Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

helle85

Carina:-) skriver:

Det er sgu også for dårligt at kroniske syge skal parkeres på kh!

Og ja du har ret i at man er tilbøjelig til at tage alle over med samme kam.

Jeg har familiemedlemmer som aldrig har arbejdet ,selv om de godt kunne.

Og så har jeg en veninde der er parkeret der fordi hendes ryg er ødelagt.

Der burde være forskel,men det er der ikke.

Og at skulle kæmpe med sygdom og samtidg et system er ikke optimalt.

Jeg håber at den her reform frigiver nogle penge der kan gøre noget godt for de kroniske syge-

Og give dem der udnytter systemmet får et los i måsen...

det du skriver her er jeg helt enig i

nu ved jeg ikke hvad du mener med kronisk syg

men jeg har en depression som hele tiden svinger op og ned, var ude i "prøve" aktivering på 6 timer om ugen hvor det ikke gik, da jeg ikke kunne klare det psykisk, vil meget gerne ud i noget igen men inden for noget andet og så om formiddagen i stedet,

jeg kommer højst sandsynligt aldrig ud og kunne klare et fuldtidsjob, fordi der ikke skal så meget til at stresse mig, og samtidig har en dreng der er letter mental retaderet og reager meget hvis der der små ændringer som feks. hans fødselsdag om lidt.(ikke fordi det er en undskylning)
og meget af det her kommer fra ting der er sket i min barndom(er i gang med at arbejde med det) hvor systemet også svigtede

og jeg må ærlig indrømme at jeg er bange for at det kommer til at remme os meget ikke kun forsøger pligten(det ville vi med nød kunne klare) men med den lave kontant hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

KTP86

Nogen der slået det her op på facebook.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. september 2013

helle85

Carina:-) skriver:

Det er sgu også for dårligt at kroniske syge skal parkeres på kh!

Og ja du har ret i at man er tilbøjelig til at tage alle over med samme kam.

Jeg har familiemedlemmer som aldrig har arbejdet ,selv om de godt kunne.

Og så har jeg en veninde der er parkeret der fordi hendes ryg er ødelagt.

Der burde være forskel,men det er der ikke.

Og at skulle kæmpe med sygdom og samtidg et system er ikke optimalt.

Jeg håber at den her reform frigiver nogle penge der kan gøre noget godt for de kroniske syge-

Og give dem der udnytter systemmet får et los i måsen...

og glemte at skrive at jeg også kender nogen på kontant hjælp der ikke gider at abejde om som har siddet og sagt det lige ud(og som har sluppet for aktivering, fordi de har formået at bruge de rigtig undskyldinger) og de burde blive straffet.

men jeg kender så også til nogen som ikke kan(som gerne vil) hvor de(kommunen) trækker det i lang drag ang. flexjob.

Anmeld

26. september 2013

grinny

AnjaB skriver:

er bare lidt nysgerring over hvorfor du er flov over at bruge børnepenge i budgettet, det hedder jo familieydelse og så har man vel lov til at bruge dem på familien  Her får ungerne løbende og de penge der går ind 4 gange om året bliver brugt på familien.. og ja de indgår også i budgettet 

Held og lykke med baby

Jeg er ikke flov over det, jeg ved bare hvordan meningerne tit er herinde og også hvad mange folk mener om at man bruger børnepenge i budgettet 

Anmeld

26. september 2013

Den lykkelige

baby012 skriver:

Tro mig, kender en del til det system, har på intet tidspunkt sagt jeg ikke aner hvad jeg snakket om  

Ja gør du måske.. men jeg har selv været i det i 4 år.. er ENDELIG kommet ud af det og har fået mit drømme job osv.. 
Man ved INTET om det før man har prøvet hvad det vil sige!!

Anmeld

26. september 2013

baby012

Den lykkelige skriver:

Ja gør du måske.. men jeg har selv været i det i 4 år.. er ENDELIG kommet ud af det og har fået mit drømme job osv.. 
Man ved INTET om det før man har prøvet hvad det vil sige!!

Du tror ikke man ved hvordan det er hvis man har boet sammen med en som var på det 

Anmeld

26. september 2013

LMX

Nu er jeg godt  nok ikke selv på KH, men jeg bliver lidt stram i betrækket over den her: Hvorfor sætter man børn i verden når man ikke har råd og hvorfor sætte sig i gæld når man ikke har råd. Man ligger som man har redt osv.

Kunne det tænkes at man ENGANG havde et fedt og godt betalt job og HOV man valgte at investere.. Købe hus, bil.. Man fik børn, for man sad ret godt i det.. BUM.. arbejdsskade, nedskæringer eller andet gør at man ender på dagpenge. Som så ryger over i KH... Du ha jo altså STADIG de samme udgifter som du havde da du var godt betalt i dit job.

Skal man vælge at leve her og nu og efter evne, eller skal man se 5 måske 10 år ud i fremtiden som MÅSKE kan indeholde fyring, nedgang i løn, KH eller det der er værre.. Det kan man da ikke? Så kan man jo aldrig købe hus, bil og få børn. Så skal alle leve med den bagtanke at man MÅSKE kan ende på KH. Og når man er på KH så har man ikke ret til at LEVE.. Få børn osv?? For det er der ikke råd til..... JESUS.. Nej så kan vi uddø i stedet for... Meget bedre.. SÅ er vi sgu da fri for at diskutere  *Bøvs*

Anmeld

26. september 2013

Ellie79

grinny skriver:

Jeg er ikke flov over det, jeg ved bare hvordan meningerne tit er herinde og også hvad mange folk mener om at man bruger børnepenge i budgettet 

Okay sprang bare ind og så du havde en smiley jeg forstod som flov.. Men hvis man går ind og læser om børnepenge er det jo penge der tilfalder familien som støtte til fx daginstitution. jeg har ikke set de indlæg hvor folk mener at pengene kun tilfalder barnet, troede egentlig bare de fleste brugte dem i budgettet da barnet jo løbende skal have nyt og daginstitution skal betales hver mdr. 

Mine børn bliver åbentbart snydt hehe men glade er de alligevel 

Anmeld

26. september 2013

Lullaby

serinasmor skriver:

hmmm ... nok er de på job i døgndrift .. men 50000 er nok lige i overkanten

Jeg stemmer for at politikere selv skal betale deres pension, og at de skal ned på alm menneskeløn (i hvert fald ned på 2x.xxx) hvis de fattigste skal spare skal dem der bestemmer det vel også?

Og de skal da også kun have 5 ugers ferie ligesom alle os andre..

Anmeld

26. september 2013

Havre74

baby012 skriver:

Det rigtigt, og mange af dem er truende overfor dem.. Vagterne har hjulpet 9 ud sidst jeg snakkede med hende.. Det altså mange når man tænker på hvor mange der så bare er vildt ubehagelige  

hin meldte sig syg fordi hun simpelthen ikke kunne klare stresset, og det forstår jeg godt, skulle ned og have nyt dygesikringskort , men det droppede jeg da hurtigt igen .. :/ 

Ja, det er virkelig sørgeligt, at folk opfører sig, så det er nødvendigt med vagter. De kommunalt ansatte, sidder der for at passe deres arbejde, hvilket er at hjælpe borgerne. Selvsamme borgere griber til vold, trusler og verbal tilsvining, i stedet for at være glade for at kunne få hjælp. De skulle ikke alene smides ud af en vagt, de skulle ikke have EN eneste øre udbetalt fra det offentlige.

Hvordan kan det være, at du opgav at henvende dig vedr. sygesykringskort ? Jeg mener nu også at du kan få et nyt via tlf. eller borger.dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.