Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Hvem?

Muhmi skriver:

Men man kan da heller ikke forvente at førstegangs forældre har råd til at indrette deres forældres hjem x2 med børneting??? Det er jo 3 gange de skal købe de samme ting... det havde og har vi i hvert fald ikke råd til.....

Næ, men det vel dem der har valgt at få børn, hvis man ikke har råd til 2 x alt, så er alternativet da, at slæbe det frem og tilbage, større er problemet jo heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

@BRUGER

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Min datter's bedsteforældre køber selv de ting, som de føler de skal bruge.. Og hendes farmor køber da også tit tøj til hende både som hun kan have liggende men også bare som en forkælelse.. Her plejer vi som regl at pakke en pusletaske, hvori der er stofbleer og skiftetøj, og det ikke altid tøjet bliver brugt da hun selv har noget liggene engang imellem.. Men sutter, bleer vådservietter højstol bestik olie til badet osv. det køber hun selv, ikke fordi hun har fået besked på det, men ja det bare sådan vi gør... hendes mormor har selv de fleste ting borset fra bleer og skiftetøj, alt andet har hun, men det fordi hun selv har en pige på 3 år..

Anmeld

4. september 2013

raca

Hvem? skriver:

Næ, men det vel dem der har valgt at få børn, hvis man ikke har råd til 2 x alt, så er alternativet da, at slæbe det frem og tilbage, større er problemet jo heller ikke

det er der jo ikke når det er bedstemoren der kommer og siger

JEG vil gerne havde dit dut og dat stående.. køber du det ikke ind, således at jeg har det.

Anmeld

4. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Når bedsteforældrene er så søde og hjælpsomme at passe deres barnebarn ofte, er det mindste, man kan gøre, da at lægge en sut og nogle stofbleer hos dem. Det ville jeg aldrig gøre til et problem. 

Ved større ting som seng, højstol etc. ville jeg se på, om det var strengt nødvendigt, at bedsteforældrene havde disse ting stående, eller om det var smartere at transportere det frem og tilbage. Grundlæggende kan det aldrig være bedsteforældrenes pligt at indrette deres hjem efter, at børnebørnene passes der. 

Anmeld

4. september 2013

Chili

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Mine forældre har købt højstol, klapvogn, service, ting til at skifte på og legetøj til vores søn. Det valgte de selv.
Vi har lagt selv ekstra tøj, bleer, nusseklude, vådservietter og sutter hos dem

Anmeld

5. september 2013

Ciss

Mine forældrer havde gemt en del ting fra os børn, f eks en høj stol og tremmesengen, så den slags har vi sluppet at tænke på hos dem. Men de ting som har manglet har de endten lånt fra mine søsken, når vi kom rejsende (bor langt væk), eller også har vi selv måttet tage det med.

De har aldrig beholdt vores ting for at have dem. Det synes jeg er en underlig ting, at gøre.

Til gengæld ville jeg heller aldrig direkte bede dem om at købe ting - men det kan godt være, at hvis vi boede så tæt på at børnene f eks ofte overnattede der, så ville jeg nok købe tandbørster og forskelligt, som bare kunne være der.

Hos mine svigerforældrer er det lidt anderledes. De gange de overnattede som helt små, tog vi rejsesengen med og satte op. De har på eget initiativ købt en brugt højstol og nogle børneplastiktallerkener og kopper. Min svigermor bad om, at børnene kunne have lidt skiftetøj liggende der, og da tog jeg nogle lidt slidte ting, som de ikke brugte til andet end reserve og lagde der sammen med en pakke bleer. Det fungerede fint.

Jeg ville i udgangspunktet ikke forvente, at bedsteforældrerne købte ting, men hvis vi f eks havde ekstremt dårligt råd, og børnene skulle være der ofte, ville jeg lægge problemet frem og spørge, om de havde mulighed for at hjælpe.

