Nemesis skriver:
nej det måtte han ikke..han måtte slet ikke have legetøj med og efter en kort prøveperiode hvor bh gav lov til legetøj og det vrimlede med våben er der nu blevet sagt stop og der er igen en nul legetøjspolitik.
Er det et sove barn er en bamse/dukke i orden. den er så i garderoben når der ikke soves.
Mine børn har sovet med mange forskellige ting - faktisk meget sjældent dukker eller bamser. En overgang sov min mindste helst med en plastic hammer, den mellemste har sovet duplofigurer og lige pt er sengen vist fyldt med cowbot udstyr.
Jeg synes det er synd vi har så faste rammer for hvad er "normalt" og er det et sværd der giver tryghed hvem er vi så til at værdisætte. Men selvsagt hR sværdet samme plads som bamsen netop i garderoben når man ikke sover eller har brug for tryghed.
En skrev en lille ny pige kan være bange for stort våben ergo er en pind bedre. Min den mellemste var hunderæd for en af pigernes bamser fordi han mente den var en ulv som kunne vågne når de andre sov - ingen hvem er vi til at forhåndsvurdere børnenes præferencer og hvad som er farligt. Jeg ville ønske vi ville lytte til børnene og lade os overraske.
Når det er skrevet har jeg aldrig forstået hvorfor der skal en masse med i børnehaven. Og det er primært udfra tanken (og erfaringen) om det kan skabe grupper, holde uden for osv. Hvis ikke du har en duftbamse med kan du ikke være med (og familien har en dag i helvedes forgård når de siger nej til at spendere 149 på en duftbamse ex). Men jeg ser ikke noget er værre end andet, sværd er ikke værre en barbidukker, pistoler ikke værre end duftbamse osv
Anmeld