dpb skriver:
vi ville jo heller ikke sætte det i bero
blot have nedsat ydelsen fra 2500,- til 2000,-
hvilket stadig lå over det de selv havde bedt om, da det blev oprettet
og vi havde på daværende tidspunkt fast afdraget uden at have misset en eneste betaling i et par år
for os handlede det om at få budgettet til at balancere i stedet for at gå i minus.... og efter at have skåret alt andet unødvendigt fra manglede vi at finde 500,- om mdr. som vi håbede de ville hjælpe med... men nej...
jeg er udemærket klar over at banken ønsker sikkerhed for deres penge, men boliglånet ville vi helst ikke røre da det var så nyt, og omkostningerne ved en omlægning ville blive mere omfattende... lang og kompliceret historie
Qnuz
Jeg forstår, tak for forklaringen
.
Det i har villet gøre, ville så være det mest fornuftige. Jeg tror bare at banker stejler, når de hører ordet forbrugslån. I stedet burde de gå ind og lave en konkret vurdering i hvert enkelt situation, men sådan er det desværre ikke.
Lige i den situation, du beskriver, der tror jeg desværre banken tænker, at de lige så godt kan få flest penge ud af jer. Ved at jeres konto går i minus, får de jo ekstra penge fra de renter i bliver tvunget til at betale. Det er noget svineri. Ja, det er dumt at tage forbrugslån, men jeg synes godt man kan give folk en chance, hvis det ikke er et generelt mønster.
Har i prøvet, at snakke med andre banker ?
Anmeld