtil I finder en løsning.

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

M&J87 skriver:

Men man skal da hellere ikke bare tage hjælper uddannelse, pga. den gode elevløn. Det er der mange der gør, og det synes jeg er synd for de gamle.

Man lærer det jo, og hvis man ikke egner sig i jobbet, under uddannelse består man jo ikke. Vi havde i hvert fald nogen stykker der blev smidt ud da de ikke magtede opgaven, eller var for udmodne. Jeg synes da man skal give det en chance, i stedet for man bare sidder og piller næse derhjemme. Man bliver jo ikke smidt direkte ud i det, der er jo også skole perioder osv

Anmeld

25. september 2013

Sisse Vinther

M&J87 skriver:

Har du søgt Kontanthjælp. Du er berettiget, og du vil vel få 4500 efter skat. Så I kan klare jer, indtil I finder en løsning.

Jeg har prøvet at få fat i kommunen i dag for at kunne få snakket med en socialrådgiver, hvilket jeg aldrig nåede igennem til pga. ventetid mm.
Men jeg har læst på jobnet at jeg skal møde op i jobcenter mellem 9 og 12:30 så det skal jeg da bare skynde mig at gøre, og  for at jeg kan få hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.