Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Lukas&Liam<3

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Hvorfor vil hun ha stofbleer, sutter osv liggende?
Det plejer vi da at ha med til lukas. Dog har de sutter, kun fordi vi har glemt dem. Men lukas bruger heldigvis også de billige til 30kr for 3
Skal han sove hos min mor har vi bare barnevognen med så han kan sove i den. Skal han sove hos farmor har hun købt en seng. Men hvis hun ikke havde ville jeg da købe min egen og tage med. Lukas har 3 sæt bedsteforældre fordi mine er skilt. Ville da aldrig købe alting til at stå hjemme hos dem alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

lycly

Mine forældre har både bleer, autostol, rejseseng og dyne hjemme ved dem. Og det har de selv købt. De har også en højstol til min ældste. Er så taknemmelig, ville aldrig kunne få mig selv til at bede dem om at købe tingene.
Småting som sutter, stofbleer osv pakker jeg altid bare i pusletasken.

Anmeld

4. september 2013

Benjamins'mor

Nej, jeg synes ikke det er rimeligt. Jo, småting. Men vil de have en højstol eller seng må de jo selv købe det.
Mine svigerforældre har selv købt tremmeseng, højstol og puslebord.
Sutteflasker købte vi begge til at have stående hos dem.

Anmeld

4. september 2013

Nemesis

nej de har selv sørget for både højstol, stofbleer, sutter, legetøj...endda en tripp trap stol har de selv købt.

Vi har selv haft en rejse/weekendseng men den er aldrig blevet brugt hos hverken mormor/morfar eller farmor/farfar. Så er der blevvet puttet i sengen sammen.

Har de skulle passe er jeg da kommet med tøj, sengetøj og evt. legetøj hvis der er noget yndlings men ellers har jeg ikke købt.

Kan jeres højstol hjemme fra pakkes sammen?? ellers køb den fra ikea,. men tag den med jer, så kan i også selv have højstol med når i skal besøge venner og lign.

Anmeld

4. september 2013

Fuglemor

Enirt skriver:

Det er da også en god løsning. Vi plejer også at have alt med når han skal passes eller når vi er på besøg. Det er mere det at jeg føler hun kræver at hun sKAL have nogle bestemte ting stående hos hende. Som jeg så skal skaffe. Så synes jeg godt vi kunne splejse lidt om det.

Jeg synes ikke hun kan være bekendt at kræve det. Det er ikke helt billigt med et lille barn og slet ikke hvis man skal til og indkøbe til to steder. Så må hun lige selv i gang

Anmeld

4. september 2013

MomInTheMaking

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Altså.. Jeg har den holdning at hvis der er noget hun synes er nødvendigt hun har ved hende, så må hun sgu selv købe det. Ja, det er dit barn, men det er hende der vil have at der skal stå\være nogen bestemte ting ved hende. Så må hun selv punge ud. Men jeg er nok også præget af at vi ikke har købt til andre steder end derhjemme og nær vi så skulle på besøg hos familie rundt omkring, ja så havde vi en IKEA højstol med som er let og kan skilles meget ad og en weekend seng.

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

Begge hold bedsteforældre her har selv købt alt de skulle have.

min svigermor fik enda en autostol foræret. Begge hold bedsteforældre har selv købt IKEA højstole, gæsteseng, og puslehynde. Min svigermor havde selv købt stofbleer, og bleer. Hun fik så også 2 børnebørn med 18 dages mellemrum.

Min mor har fået bleer med, og har ellers brugt gamle håndklæder. Sutter har de selvfølgelig fået med herhjemme fra, men de er som regel kommet med hjem igen.

Anmeld

4. september 2013

MMOGM

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Bestemt ikke!

hvis de vil have legetøj hos dem, må de selv punge ud.. Jeg har nemlig ikke noget imod at tage legetøj med hjem til dem, hvis vi skal derhjem. Og hvis de ikke synes det er godt nok, eller nok legetøj, så  må de selv spæde til.

hvad angår senge osv. Så valgte mine forældre selv at købe en, og det samme gjorde farmor og farfar, så det er alle tiders 

Anmeld

4. september 2013

2babygirls

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Her slæber vi bare frem og tilbage af de ting de bruger når de er på ferie. Køber dælme ikke en ekstra klapvogn eller andet.

Anmeld

4. september 2013

raca

vi har haft så vi kunne tage med, da ikke sådan at vi havde et sæt af det hele ved bægge sæt bedste forældre.. det giver ingen mening imo..

det kan da ikke passe man skal havde

3xhøjstol samt højstol man skal medbrige når man besøger venner uden børn,

og 2 x weekendseng+ alm tremmeseng der hjemme..

og hvad med barnevogne..

alltså vi har medbragt det der skulle bruges.. ski da ikke opbevaret alverdens ting ved bedsterne..  hvis det ikke er godt nok i medbriger bleer sutter og weekendseng fra gang til gang så må hun da virkelig selv indkøbe det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.