Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

dpb

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

har faktisk ikke tænkt så meget over det... nu har det primært være min mor og stedfar der har passet og de valgte selv at købe en ikea højstol (selvom vi også havde købt en til netop at have med rundt) og vi havde fået en weekendseng i dåbsgave som endte med at stå hos dem permanent, hvor min mor så bare købte en ordentlig madras til fordi det syntes hun der skulle være... puslehynde købte hun også...da de var mindre havde hun typisk lidt bleer, stofbleer og et enkelt ellers to sæt ekstra tøj...typisk var det vel noget vi havde efterladt, eller tror egentlig at stofbleer suplerede hun selv op af, hmm, bliver lig lidt i tvivl... men legetøj derhjem til har de stået for udelukkende... og efterhånden som drengene er blevet ældre har de købt mere og mere derhjem til... så de har nu to enkeltmandssenge inkl. dyne og pude stående fast til drengene, til når de skal overnatte og tøj køber de også selv løbende... tror de syntes det er lidt hyggeligt noget af tøjet kommer så herhjem fordi de lige har fået det på den dag de skulle hjem og så beholder hun bare det sæt tøj de kom i.... de købte også selv en lille klapvogn til den ældste, da de ikke gad vores store... barnevogn kom frem og tilbage da det var den ældste, det var ikke noget vi tænkte over da vi ikke havde bil og derfor brugte den til at komme frem og tilbage alligevel... Den endte så med at står hos dem fast da vi fik nr. 2 og købte ny barnevogn + fik bil

Så her har det være lidt forskelligt... svigerfamilien har vi dog altid selv skulle slæbe alt med hjem til når vi skulle på besøg også selvom vi skulle overnatte

Tænker at det måske også handler lidt om penge... men ved det ikke jeg har ikke forventet at de selv købte, men det er blevet gjort som som det faldt os mest naturligt...

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

FruStolpe

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Jeg mener ikke at man kan tillade sig at forvente bedsterne køber noget som hhelst.  Det er trods alt ikke deres barn. 

Vi enten køber det de skal bruge eller også tager vi alle de ting med der er brug for.  

Anmeld

4. september 2013

Enirt

Hold da op der kom lige pludselig mange svar

Kan altså ikke lige nå at svare alle ved at citere dem. Så håber i læser med her.

Tror nogle har misforstået mit spørgsmål. Det er mest det at da vi ventede os ville hun gerne købe noget til os og var lidt øv over at hun ikke rigtig kunne fordi vi fik nærmest alt fra min kusine. Nu når HUN så mener at hun mangler noget der skal være fast hos hende, så melder hun ud som om at det skal jeg så bare skaffe til hende.

Den anden side er så at jeg ikke har så mange penge og derfor synes det kunne være fint at deles lidt om udgifterne til de ting der skal være fast hos dem.

Nu er det mine forældre der primært vil komme til at passe, da min svigermor bor i vestjyllang og vi i århus, samt at hun har ledgigt.

Med hensyn til højstol, så havde jeg også tænkt på en ikea en, men da vi ikke har bil bliver det lidt svært at skulle slæbe både den og weekend seng og autostol mv med rundt hver gang vi skal besøge folk.

Men mange tak for jeres point of views, det gav lidt stof til eftertanke.

Anmeld

4. september 2013

Bertris

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Altså hjemme med min mor står der fast en weekend seng, som hun SELV har betalt, for så er der til når en af de helt små skal overnatte.

Lige nu har vi godt nok en selvbetalt højstol fra ikea stående hos min svigermor, men det er kun midlertidigt, og fordi vi selv forslog det. Havde hun kommet og sagt til os at hun ville have en højstol stående fast, så havde hun fået at vide hun selv kunne købe den eller sidde med vores datter på skødet
- vi har af praktiske årsager stofbleer, bleer, vådservietter og højstolen stående derovre, men det er kun midlertidigt. Om en månedstid vil jeg tro vi får højstolen hjem igen da hun starter i vs og ikke er lige så meget derovre

desuden har vi også vores egen weekendseng til hende, som hun har med når hun skal sove ude (er kun brugt en gang indtil videre)

Anmeld

4. september 2013

lineog4

Enirt skriver:

Hold da op der kom lige pludselig mange svar

Kan altså ikke lige nå at svare alle ved at citere dem. Så håber i læser med her.

