Jeg synes at det er virkelig flot at i kan leve af så lidt. For det er der ikke mange der kan.
Jeg har flere penge end det til mig selv, min søn, 2 katte, (snart en hund) og en bil. og JEG kan have svært ved at få det til at løbe rundt nogle måneder, når 3 dele på bilen pludselig ryger eller lignende.
Så flot at i kan.
men altså. Jeg forstår godt at mange går lidt i baglås over det. Jeg har selv en veninde på kontanthjælp. Det er hun fordi at det er F***ing umuligt at få læreplads. Hende og kæresten må muligvis flytte fra hinanden, fordi at han så tjener lige præcis nok til at hun vil få i omegnen af 500kr. udbetalt når den nye reform træder i kraft.
Det er bare ikke nok til at de kan få det til at hænge sammen.
Dette kunne de selvfølgelig have tænkt over først. Problemet er bare at den reform slet ikke var på bordet da de flyttede sammen, og at de derfor ikke bare kunne forudse at de ikke ville have råd til at sidde i en ganske almindelig 3 værelses.
og ja. Der er masser af stillingsopslag. Der er bare i omegnen af 400 ansøgere til hver af de job, og dem man kan få bare sådan er oftest stillinger hvor der skal løftes (byggearbejde o.lign) eller de der callcentre hvor man så aldrig får sin løn udbetalt.
Tag det fra en der har sendt 100+ ansøgninger det sidste halve år. Jeg var osse røget på KH hvis ikke at jeg havde droppet at få en læreplads, og var startet på HF.
-Jeg hader at gå der, men sådan er det. For jeg har sjovt nok heller ikke råd til at leve for den nye "enlig forsørger" takst. Heller ikke selv om jeg solgte bilen.
På den måde er der bare mange der uforskyldt bliver ramt. Mennesker der sidder med helt almindelige huslejer, forsikringer mm. men som nu pludselig mister måske en 3del af deres nettoindkomst, og derfor lige pludselig ikke engang har råd til at købe de mest nødvendige ting
Jeg kan godt forstå at folk brokker sig når de lige pludselig får sådan en kæmpe økonomisk lussing. Specielt fordi det ikke er alle der sådan liiiige kan komme ud på jobmarkedet igen. Selvom de ville.
Hvad foreslår du at de mennesker gør?
Anmeld