Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Mum33

Carina:-) skriver:

Der er vist ikke ret mange drenge der ville synes en pind er at foretrække 

Og heldigvis er de fleste forældre også optaget af andre ting end hvad børn leger med i bh.

Går du virkelig op i hvad der leges med i børnehaven?

Hvad så med dukker der kan græde?

Eller biler der kan larme,er det også så generende at du helst ser at ingen har det med?

Hvad med det legetøj der er i bh ,skal der også sorteres i det?

Ej jeg synes du har en grim tone når du skriver Jeg mener at flere af pigerne, de nye børn i børnehaven, for hvem det stadig er stort og nyt, de børn som finder det lidt skræmmende, generende, osv. De ville nok fortrække pinden frem gror et skydemonster. 

Du kan ikke sammenligne det med en dukke. De generer/skræmmer ingen og opfordrer ikke til vild leg, der kan forstyrre andre. 

Men lad os lukke den her. Vi bliver vist ikke enige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

dpb

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

Må erkende jeg ikke har læst hele tråden. Det er jeg for træt til

Mine har haft våben med i BH. Dog har det kun været deres små "cowboy" pistoler eller deres skumsværd De store skydere og maskinpistol look a likes, måtte blive hjemme, syntes ikke der er grund til at give de store monstrumer med det beder bare om ballade syntes jeg... både fordi de larmer mere pga. indbygget lyd (som selv moren bliver træt af) men også fordi de små pus hurtigere ved et uheld rammer andre med dem...

Så jeg har nok lidt en både og holdning... sådan lidt "alt med måde" agtigt

Men tænker at det måske var en ide som et evt. kompromis hvis der skal laves regler for det i BH Det er måske ikke nødvendigt med et kompromis, blot en tanke hvis du mødte meget modstand hvis du tager et 100% forbud op eller evt. kunne det indføres at våben var lovlige én bestemt dag om mdr.

Håber I finder en løsningFor det er heller ikke holdbart at du skal være den "dumme" mor blot fordi andre forældre ikke kan se problemet Der er rigeligt af andre situationer hvor man kan være "dumme mor"

Qnuz

Anmeld

15. august 2013

Nemesis

nej det måtte han ikke..han måtte slet ikke have legetøj med og efter en kort prøveperiode hvor bh gav lov til legetøj og det vrimlede med våben er der nu blevet sagt stop og der er igen en nul legetøjspolitik.

Er det et sove barn er en bamse/dukke i orden. den er så i garderoben når der ikke soves.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

Nemesis skriver:

nej det måtte han ikke..han måtte slet ikke have legetøj med og efter en kort prøveperiode hvor bh gav lov til legetøj og det vrimlede med våben er der nu blevet sagt stop og der er igen en nul legetøjspolitik.

Er det et sove barn er en bamse/dukke i orden. den er så i garderoben når der ikke soves.

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste forældre med den holdning

Anmeld

15. august 2013

Muffinmus

Ingen våben hvis det ikke r er klæd ud dag og passer til udklædningen...

Anmeld

15. august 2013

Mum33

dpb skriver:

Må erkende jeg ikke har læst hele tråden. Det er jeg for træt til

Mine har haft våben med i BH. Dog har det kun været deres små "cowboy" pistoler eller deres skumsværd De store skydere og maskinpistol look a likes, måtte blive hjemme, syntes ikke der er grund til at give de store monstrumer med det beder bare om ballade syntes jeg... både fordi de larmer mere pga. indbygget lyd (som selv moren bliver træt af) men også fordi de små pus hurtigere ved et uheld rammer andre med dem...

Så jeg har nok lidt en både og holdning... sådan lidt "alt med måde" agtigt

Men tænker at det måske var en ide som et evt. kompromis hvis der skal laves regler for det i BH Det er måske ikke nødvendigt med et kompromis, blot en tanke hvis du mødte meget modstand hvis du tager et 100% forbud op eller evt. kunne det indføres at våben var lovlige én bestemt dag om mdr.

Håber I finder en løsningFor det er heller ikke holdbart at du skal være den "dumme" mor blot fordi andre forældre ikke kan se problemet Der er rigeligt af andre situationer hvor man kan være "dumme mor"

Qnuz

Vi har også lavet de kompromisser han har også et skumsværd og skjold han har haft med. Det er netop de kæmpe store "look-allikes" jeg taler om. 

tak for konstruktiv indlæg med god tone 

Anmeld

15. august 2013

Menne

Interessant med så mange holdninger til emnet... Må indrømme at det også får mig til at smile lidt. Jeg kan ikke rigtig se problematIkken. Når børn leger (piger og drenge) og det bliver vildt, er det ofte et udtryk for indlevelse og fantasi... .... Desuden synes jeg der findes så meget sejt tøj (til piger og drenge) med det moderne dødningehoved print ;-)

Anmeld

15. august 2013

lineog4

Nemesis skriver:

Mine børn har sovet med mange forskellige ting - faktisk meget sjældent dukker eller bamser. En overgang sov min mindste helst med en plastic hammer, den mellemste har sovet duplofigurer og lige pt er sengen vist fyldt med cowbot udstyr. 

Jeg synes det er synd vi har så faste rammer for hvad er "normalt" og er det et sværd der giver tryghed hvem er vi så til at værdisætte. Men selvsagt hR sværdet samme plads som bamsen netop i garderoben når man ikke sover eller har brug for tryghed.

En skrev en lille ny pige kan være bange for stort våben ergo er en pind bedre. Min den mellemste var hunderæd for en af pigernes bamser fordi han mente den var en ulv som kunne vågne når de andre sov - ingen hvem er vi til at forhåndsvurdere børnenes præferencer og hvad som er farligt. Jeg ville ønske vi ville lytte til børnene og lade os overraske.

Når det er skrevet har jeg aldrig forstået hvorfor der skal en masse med i børnehaven. Og det er primært udfra tanken (og erfaringen) om det kan skabe grupper, holde uden for osv. Hvis ikke du har en duftbamse med kan du ikke være med (og familien har en dag i helvedes forgård når de siger nej til at spendere 149 på en duftbamse ex). Men jeg ser ikke noget er værre end andet, sværd er ikke værre en barbidukker, pistoler ikke værre end duftbamse osv

Anmeld

15. august 2013

MorDk

Altså de eneste "våben" min søn har er et skumsværd. Det vandt han på Bakken. Men jeg køber det ikke til min dreng. Han må gerne lege politi og Røver... men ser ingen grund til at købe våben. Havde han et våben... så NEJ jeg ville ikke give ham det med i BH.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Altså de eneste "våben" min søn har er et skumsværd. Det vandt han på Bakken. Men jeg køber det ikke til min dreng. Han må gerne lege politi og Røver... men ser ingen grund til at købe våben. Havde han et våben... så NEJ jeg ville ikke give ham det med i BH.

Her er det farmor der ofte har ham med på loppemarked der kommer med disse famøse våben eller hans fætter der har "valgt" gave til ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.