Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

raca

FruStolpe skriver:

Jeg mener ikke at man kan tillade sig at forvente bedsterne køber noget som hhelst.  Det er trods alt ikke deres barn. 

Vi enten køber det de skal bruge eller også tager vi alle de ting med der er brug for.  

så hvis de siger vi vil gerne havde højstol, barnevogn, klapvogn sutter og bleer stående..

køber i så bare ind og stiller det der, forde de gerne vil havde det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

FruStolpe

så hvis de siger vi vil gerne havde højstol, barnevogn, klapvogn sutter og bleer stående..

køber i så bare ind og stiller det der, forde de gerne vil havde det.

Det sagde jeg ikke.  

Vi bestemmer suverænt hvad vi køber. men er der noget de mener de har brug for så stiller vi det til rådighed hvis ikke vi mener at det er noget der er grund til at købe.

Vi mener ikke at vores forældre skal finansiere vores pasnings behov.  

Både højstol og barnevogn er f.eks noget vi har købt til farmor og farfar, mens sutter og dyne er noget vi tager med frem og tilbage. 

Anmeld

4. september 2013

Aabye

Jeg har ikke brugt en krone på de ting der står hjemme ved mine forældre.. 

De har selv købt hvad de mente at vores drenge skulle have hos dem.. Både højstole, legetøj, dyner, puder, betræk, weekendsenge osv osv osv.. 

De køber også selv bleer.

Jeg har dog smidt et sæt tøj fra inderst til yderst ud til dem i tilfælde af at der sker et eller andet derude så de skal ha det skiftet.. Det er super lækkert ikke at skulle tænke på at have noget med selv..  

Selv da min store var spæd havde de købt et par flasker + erstatning så de altid havde derude hvis der nu skulle ske et eller andet..

Det skal dog siges at jeg ikke har bedt dem om at købe noget af det.. 
Deres forklaring var da jeg spurgte hvorfor de havde købt sådan og sådan: "der er ingen grund til at slæbe frem og tilbage, og vores økonomi er så god som den nogen sinde kan blive.. bla bla bla" 

Anmeld

4. september 2013

PrincessTanja

Min svigermor har selv købt ALT til vores datter der står hjemme ved hende. Det vil hun selv - og hun har endda købt meget til os også. Fordi hun bare er skøn og helt vild med hendes første og eneste barnebarn.

De burde da kunne forstå man ikke har råd til og købe dobbelt op.

Anmeld

4. september 2013

modesty

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Vi har intet købt, de køber det hele selv.

Anmeld

4. september 2013

Muhmi

Ehm... Ja, det kan selvfølgelig godt være det bare er mig, men jeg vil bestemt ikke have at mine forældre skal tage nogle af vores ting til at de kan have hjemme hos dem... Jeg skal nok pakke det de har brug for når de skal passes og ellers må de selv ud og købe en brugt højstol... Ikke mit problem, sådan er det at blive bedste.... I hvert fald her....

Anmeld

4. september 2013

Muhmi

Hvem? skriver:

Alternativet er du kan købe brugt...

Jeg syntes simpelthen ikke man kan være bekendt, at det er bedsterne der skal betale for at have ting til jeres barn - de har jo haft de børn de skal have

Så ja, her har vi betalt alt der står ved bedsterne, weekendsenge, autostole, barnevogn, bleer, stofbleer, højstole osv.

Men man kan da heller ikke forvente at førstegangs forældre har råd til at indrette deres forældres hjem x2 med børneting??? Det er jo 3 gange de skal købe de samme ting... det havde og har vi i hvert fald ikke råd til.....

Anmeld

4. september 2013

Calliope

Synes ærlig talt mange faktisk overser hvad TS skriver - det handler jo på ingen måde om, at TS VIL ha' at hendes mor skal købe alt muligt til barnet. Det er moren, som forventer hun skal have ting i huset, som TS skal aflevere..

Der er altså stor forskel på det I svarer hende på og det hun faktisk spørger om

Til TS: Jeg synes helt seriøst at hun selv må betale, hvis hun forventer at skulle ha' ting i sit hjem - medmindre det er noget du finder på, at hun skal have, fordi du mener det vil gøre livet lidt nemmere for dig, fx en billig ikea højstol, når du nu ikke har bil

Anmeld

4. september 2013

Silas&Mille

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Her har alle tre hold bedsteforældre købt hver især hvad de synes de har haft brug for.

Det er ikke noget vi har snakket om eller noget, det er bare noget de har gjort.

Det gælder både højstole, puslepuder, legetøj, weekendseng og hos min kærestes forældre køber de bleer som de altid har liggende.

Jeg mener dog ikke man kan forvente at bedsterne køber ind så de kan have børnebørnene på overnatning.

Anmeld

4. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har farmor gemt både legetøj, højstol og weekendseng fra da kærsten var barn, så der har vi aldrig rigtig noget med over. Svigermor har skumklude, hagesmækker, tandbørste, tandpasta, ja alt til børnebørnene i alle aldre!

Min mor har arvet en højstol og tremmeseng fra min fætters unger. Legetøj og vippestol har vi købt brugt og stillet derned. Min mor har altid skumklude, bleer og lidt forskelligt mad til ungerne. Vi har stillet vores extra barnevogn og dyne ned til min mor, da det er hende der plejer at passe ungerne, da hun bor tættest på os.

Hos svigerfar har vi altid alt med op til, når vi er på besøg. Det er alt fra højstol, til legetøj. Nu thea er blevet lidt ældre, har de købt et par dvd'er og bøger, der står oppe ved dem. 

Vi har både weekendseng, handyseat, IKEA højstol osv vi ka ha med rundt til de steder vi ved de ik er gearet til børn! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.