Tror nogle har misforstået mit spørgsmål. Det er mest det at da vi ventede os ville hun gerne købe noget til os og var lidt øv over at hun ikke rigtig kunne fordi vi fik nærmest alt fra min kusine. Nu når HUN så mener at hun mangler noget der skal være fast hos hende, så melder hun ud som om at det skal jeg så bare skaffe til hende.

Den anden side er så at jeg ikke har så mange penge og derfor synes det kunne være fint at deles lidt om udgifterne til de ting der skal være fast hos dem.

Nu er det mine forældre der primært vil komme til at passe, da min svigermor bor i vestjyllang og vi i århus, samt at hun har ledgigt.

Med hensyn til højstol, så havde jeg også tænkt på en ikea en, men da vi ikke har bil bliver det lidt svært at skulle slæbe både den og weekend seng og autostol mv med rundt hver gang vi skal besøge folk.

Men mange tak for jeres point of views, det gav lidt stof til eftertanke.

Kan du ikke bare sige til hende, hvis hun vil have noget fast hos sig må hun købe og ellers sørger I får tingene der skal bruges når de skal passes. Jeg synes jo egentlig heller ikke man kan kræve de skal have ting stående - for mig har det mere handlet om det, det er min mors hjem og jeg har ikke råderet over pladsen. hun har så haft ting stående, men... Og ja hun har da ogs "stjålet" en sut, lidt bleer og en stofble eller to, men jeg blev bare glad for det betød jeg altid havde en buffer hos hende og jeg skulle spørge om det var okay ;-)

min mor passende min yngste i 4 mnd før vi kunne få plads i vuggestue og klart var det da mig der skulle finansiere og ikke hende - hun gav så lidt alligevel men....

Anmeld

4. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mine børn var mine forældres barnebarn nr henholdsvis 2 og 5, og mine forældre har legetøj til de forskellige aldersgrupper og også senge, der passer til dem hver især (ikke nok til alle på een gang, men forskellige størrelser).

Jeg har selv købt nogle bleer til at have stående der, og da min datter brugte sut, havde jeg også et par stykker til at ligge, men alt andet har mine forældre selv anskaffet for egen regning og på eget initiativ.

Jeg har / havde ikke råd til at sørge for ting to steder, og havde heller aldrig tænkt tanken, at jeg skulle det

Anmeld

4. september 2013

MorTil4<3

Enirt skriver:

Hej alle forældre

her har vi ikke spædet noget til
min mor er det mest godmodige der findes, så alt hvad han har haft behov for når vi har været hos hende har hun sørget for, enda højstol, wekendseng ja you name it
det eneste vi har smidt af hos hende til når de kom var legetøj , men det er også fordi vi er ved at drukne herhjemme af legetøj hihi

men alle andre steder vi er tager vi det med de har behov for, så bliver de passet en wekend hos svigerne, så får de det hele med hjemmefra
jeg syntes ikk det er irreterende, det vælger de jo selv ..
vi har så valgt at købe en stol til at sætte på en stol istedet for en højstol, så den ik fylder ligeså meget i bilen

Anmeld

4. september 2013

B&J

min mor køber alt på nær bleer

hun købte weekend seng - sengerand

højstol

skumsvampe

vi afleverede 2 stofbleer hos hende

nu er vores dreng så stort så min mor køber altid nattøj så der er hos hende så vi skal tage dyne hovede pude, evt lidt mad hvis hun ikke lige har havregryn feks. og tøj ellers har hun alt andet. legetøj har min mor 2 bøtter der står hvor hun har købt legetøjet fordi hun vil ikke have det samme som os

Anmeld

4. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Hej alle forældre

Mine forældre har selv købt alle de ting de vil have hos dem. Fra weekend seng, til legetøj, til reoler, trip trap osv :-) 

noget de har gjort på deres helt eget initiativ, og ikke noget jeg havde forventet :-)

Anmeld

4. september 2013

MorDk

Hvis de passer ofte så synes jeg kun det er rimligt at det er jer som forældre der sørger for der er de ting der er behov for. Min mor passer ikke rigtig børnene, men hun har selv skaffet en højstol og legetøj osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.