Mistanke om incest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

ESV

Mom skriver:

Men moderen ved jo IKKE om hun har været udsat for overgreb?

Der kan være MANGE grunde til hun har ondt for neden - og derfor mener jeg at hun skal holde hovedet koldt her til aften. Men selvfølgelig skal hun tage datteren med til lægen imorgen.

Men vent da med at melde manden, til lægen er konsulteret.

Man kan da ikke bare rende rundt og melde hinanden med noget så grumsomt uden nogen form for beviser - enten fysiske eller mentale (altså at datteren har sagt "far har rørt mig).

Men hvorfor skal pigen til læge netop imorgen???

Faderen har kun samvær hver anden weekend og idag er det torsdag så det er minimum 4 dage siden moderen ha opdaget dette....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

barelillemig

Anonym skriver:

Tak for alle svarene jeg svare lige alle på en gang.

Jeg har selfølig snakket med min pige om det men hun vil ikke sige noget.

Jeg har snakket både med læge og sagsbehandler og de siger begge to at jeg skal sende henne afsted til faren og hvis det så sker igen skal jeg ta på skadestue. Men jeg har ikke lyst til at sende henne afted

De sige begge to at det er umuligt at få ham dømt på kun mistanke.

Jeg kan ikke li hun skal unersøges, ved i hvad de gør?

Fostor i ik godt at jeg ik vil sende henne hen til sin far ?

Kan rigtig godt forstå dig og synes du har grebet situationen godt!

Men synes du skal tage en snak med faren, om han ved noget. Om du straks beskylder ham så vil han jo gå i forsvar. Og kan det ik måske være nogen anden, en ven, eller famile hos han?
Ka godt forstå at du ik er på talefod med ham, men i er begge forældre og han må være med. Og sådan får du nok også en forståelse om hvordan han reagerer? Ps. Jeg forsvarer ik faren!

Find på en omskyildning for at hun ik kan komme derhen til ham?

Anmeld

29. august 2013

Lusi

Mom skriver:

Jeg syntes det er RIGTIG vigtigt at du holder hovedet koldt!

Tag din pige med til lægen, fortæl lægen det som det er, at din datter har klaget over ondt forneden. Og at du måske mistænker overgreb.

Bestil tiden allerede imorgen, og bed om en AKUT tid.

Men hold for guds skyld hovedet koldt! Det kan jeg slet ikke understrege nok.

HVIS lægen finder tegn på overgreb, kan og SKAL lægen hjælpe dig med at anmelde det, eller anmelde det selv.

Kan godt forstå du er bekymret for din datter, men pas nu på med at melde en måske uskyldig mand. Tag til lægen først.

Lige mine ord! Man kan sgu ik melde manden, uden lige at få barnet tjekket først. Havde jeg så også gjort på stedet, hvis det havde været mig. Akuttid eller ej! Var taget ned til lægen og sagt at jeg skulle ha en tid NU!!
Eller på skadestuen..
Det er en alvorlig situation, så vil da tro de tager det alvorligt..
Meeen bare at melde ham, kan man altså ikke..

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

Mom skriver:

Men moderen ved jo IKKE om hun har været udsat for overgreb?

Der kan være MANGE grunde til hun har ondt for neden - og derfor mener jeg at hun skal holde hovedet koldt her til aften. Men selvfølgelig skal hun tage datteren med til lægen imorgen.

Men vent da med at melde manden, til lægen er konsulteret.

Man kan da ikke bare rende rundt og melde hinanden med noget så grumsomt uden nogen form for beviser - enten fysiske eller mentale (altså at datteren har sagt "far har rørt mig).

Havde man taget mig til lægen dengang, havde der heller ikke været nogle fysiske beviser.. Og turde heller ikke sige noget før jeg blev 16, selvom jeg overvejede det mange gange.. Så det er jo ikke helt sikkert at man får noget ud af det.. Og det er derfor jeg har den holdning og råder ts som jeg gør.

Som forældre må man stole på sit instinkt, og det har jeg virkelig også i sinde når jeg bliver mor, for jeg vil for alt i verden undgå at mine børn skal have samme eller lign. oplevelse..

Men selvfølgelig skal hun da forsøge at spørge datteren ind til det, men det er ikke sikkert at datteren svarer sandfærdigt - det ville jeg ikke selv have gjort dengang...