Anmeld

5. september 2013

Ciss

Mine forældrer havde gemt en del ting fra os børn, f eks en høj stol og tremmesengen, så den slags har vi sluppet at tænke på hos dem. Men de ting som har manglet har de endten lånt fra mine søsken, når vi kom rejsende (bor langt væk), eller også har vi selv måttet tage det med.

De har aldrig beholdt vores ting for at have dem. Det synes jeg er en underlig ting, at gøre.

Til gengæld ville jeg heller aldrig direkte bede dem om at købe ting - men det kan godt være, at hvis vi boede så tæt på at børnene f eks ofte overnattede der, så ville jeg nok købe tandbørster og forskelligt, som bare kunne være der.

Hos mine svigerforældrer er det lidt anderledes. De gange de overnattede som helt små, tog vi rejsesengen med og satte op. De har på eget initiativ købt en brugt højstol og nogle børneplastiktallerkener og kopper. Min svigermor bad om, at børnene kunne have lidt skiftetøj liggende der, og da tog jeg nogle lidt slidte ting, som de ikke brugte til andet end reserve og lagde der sammen med en pakke bleer. Det fungerede fint.

Jeg ville i udgangspunktet ikke forvente, at bedsteforældrerne købte ting, men hvis vi f eks havde ekstremt dårligt råd, og børnene skulle være der ofte, ville jeg lægge problemet frem og spørge, om de havde mulighed for at hjælpe.

Anmeld

5. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg kan desværre ikke give dig råd til hvordan du skal tage snakken, for jeg synes ikke det er en snak du skal tage. Ville de selv købe nogle ting havde de gjort det.
Hvis du vil have dit barn passet så må du selv sørge for at købe tingene (medmindre du vil slæbe frem og tilbage)
Mine svigerforældre har selv købt alt. Mens mine forældre ikke har købt det store. Og det er helt fint. Det er ikke noget man kan forvente. Man burde bare væretaknemlig for at man har bedsterne til at passe.

Du kan finde rigtig mange billige højstole og weekendsenge i dba.dk. Og ved diverse loppemarkeder er der rigtig mange ting og sager til ingen penge.
(Det med sut synes jeg er lidt småligt. Lad hende da beholde den ene og køb nogen flere i kan have i køleskabet)

Anmeld

5. september 2013

Frk.S

Vi har bare selv de ting med der skal bruges når hun skal passes. Weekendseng har de valgt selv at købe allerede da min søster fik første barn.

Hjemme ved svigermor (hvor Freja er første barnebarn) er der både weekendseng, højstol, plastik service og hagesmæk. Men det har hun helt selv fundet på at købe. 

Anmeld

5. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Enirt skriver:

Hold da op der kom lige pludselig mange svar

Kan altså ikke lige nå at svare alle ved at citere dem. Så håber i læser med her.

Tror nogle har misforstået mit spørgsmål. Det er mest det at da vi ventede os ville hun gerne købe noget til os og var lidt øv over at hun ikke rigtig kunne fordi vi fik nærmest alt fra min kusine. Nu når HUN så mener at hun mangler noget der skal være fast hos hende, så melder hun ud som om at det skal jeg så bare skaffe til hende.

Den anden side er så at jeg ikke har så mange penge og derfor synes det kunne være fint at deles lidt om udgifterne til de ting der skal være fast hos dem.

Nu er det mine forældre der primært vil komme til at passe, da min svigermor bor i vestjyllang og vi i århus, samt at hun har ledgigt.

Med hensyn til højstol, så havde jeg også tænkt på en ikea en, men da vi ikke har bil bliver det lidt svært at skulle slæbe både den og weekend seng og autostol mv med rundt hver gang vi skal besøge folk.

Men mange tak for jeres point of views, det gav lidt stof til eftertanke.

Så ville jeg sige det som det er. At jeg gerne ville købe tingene, men har ganske enkelt ikke råd. Så enten må hun leve med at I slæber tingene frem og tilbage ellers må hun købe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.