Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.187 visninger
63 svar
58 synes godt om
15. august 2013

Mum33

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Faith

Mine drenge ejer slet ikke legetøjsvåben! Synes ikke små drenge skal rende rundt med våben. Det handler ikke om at de ikke må lege røvere og soldater, men som du selv siger kan man sagtens lege røvere og soldater med andet end legetøjsvåben. 

Det er lidt ligesom dødningehoveder på tøjet. Det skal mine børn heller ikke have! Forstår ikke den tendens

Anmeld

15. august 2013

LilleSmølf

Nu er min langt fra børnehavealder men når han når så langt skal han nok få lov.

Er selv vokset op med to brødre og et hav af legetøjsvåben, og det har ikke ødelagt os

Må jeg spørge hvorfor du har den holdning? (:

Anmeld

15. august 2013

Mum33

Hvor gammel er din søn?  Havde nøjagtig samme indstilling da han var 2-3 år, men må bare sande nu at det åbenbart er mega spændende. Han er snart 5. Og når han slæber farfar med i BR eller farmor med på loppemarked, ja så er det til tider det han peger på og så det han får.  Jeg har vist indset, at det nok er en periode de fleste drenge skal igennem. det er jo det han ser de store drenge har. 

Men ja - om jeg fatter dødningehovedet på tøj osv.  Synes det er så grimt. 

Anmeld

15. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes slet ikke, at børn skal have deres eget legetøj med i bh - der er masser af det i forvejen. Når det så er sagt, så er geværer mv. no-go. Ikke fordi, at de ikke må lege røvere og soldater - men en pind er lige så god til, at bruge

Anmeld

15. august 2013

PernilleogLouis

hos os er der legetøjsdag om fredagen men de må ikke have våben med derned

Anmeld

15. august 2013

Faith

LilleSmølf skriver:

Nu er min langt fra børnehavealder men når han når så langt skal han nok få lov.

Er selv vokset op med to brødre og et hav af legetøjsvåben, og det har ikke ødelagt os

Synes ikke der er nogen grund til at lære børnehavebørn at våben er fedt. Mine drenge på 3 år viser overhovedet ikke interesse for våben, og det har vi det rigtig fint med.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

LilleSmølf skriver:

Han må gerne have våben, lege med våben, osv. Men synes ikke de skal medbringes i børnehaven. Nogle børn kan føle sig usikre hvis en render rundt og skyder konstant eller peger en pistol direkte mod dem. Vil de lege med våben i bh må de bruge deres fantasi. 

Ved børnehaven har haft det oppe at vende, da der har været en periode hvor der hang en seddel med "våbenhvile". Så det kan åbenbart blive til for meget voldsom leg. 

Anmeld

15. august 2013

Faith

l.b. skriver:

Hvor gammel er din søn?  Havde nøjagtig samme indstilling da han var 2-3 år, men må bare sande nu at det åbenbart er mega spændende. Han er snart 5. Og når han slæber farfar med i BR eller farmor med på loppemarked, ja så er det til tider det han peger på og så det han får.  Jeg har vist indset, at det nok er en periode de fleste drenge skal igennem. det er jo det han ser de store drenge har. 

Men ja - om jeg fatter dødningehovedet på tøj osv.  Synes det er så grimt. 

Mine drenge er lige blevet 3. De viser endnu ingen interesse for våben. Den tid skal nok komme og så må vi tage den derfra. Men synes bare ikke børnehavebørn skal rende rundt med våben.

Anmeld

15. august 2013

Nadia&Daniel

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

Nu er jeg mor til en Laura - men ville helt sikkert have samme holdning som dig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.