Mistanke om incest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg havde meldt ham og så havde jeg kørt pigen på skadestuen. Det er i hvert fald et bevis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Mamalou

En ting er at faderen kan blive dømt uskyldigt, men tænk på hvad pigen skal gå igennem for at blive undersøgt. Det skal selvfølgelig til, hvis der reelt er en grund til det, men hvis der ikke er, så bliver pigen krænket uden grund. Det må være hendes behov der er vigtigst uanset hvad!

Jeg håber at ts har taget en snak med sin datter, da hun kom og klagede over smerter i underlivet. Det må da under alle omstændigheder være første skridt. Datteren er 6 år gammel, hun kan formentlig godt give et præg om, hvorvidt man skal være bekymret eller ej. 

Vh. Louise

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

LinLin skriver:

Undskyld mig, men det altså ikke alt der bare "heller en gang for meget end en gang for lidt"!!!

Tænk hvis faderen ikke har gjort noget - så er han anklaget helt uden grund

(Det kan godt være jeg er farvet af at jeg selv har prøvet at blive anklaget uden at have gjort noget som helst men den tankegang kan jeg slet ikke forstå!)

Har du ikke set Jagten?!?

Nej det har jeg ikke, men har selv været udsat for incest i 6-7 år uden der var nogle der gjorde noget!!

Der var mange der efter jeg havde fortalt dem om det, sagde at de godt havde på fornemmelsen at der var noget galt, men at de ikke rigtig ville gøre noget ved det, for hvad nu hvis der ikke var noget.. Hvor ville jeg dog bare have ønsket at nogle havde gjort noget for mig DEN gang, så jeg ikke skulle leve med de varige mén idag...

Så ja, jeg tænker udelukkende på den stakkels pige, for havde virkelig ønsket at nogle var opmærksomme på mig dengang, så jeg kunne have været foruden idag 

Anmeld

29. august 2013

L&V

LinLin skriver:

Undskyld mig, men det altså ikke alt der bare "heller en gang for meget end en gang for lidt"!!!

Tænk hvis faderen ikke har gjort noget - så er han anklaget helt uden grund

(Det kan godt være jeg er farvet af at jeg selv har prøvet at blive anklaget uden at have gjort noget som helst men den tankegang kan jeg slet ikke forstå!)

Har du ikke set Jagten?!?

Er helt enig. ville heller ikke skynde mig på skadestuen uden at være sikker da den type undersøgelser ka være utrolig grænseoverskridende og hvis der så ikke dr noget i det har man jo lavet en form for overgreb på barnet.

Anmeld

29. august 2013

barelillemig

Meld det! Spørg faren om han ved noget om det, ik beskyld ham for noget men bare spørg. Ddu må kunne tale med ham da det er så alvorligt! Og få pigen på sygehuset, de kan nok sige hvad der er sket og så ved du.

Ved det er nemt at sige "jeg ville gøre det". Men jeg ved selv af "experience" at jeg ville ønske nogen havde gjort det for imig.

Anmeld

29. august 2013

Sander&Vitus-Mor

CroQuis skriver:

Nej det har jeg ikke, men har selv været udsat for incest i 6-7 år uden der var nogle der gjorde noget!!

Der var mange der efter jeg havde fortalt dem om det, sagde at de godt havde på fornemmelsen at der var noget galt, men at de ikke rigtig ville gøre noget ved det, for hvad nu hvis der ikke var noget.. Hvor ville jeg dog bare have ønsket at nogle havde gjort noget for mig DEN gang, så jeg ikke skulle leve med de varige mén idag...

Så ja, jeg tænker udelukkende på den stakkels pige, for havde virkelig ønsket at nogle var opmærksomme på mig dengang, så jeg kunne have været foruden idag 

Er meget ked af at du selv har oplevet det.. men derfor synes jeg stadig ikke det bare er noget man melder, det sgu en grov beskyldning at få på sig, hvis det ikke holder vand, synes bestemt ikke man bare skal melde. Der skal da være flere overvejelser ind over, du godt klar over at andres liv kan blive smadret fuldstændig, fordi du melder til højre og venstre! Ja gu fanden skal manden da anmeldes og straffes hvis der er hold i det. Men pigen burde blive undersøgt først, samt blive talt med, inden man "bare" anmelder folk..

Anmeld

29. august 2013

barelillemig

Månsson skriver:

Er helt enig. ville heller ikke skynde mig på skadestuen uden at være sikker da den type undersøgelser ka være utrolig grænseoverskridende og hvis der så ikke dr noget i det har man jo lavet en form for overgreb på barnet.

Pigen skal til læge for sådan noget da hun bliver ældre. Self skal du tale med hende først pg forklare hvad der skal ske, men for guds skyld! Hun skal nok klare koncekvenserne af en undersøgelse. Koncekvenserne er dog værre hvis hun er misbrugt!

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
CroQuis skriver:

Men moderen ved jo IKKE om hun har været udsat for overgreb?

Der kan være MANGE grunde til hun har ondt for neden - og derfor mener jeg at hun skal holde hovedet koldt her til aften. Men selvfølgelig skal hun tage datteren med til lægen imorgen.

Men vent da med at melde manden, til lægen er konsulteret.

Man kan da ikke bare rende rundt og melde hinanden med noget så grumsomt uden nogen form for beviser - enten fysiske eller mentale (altså at datteren har sagt "far har rørt mig).

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

VråJepsen skriver:

Er meget ked af at du selv har oplevet det.. men derfor synes jeg stadig ikke det bare er noget man melder, det sgu en grov beskyldning at få på sig, hvis det ikke holder vand, synes bestemt ikke man bare skal melde. Der skal da være flere overvejelser ind over, du godt klar over at andres liv kan blive smadret fuldstændig, fordi du melder til højre og venstre! Ja gu fanden skal manden da anmeldes og straffes hvis der er hold i det. Men pigen burde blive undersøgt først, samt blive talt med, inden man "bare" anmelder folk..

Det var også derfor jeg spurgte indtil om ts havde snakket med pigen om hvad der var sket og at det nok var en god idé at have noget dokumentation i form af billeder eller lægetjek  Jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes det skulle foregå helt præcist, for jeg blev som sagt ikke hjulpet dengang - men det går jeg da stærkt ud fra at moderen bliver oplyst om ved politiet, lægen eller hvor hun nu henvender sig.

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene jeg svare lige alle på en gang.

Jeg har selfølig snakket med min pige om det men hun vil ikke sige noget.

Jeg har snakket både med læge og sagsbehandler og de siger begge to at jeg skal sende henne afsted til faren og hvis det så sker igen skal jeg ta på skadestue. Men jeg har ikke lyst til at sende henne afted

De sige begge to at det er umuligt at få ham dømt på kun mistanke.

Jeg kan ikke li hun skal unersøges, ved i hvad de gør?

Fostor i ik godt at jeg ik vil sende henne hen til sin far ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.