Køber i alt det der står hos bedsteforældrene eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.907 visninger
66 svar
39 synes godt om
4. september 2013

Enirt

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Hvem?

Hej alle forældre

Ja som overskriften siger køber i selv alt det der står hjemme hos jeres forældre?

Sagen er den at da jeg var gravid var der mange folk der spurgte, hvad vi manglede til når vores søn kom til verdenen inkl min mor. Vi var så heldige at min kusine som har fået to sønner ikke vil have flere børn og derfor fik vi alt hvad de havde gemt. Det betød så at vi det første lange stykke tid ikke manglede noget.

Nu har er vores søn så blevet passet et par gange med overnatning hos mine forældre, samt i forbindelse med besøg hos dem. Har min mor ytret at hun mangler det ene og det andet.

F.eks. sagde hun ordret, jeg vil også have nogle stofbleer hjemme hos mig. Hun beholdte en sut hjemme hos hende sidst han blev passet. På trods af at jeg sagde til hende at det skulle hun ikke, for vi har ikke så mange og bruger dem til at have kolde hele tiden fordi vores søn er ved at få tænder.

Nå men vi var så nede at hente en weekend seng til 100 kr som skulle stå hos dem og kunne ikke lade være med at tænke lidt på om de ikke selv kan spæde lidt til ift de ting der skal være hos dem.

Nu skal vi i ikea i morgen og jeg har flere gange tænkt at vi skulle købe en højstol til at have ude hos dem. Men jeg syne altså ikke jeg har råd til at gå og købe nye til eller dobbelt af ting hele tiden. Er det strengt at sprøge om de selv vil købe den eller?

Kom gerne med råd til hvordan jeg kan tage snakken med min mor om hvor meget vi eller de skal betlae for ting der skal stå hos dem. Hvad gør i?

Alternativet er du kan købe brugt...

Jeg syntes simpelthen ikke man kan være bekendt, at det er bedsterne der skal betale for at have ting til jeres barn - de har jo haft de børn de skal have

Så ja, her har vi betalt alt der står ved bedsterne, weekendsenge, autostole, barnevogn, bleer, stofbleer, højstole osv.

Anmeld

4. september 2013

CroQuis

Jeg ville ikke forlange af bedsteforældrene selv købte det, da det jo er mit barn, og ikke deres.. 

Men køber de det selv (ligesom min svigermor allerede har købt tremmeseng og autostol), ville jeg synes at det var fint, og være taknemmelig 

Jeg ved fra da jeg var yngre, at når min storebror (9 år ældre, flyttet hjemmefra og har børn) kom hjem til os, og vi skulle passe hans barn/børn, havde han selv weekendseng, klapsammelig højstol osv med, som den lille skulle bruge...

Anmeld

4. september 2013

Fuglemor

Vi har afleveret en højstol ved farmor og farfar. Men min mor har selv købt åde legetøj og højstole til ungerne. Men alt hvad de skal bruge hvis de skal passes ved bedsteforældrene har vi selv med. Og det har vi også hvis vi er på besøg.

Anmeld

4. september 2013

L&V

Vi har ikke købt noget som helst til bedsteforældrene det har de selv.Dog har vi købt weekendt seng men min mor har højstol, autostol, bleer, sutter, klapvogn, legetøj, sandkasse og ja en masse andet og det har de selv bestemt de vil ha og selv købt

Anmeld

4. september 2013

Mettefpigen

Min mor VIL købe det der skal stå ved hende! Men nej jeg synes man selv skal købe det der skal stå ved dem.... Det er ens egne børn og ikk bedsteforældrenes :-)

Anmeld

4. september 2013

K&S

Hej alle forældre

Mine forældre har selv haft købt brugt barnevogn, weekendseng, pusleplade + ny autostol m.m. til at have hos dem  Alternativet ville have været, at vi slæbte det hele med hver gang  Jeg har selv købt stofbleer, ekstra sut og nusseklud, ekstra bleer m.m. derhjem til, det var rart hvis man lige havde glemt det 

Anmeld

4. september 2013

baby012

Vi har ikke købt noget af det der er hos bedsteforældrene  

men vi tager selvfølgedig ting med til dem når de skal passes.. Men senge, legetøj, pudsle pude, stofbleer, bleer, sutter, flasker, vådservietter, højstole, det køber mine forældre til børnene.. 

Tror bare jeg ville sige til mine forældre, at ville de have noget skulke stå fast hos dem, måtte de selv købe.. For vi har ikke råd til at købe dobbel op.. 

Anmeld

4. september 2013

skatja

vi har heller ikke købt noget til bedsteforældrene.

min svigerfar har købt meget hjem til ham og ofte to af slagsen så vi også havde en. 

f.eks en højstol der kunne klappes sammen det synes han var smart hvis vi lige skulle noget. og samtidig en til når vi kom hjem til ham så vores børn altid havde deres eget

han har også stofbleer,sutter,sengetøj og lign. det er ham selv der har købt det, uden vi har været over.

Anmeld

4. september 2013

mth1987

Det eneste der er fast hos mine forældre er stol og seng... og det har de vidst selv sørget for. Jeg ville synes det var naturligt at jeg betalte det der sku være og så ku det jo bare være brugt hvis ikk man har råd til andet... jeg ku godt finde på at købe autostol, dyner osv at ha stående derude men de har ikk plads til alle de ekstra ting så de får bare vores autostol når de ska passe osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.