l.b. skriver:
ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint.
Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen
)
men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting
alle små drenge ville blive imponerede
men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det.
kender i udfordringen?
Hvor jeg arbejder har de lyssværd, sværd, økser og pistoler med.
De elsker det, men de leger jo også med andet. Og hvis man slår et barn eller voksen, bliver det tage Og det ved de.
Hvis man som forældre bliver "angrebet" af børnene, har personalet nok ikke nogle regler om det, hvilket jeg synes er værre, for så lære de er at det er ok at slå andre..
Dødningerhoveder har vi også(har jeg selv på nogle af mine trøjer) det er jo piratbillede for børn(eller robotter hos os)..
Jeg synes virkelig at mange er blevet tippet omkring hvad børn må lege med.. hvad er man bange for?? At de vokser op og bliver mordere/voldsmænd?? Helt ærligt. De er tre-seks år gamle, når de kommer i skole vil de sikkert heller spille fodbold eller køre på løbehjul. Lad dem nu være børn.
Vil i helt seriøst nægte jeres søn(eller datter) at få en trøje de ønsker sig, fordi der er et Dødninghoved på?? Hvad så med pistoler?? Ninjaer??