Jeg ville ikke købe til at have hos bedsteforældrene. Vi har 3 sæt, hvilket vil sige, at så skal vi have 4 af alting.
I stedet ville jeg købe nogle billige ting til at have herhjemme. Fx har vi både en triptrap-stol ved vores spisebord, og den billige højstol fra Ikea til at have i vores kælder. Den har vi så taget med under klapvognen, hvis vi har skulle nogle stedet (det kan jo også være familiefester, veninder og alle mulige andre steder, så jeg synes, den er rar at have selv).
Vores bedsteforældre har dog valgt at købe det meste selv. De har fx en pakke bleer hver, nogle har bare lige et enkelt sæt tøj, mens farmor og farfar jævnligt tømmer den lokale genbrug for både legetøj og tøj, så der har han næsten ligeså meget som herhjemme.
Jeg synes ikke, det ar vores ansvar at sørge for, at de har alle de bekvemmeligheder, de føler er nødvendige for at have min søn på besøg. Omvendt forlanger jeg heller ikke, at de har det. De styrer selv, hvordan de kommer igennem dagen med min søn, når han er på besøg. Har de ikke tøj, sut og bleer, kommer jeg det gerne i en lille taske til at tage med.
Højstol og seng må de selv finde løsninger på (der er jo alternativer til at købe - fx opstabling af puder på alm stol, sidde på skødet mv.). Er de meget modvillige overfor den (meget lille) ekstra indsats, behøver de jo ikke at have ham på besøg.
Anmeld