Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Zelinasmor

Jeg synes på ingen måde bedsterne skal betale noget som helst. Min søster og jeg har købt en barnevogn der står hos vores mor. Legetøj tager vi selv med (de har dog lidt fra vi var små). Weekendseng har min mor så selv købt for en 50er i genbrug. Alt tøj, sutter, bleer, vådservietter, legetøj osv tager jeg med til dem. Endda også højstol og autostol nogen gange. (De har bil det har vi ikke). Jeg har ALT inkl. Min datter med i toget når hun skal passes. Intet problem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Mama1304

Jeg synes ikke at bedsteforældrene skal betale for, at havde udstyr stående til deres barnebarn. 

Vi har selv købt en højstol, som står henne hos bedsteforældrene (min svigerfamilie), og da min søn var mindre fik han et nyt legetæppe så det "gamle" kom hen til dem 

Men jeg synes heller ikke, at der behøver ligge en masse babyting og flyde henne hos dem? Det er jo deres hjem og de har jo ingen småbørn  Så når vi kommer på besøg, så medbringer vi selv legetøj (min søn leger dog mest med hans svigerindes legetøj), hagesmæk, sutter osv.

Men hvis mine svigerforældre spurgte om de kunne få nogle hagesmæks, sutter osv til at ligge der, må de selvfølgelig gerne det  Og det ville jeg self betale for 

Anmeld

5. september 2013

Chraz

mine forældre og svigerforældre har selv købt en weekendseng hver og min svigermor har købt en højstol. Men før de købte det sendte vi det vi har (seng og højstol) med herhjemme fra og når de så var færdige med at passe tog vi det med hjem igen. Det har fungeret fint for os. (og det kunne lade sig gøre selvom vi ikke have stationcar det første stykke tid)

Anmeld

5. september 2013

(august)

Det sørger mine forældre selv for. Vi har sagt vi gerne vil betale, såsom bleer og sengetøj, men det skal vi ikke.

Vi er heldige at mine forældre har et vennepar som ikke får flere børnebørn, så de har arvet alle de ting som nu bedsteforældre skal have.

De har endda været ude og købe to autostole som sidder i deres ene bil. Det er selvfølgelig ikke super dyre stole, men nogle som er blevet godkendt i tænk og test også en brugt dyr stol. Højstole har de også selv købt billigt.

I forhold til at hun ville beholde en sut kan jeg ikke se problemet i at hun beholder den og i så selv køber nogle nye. Det er det eneste vi har købt til mine forældre, da det jo skal være de sutter de er vant til og ikke en tilfældig...vi køber altid 12 sutter af gangen, så er der lidt at smide væk af og så skal man ikke hele tiden skolde dem.

Anmeld

5. september 2013

Trekløver(:

MineMilen forældre og svigerforældre har selv købt autostol, weekendseng, puslepude og højstol. Det er noget de selv har valgt, og er da dejligt de har købt det.

Men havde de ikke gjort det selv, havde vi gerne selv købt lidt og stilt ned til vores forældre, det er helt rimeligt eftersom det er vores barn. 

Anmeld

5. september 2013

MorEllen

Mine forældre har købt alt fra autostol til weekendseng og pulsebord der står klart til at børnebørnene skal passes. Rigtig rart. Min mands forældre har også skaffet de ting der skal bruges når de får små på besøg.

Hvis de ikke havde gjort det, så ville jeg spurgt lige ud om de kunne tænke sig at købe en sæng og en højstol der kan bruges af børnebørnene..
Det kan jo tænkes at det kommer flere børnebørn (hvis du har søsken), og da er det da lidt forkært at det er I skal skal betale for det der skal stå hos din mor.

Anmeld

7. september 2013

lille-fisen

Jeg ville synes det er helt rimeligt at betale de ting som ligger hos bedsterne. Tror egentlig at vores forældre hurtigt selv ville tage initiativ til at købe noget af det - men det er absolut ikke et krav. Jeg ville da bare købe en pakke stofbleer og en pakke ekstra sutter - så meget bliver det jo heller ikke og bliver barnet ofte passet der er det da helt fint 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.