Mistanke om incest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

CroQuis

LinLin skriver:

Er ked af du har været udsat for det men det er jo ikke sikkert at pigen her har...

Nej det er det ikke, men der har jeg den holdning at jeg ville lade tvivlen komme mit barn tilgode - og ja det skyldes nok min opvækst... 

Ts er jo frit stillet til hvad hun vil gøre, jeg giver bare udtryk for min mening og hvad jeg havde gjort. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Flødebollen

Mom skriver:

Jeg kender godt metoden med dukken. Men hvis moderen starter med at kalde det FAR dukken, så ligger hun ordene i munden på barnet, og antager at det ER faderen..

Og det er bare ikke iorden.

Det eneste børn vil i verden er at gøre deres forældre tilfredse - så hvis moderen presser på med dukkerne og kalder den ene FAR dukken, så vil hun muligvis opnå en forkert hændelsesforløb, ene og alene fordi datteren vil tro at hun SKAL sige det rigtige = det mor vil høre.

Er fuldstændig enig.

Hvis der skulle gøres noget, så skulle det være at hun fik 2 dukker - og så kunne mor jo eventuelt spørge hende, hvad de lavede, mens hun var på weekend med far.

Når hun så leger med dukkerne og lever sig ind i det, så kan mor evt spørge, hvem der er far og hvem der er pigen..

Anmeld

29. august 2013

TNBC

Kathepige skriver:

Jep.. Så skal man sidde der og vise, hvordan den ene gjorde, og hvordan -

hvordan lå du, og han osv.

Faktisk pænt grænseoverskridende for en lille pige på 5 år... (min alder)

Jeg ved så ikke noget om, hvorvidt de bruger samme måde idag.

Jeg så det en serie der tit handler om voldtægter..

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

En ting er at faderen kan blive dømt uskyldigt, men tænk på hvad pigen skal gå igennem for at blive undersøgt. Det skal selvfølgelig til, hvis der reelt er en grund til det, men hvis der ikke er, så bliver pigen krænket uden grund. Det må være hendes behov der er vigtigst uanset hvad!

Jeg håber at ts har taget en snak med sin datter, da hun kom og klagede over smerter i underlivet. Det må da under alle omstændigheder være første skridt. Datteren er 6 år gammel, hun kan formentlig godt give et præg om, hvorvidt man skal være bekymret eller ej. 

Vh. Louise

Tak. Det er netop os det jeg er bange for hvad hun skal gå igennem for en undersøgelse hvis nu jeg tar fejl.

Hun vil jo ikke sige noget. Jeg kan bare ikke forstå hvordan hun kan se sådan ud hvis der ikke er sket noget.

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak jeg er nemli osse bange for at blæse en stemning op tænk hvis han ikke har gjort det og hun så begynde at tænke sådan om sin far. Omvent sys jeg osse at mistanke skal komme henne tilgode.

Selvfølgelig skal du tage situationen alvorligt - det skal man altid

Men medmindre man har et barn som er blevet decideret voldtaget og har tydelige tegn der på, eller siger det direkte, bør man efter min mening holde hovedet koldt, sepcielt overfor barnet. Og tage barnet med til lægen, istedet for at drøne på skadestuen.

Anmeld

29. august 2013

TNBC

Mom skriver:

Jeg kender godt metoden med dukken. Men hvis moderen starter med at kalde det FAR dukken, så ligger hun ordene i munden på barnet, og antager at det ER faderen..

Og det er bare ikke iorden.

Det eneste børn vil i verden er at gøre deres forældre tilfredse - så hvis moderen presser på med dukkerne og kalder den ene FAR dukken, så vil hun muligvis opnå en forkert hændelsesforløb, ene og alene fordi datteren vil tro at hun SKAL sige det rigtige = det mor vil høre.

Fint så lad vær med at giv dem navne. Jeg var lidt hurtig på tasterne. Men dukkerne er stadigvæk gode hvis pigen nu er bange for at sige det

Anmeld

29. august 2013

Flødebollen

Anonym skriver:

Tak. Det er netop os det jeg er bange for hvad hun skal gå igennem for en undersøgelse hvis nu jeg tar fejl.

Hun vil jo ikke sige noget. Jeg kan bare ikke forstå hvordan hun kan se sådan ud hvis der ikke er sket noget.

Jeg ved det virkelig ikke.. Men det kan jo være mange ting.

Vi voksne kender jo også til at være irriterede dernede. Og hvis hun så samtidig har kløet sig..

Nu siger du det med, at hun er "åben".. Jeg tænker bare - kan det være måden, hun har lagt på ? Spredte ben, der åbner skeden en smule?

Jeg ved sgu ikke, om man sådan kan se udefra, hvorvidt der har være penetration eller ej..

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

CroQuis skriver:

Nej det har jeg ikke, men har selv været udsat for incest i 6-7 år uden der var nogle der gjorde noget!!

Der var mange der efter jeg havde fortalt dem om det, sagde at de godt havde på fornemmelsen at der var noget galt, men at de ikke rigtig ville gøre noget ved det, for hvad nu hvis der ikke var noget.. Hvor ville jeg dog bare have ønsket at nogle havde gjort noget for mig DEN gang, så jeg ikke skulle leve med de varige mén idag...

Så ja, jeg tænker udelukkende på den stakkels pige, for havde virkelig ønsket at nogle var opmærksomme på mig dengang, så jeg kunne have været foruden idag 

til dig 

Anmeld

29. august 2013

wamse

Ro på

Lige nu bliver du bombarderet med alle vores meninger, det kan sgu ikke andet end, at gøre dig endnu mere forvirret, som bestemt må smitte af på din datter.

Jeg ville ringe til lægen lige så snart de åbner i morgen tidlig, og spørg om, hvad du skal gøre, og fortælle din bekymring.

Jeg ville ikke begynde at spørge ind på alle mulige måder, for det kan ikke andet end, at gøre din datter endnu mere forskrækket. Kontakt lægen, og få af vide hvordan du griber det an nu.

Kæmpe kram og mange tanker herfra, det må være frygtelig hårdt med din bekymring

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Seriøst?? Du mistænker din ex for at misbruge dit datter og de siger du skal sende hende af sted og tage på skadestuen hvis det sker igen.. er de skruphamrende dumme??
Hvis det er sandt, sender de hende jo lige ind i løvens gab... hvordan kan man dog sige sådan noget??
Hvis de datter ikke vil snakke, så prøv at få hende til at vise dig det. Tag to dukker, får og barn.. så kan hun måske vise dig hvis fardukken har gjort noget forkert mod barnet.. og forklar hende at hun ikke har gjort noget forkert. Gå ned på hendes level, lad vær med at tving hende.

Ja det er det de har sagt og jeg kan slet ikke forstå det jeg havde håbet på trøst og opbakning. Jeg synes netop det er fokert at sende henne asted. For hvorfor skal hun udsættes for det igen for at få beviser? jeg hade slet ik regnet med de reagered på den måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.