Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Enirt

Hvem? skriver:

Alternativet er du kan købe brugt...

Jeg syntes simpelthen ikke man kan være bekendt, at det er bedsterne der skal betale for at have ting til jeres barn - de har jo haft de børn de skal have

Så ja, her har vi betalt alt der står ved bedsterne, weekendsenge, autostole, barnevogn, bleer, stofbleer, højstole osv.

Det gør jeg også men har hverken kørekort (endnu) eller bil så det er jo ikke så nemt bare lige at hente sådan noget. Det jeg har købt hjem til er også brugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Enirt

CroQuis skriver:

Jeg ville ikke forlange af bedsteforældrene selv købte det, da det jo er mit barn, og ikke deres.. 

Men køber de det selv (ligesom min svigermor allerede har købt tremmeseng og autostol), ville jeg synes at det var fint, og være taknemmelig 

Jeg ved fra da jeg var yngre, at når min storebror (9 år ældre, flyttet hjemmefra og har børn) kom hjem til os, og vi skulle passe hans barn/børn, havde han selv weekendseng, klapsammelig højstol osv med, som den lille skulle bruge...

Det er heller ikke fordi vi ikke aflevere alt hvad han skal bruge. Men synes bare at når hun ligesom kræver at hun f.eks. SKAL have stofbleer hos hende og sutter. Så kunne hun da godt spæde til. Vi har givet hende nogle stofbleer og så beholdt hun den ene sut. (selvom jeg sagde hun ikke skulle)

Anmeld

4. september 2013

Enirt

Fuglemor skriver:

Vi har afleveret en højstol ved farmor og farfar. Men min mor har selv købt åde legetøj og højstole til ungerne. Men alt hvad de skal bruge hvis de skal passes ved bedsteforældrene har vi selv med. Og det har vi også hvis vi er på besøg.

Det er da også en god løsning. Vi plejer også at have alt med når han skal passes eller når vi er på besøg. Det er mere det at jeg føler hun kræver at hun sKAL have nogle bestemte ting stående hos hende. Som jeg så skal skaffe. Så synes jeg godt vi kunne splejse lidt om det.

Anmeld

4. september 2013

CaWi

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Både mine forældre og svigerforældrene har selv sørget for at have alt.
Højstol, badekar, tremmeseng/weekend seng, barnevogn, legetøj osv.
Det eneste vi skal have med er barnet og rent tøj, plus en ekstra sut.
Bleer lægger jeg som regl en bunke af ind i mellem
Jeg synes det er tosset at de har alle ting, som hvis de selv havde børn, men jeg er taknemmelig for at vi ikke skal slæbe ting med frem og tilbage.

Anmeld

4. september 2013

StudPsyk

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Det er lidt blandet her. Mine svigerforældre er meget gavmilde, så de har altid selv købt bleer, vådservietter, hagesmække, højstol. Ekstra sutter og tøj har vi selv givet dem derud, vi har så meget alligevel. Min mor har selv købt weekendseng og køber selv vådservietter, men når Rose er dernede, sender vi en taske tøj, stofbleer og bleer med, men får det jo bare med hjem når vi kommer hjem.

Jeg synes egentlig ikke man kan forlange, at folk der er søde at passe ens børn også holder udgifterne i forbindelse med det, men er selvfølgelig meget taknemmelig for, at vi i vores tilfælde ikke rigtig har skulle betale noget.

Anmeld

4. september 2013

Hjaltesmor

Jeg ville ikke købe til at have hos bedsteforældrene. Vi har 3 sæt, hvilket vil sige, at så skal vi have 4 af alting.

I stedet ville jeg købe nogle billige ting til at have herhjemme. Fx har vi både en triptrap-stol ved vores spisebord, og den billige højstol fra Ikea til at have i vores kælder. Den har vi så taget med under klapvognen, hvis vi har skulle nogle stedet (det kan jo også være familiefester, veninder og alle mulige andre steder, så jeg synes, den er rar at have selv).

Vores bedsteforældre har dog valgt at købe det meste selv. De har fx en pakke bleer hver, nogle har bare lige et enkelt sæt tøj, mens farmor og farfar jævnligt tømmer den lokale genbrug for både legetøj og tøj, så der har han næsten ligeså meget som herhjemme.

Jeg synes ikke, det ar vores ansvar at sørge for, at de har alle de bekvemmeligheder, de føler er nødvendige for at have min søn på besøg. Omvendt forlanger jeg heller ikke, at de har det. De styrer selv, hvordan de kommer igennem dagen med min søn, når han er på besøg. Har de ikke tøj, sut og bleer, kommer jeg det gerne i en lille taske til at tage med.
Højstol og seng må de selv finde løsninger på (der er jo alternativer til at købe - fx opstabling af puder på alm stol, sidde på skødet mv.). Er de meget modvillige overfor den (meget lille) ekstra indsats, behøver de jo ikke at have ham på besøg.

Anmeld

4. september 2013

bøllen

Vores bedsteforældre har ikke købt noget til børnene . Vi har selv haft med hvad der skulle bruges . Min mor ønskede da de store var små , at der lå skiftetøj hos hende men det afviste jeg . Det er så lidt de bliver passet ude så vil ikke have tøj til at ligge de ikke får brugt .

begge hold har Lidt legetøj . Men resten har vi selv haft med . Hvilket jeg syntes er rimeligt

Anmeld

4. september 2013

ESV

Enirt skriver:

Hej alle forældre

Jeg syntes det er helt fair i selv betaler for de ting der skal være hos bedste forældre.. Du kan da ikke forlange de skal ud og bruge penge på udstyr for at de skal passe JERES barn. Så giv hende da en stak stof bleer og køb nogle ekstra sutter. Aftal evt at de hele tiden har et sæt skifte tøj eller to liggende til når de skal passe den lille. Men jeg syntes bestemt ikke du kan tillad dig at være utilfreds med selv at betale for udstyr og ting.

Anmeld

4. september 2013

_-Kathrine-_

Det har aldrig været diskussion her og mellem bedsterne..,! Det de skal bruge når de passer vores børn, køber de selv...!

Anmeld

4. september 2013

lineog4

Vi hAr kun min mor og jeg hverken forventer eller forlanger hun har noget i sit hjem. 

Hun gav os en høj stol til vores datter og vi spurgte om hun så ville have den vi havde fået gratis - havde hun sagt nej havde jeg respekteret for det kunne jo være hun ikke syntes hun havde plads. På samme måde har jeg spurgt om jeg måtte lægge bleer, lidt tøj og stofbleer så jeg altid havde når jeg kom. Har egentlig aldrig overvejet hun selv skulle købe, bare været glad for hun accepterede mit rod ;-)

line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.