Anmeld

29. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har snakket både med læge og sagsbehandler og de siger begge to at jeg skal sende henne afsted til faren og hvis det så sker igen skal jeg ta på skadestue. Men jeg har ikke lyst til at sende henne afted

Seriøst?? Du mistænker din ex for at misbruge dit datter og de siger du skal sende hende af sted og tage på skadestuen hvis det sker igen.. er de skruphamrende dumme??
Hvis det er sandt, sender de hende jo lige ind i løvens gab... hvordan kan man dog sige sådan noget??
Hvis de datter ikke vil snakke, så prøv at få hende til at vise dig det. Tag to dukker, får og barn.. så kan hun måske vise dig hvis fardukken har gjort noget forkert mod barnet.. og forklar hende at hun ikke har gjort noget forkert. Gå ned på hendes level, lad vær med at tving hende.

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Undskyld min nu lidt hårde tone

Men der er simpelthen ikke noget at gøre ved, at du ikke kan lide hun skal undersøges - for det skal hun!

En læge, vil til en start blot kigge på hende forneden, se om der en naturlig grund til hun er rød - se efter rifter. Jeg tvivler MEGET stærkt på at hun skal have en undersøgelse af åbningen, da lægen på sådan en lille pige ret hurtigt ville kunne bedømme om hun har været penetreret.

Men du er nødt til at få hende til lægen - jeg tænker bare i al almindelighed, hvis nu hun har kløet sig så meget, at der skal lidt receptpligtig salve til.

Og hvis du IKKE udlevere hende til samværd, kan du risikere, at du stiller dig selv rigtigt dårligt i samværdssagen fremover.

Og reelt set, kan jeg godt forstå sagsbehandleres og politiets udmeldning - for det er sikkert ikke første gang, de oplever problematikken med mistanker og beskyldninger imod hinanden i stridigheder mellem x.ægtefæller.

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

For guds skyld.. Meld ham og tag hånd om dit barn 

Hellere melde én gang for meget, end én gang for lidt - hvordan ville du ikke have det, hvis du om 5-10 år fandt ud af at hun havde været misbrugt i alle de år 

Siger hun noget hvis du spørger hende?

(Ved ikke om det måske ville være en idé at tage billeder til dokumentation eller besøge lægen eller lign. så der er lidt "beviser")

Jo der kan godt ske noget ved at melde ham og der så ikke er noget galt jeg har spurgt en advokat jeg kan risikere at han får bopælen og det vil jeg ikke risiker.

Jeg tænkte slet ik klart da jeg så det jeg tænkte kun på at trøste min pige.

Hun siger bare at hun ikke kan huske noget og det er tydlig hun ik vil snak om det hun lukker helt ind i sig selv

Det er så synd for henne.

Jeg ville aldrig tilgiv mig selv og jeg vil heller ik sende af sted men sagsbehandler og læge har forvirret mig så derfor ville jeg lige spørge herinde.

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
ESV skriver:

Men hvorfor skal pigen til læge netop imorgen???

Faderen har kun samvær hver anden weekend og idag er det torsdag så det er minimum 4 dage siden moderen ha opdaget dette....

Jeg læste indlægget som om, at hun havde opdaget det idag. Derfor vil jeg mene at hun skulle bede om en tid imorgen - da HVIS der er tale om overgreb er det nemmere at bevise med friske rifter. Og hvis der IKKE er tale om overgreb kan moderen få ro i sindet :-)

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Jo der kan godt ske noget ved at melde ham og der så ikke er noget galt jeg har spurgt en advokat jeg kan risikere at han får bopælen og det vil jeg ikke risiker.

Hun siger bare at hun ikke kan huske noget og det er tydlig hun ik vil snak om det hun lukker helt ind i sig selv

Jeg ville aldrig tilgiv mig selv og jeg vil heller ik sende af sted men sagsbehandler og læge har forvirret mig så derfor ville jeg lige spørge herinde.

Kan godt se at det er en hammer svær situation  Især at skulle sende hende afsted igen - og gud hvor må du føle dig magtesløs lige nu  

Men jeg vil give dig  thumbs up  for at du er opmærksom på hende/problemet - det manglede jeg ngole der var på mine vejne, dengang jeg var barn 

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Viser du hende at du er bange og ked? Har hun hørt dine samtaler med politi og sagsbehandler?

Grunden til jeg spørger er, HVIS hun har hørt og set det, kunne det tænkes at hun er skide bange - både for at fortælle hvis der er sket noget, og hvis der ikke er sket noget.

Dernæst vil jeg sige, at jeg syntes det er en rigtig dårlig ide hvis du tager 2 dukker, og kalder den ene FAR dukken - så ligger du ord i munden på hende.

Er hun meget ked hele tiden, eller først nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.