Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

modesty

Opdragelse men også den almen trivsel i børnehaven jeg tænker på. Tror ikke at et hav af våben gavner et roligt, trygt og nærværende miljø, som jeg gerne vil have at børnehaven skal være.  Ved godt vild leg og tumlen er en del af hverdagen, men synes også der skal være plads til ro mm, da jeg tror dette er en udfordring for mange børn i dag. 

Jo jeg forstår - min pointe er blot at det nok ikke gør den store forskel at din søn ikke tager et våben med hvis der er en masse andre børn der gør det.

Men nu bliver det vist til ordkløveri - løsningen er vel at snakke med ledelsen og se om der kan komme nogle overordnede ændringer på banen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Mum33

15. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her i huset er der drenge.... og med det hører der guns og sværd til ( ihvertfald mine drenge).. Og jeg kan vitterlig ikke se problemet...

synes nogen finder problemer i alt..

De leger med dem på lige fod med deres hav af biler og dino's... Nogen gange udvikler legen sig til at omfatte alle elementer.. Kun deres fantasi sætter begrænsninger...

og hvis de ville have det med i skole ( for den stores vedkommende) så fik han det... De har et kæmpe naturområde, hvor de leger krig eller vikinger... Det udvikler jo kun deres fantasi...

Anmeld

15. august 2013

Mum33

Mathias Villads skriver:

Her i huset er der drenge.... og med det hører der guns og sværd til ( ihvertfald mine drenge).. Og jeg kan vitterlig ikke se problemet...

synes nogen finder problemer i alt..

De leger med dem på lige fod med deres hav af biler og dino's... Nogen gange udvikler legen sig til at omfatte alle elementer.. Kun deres fantasi sætter begrænsninger...

og hvis de ville have det med i skole ( for den stores vedkommende) så fik han det... De har et kæmpe naturområde, hvor de leger krig eller vikinger... Det udvikler jo kun deres fantasi...

Tak for svar. Synes dog ikke jeg ser problemer i alt, men derimod tager aktivt stilling til nogle ting i mine børns liv hvilket hører med til at være forældre. 

De må gerne lege med "guns", synes bare hurtigt det bliver voldsomt og ensidigt og mener ikke det hører til i en bh

Anmeld

15. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
l.b. skriver:

Tak for svar. Synes dog ikke jeg ser problemer i alt, men derimod tager aktivt stilling til nogle ting i mine børns liv hvilket hører med til at være forældre. 

De må gerne lege med "guns", synes bare hurtigt det bliver voldsomt og ensidigt og mener ikke det hører til i en bh

Selvfølgelig hører det til i en bh... Hvorfor skulle dog ikke det....?

de udvikler sig naturligt og bruger fantasien.... Hvis de ikke må ha guns med, Jamen så skal piger heller ikke ha dukker med... De kan jo bruge en bamse som baby.... 

Synes man som forældre er begyndt at blive noget sippet og begrænser sit barn, bare fordi legen støjer lidt...

Anmeld

15. august 2013

Mettefpigen

Nej her i hytten er der indtil videre heller ikk våben... En enkelt kan han godt få, men bryder mig generelt heller ikk om våben, det har jeg set/oplevet for meget af i mit liv....,,,

Anmeld

15. august 2013

TNBC

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

Hvor jeg arbejder har de lyssværd, sværd, økser og pistoler med.
De elsker det, men de leger jo også med andet. Og hvis man slår et barn eller voksen, bliver det tage Og det ved de.

Hvis man som forældre bliver "angrebet" af børnene, har personalet nok ikke nogle regler om det, hvilket jeg synes er værre, for så lære de er at det er ok at slå andre..

Dødningerhoveder har vi også(har jeg selv på nogle af mine trøjer) det er jo piratbillede for børn(eller robotter hos os)..

Jeg synes virkelig at mange er blevet tippet omkring hvad børn må lege med.. hvad er man bange for?? At de vokser op og bliver mordere/voldsmænd?? Helt ærligt. De er tre-seks år gamle, når de kommer i skole vil de sikkert heller spille fodbold eller køre på løbehjul. Lad dem nu være børn.

Vil i helt seriøst nægte jeres søn(eller datter) at få en trøje de ønsker sig, fordi der er et Dødninghoved på?? Hvad så med pistoler?? Ninjaer??

Anmeld

15. august 2013

Hjaltesmor

Generelt synes jeg, det er en rigtigt god idé, at børn har et enkelt stykke af deres eget legetøj med i børnehave. Det skaber tryghed og det giver anledning til, at de bliver præsenteret for meget forskelligt legetøj/inspireret til forskellige lege - fordi familier, forældre og børn jo er forskellige.

Desuden har jeg indtryk af, at det giver rigtigt god selvværd for børnene, at de kan vise noget frem og fortælle om det. De har jo typisk en særlig viden om netop det legetøj, de har med, som de så kan fortælle de andre om og dermed opleve at kunne noget særligt. I min søns børnehave har de samling, hvor de fx kan fortælle om de nye sko, de har fået, det stykke legetøj de har med eller lign.

Angående netop våben har jeg altid haft det ret anstrengt med våben til børn. De to ting passer bare ikke sammen i  min verden - men jeg opfatter så også krig som noget ret ubehageligt og et nødvendigt onde. Omvendt ved jeg ikke, om jeg decideret ville nægte min søn at lege med våben, hvis han havde en stor interesse for det, eller der var et fællesskab omkring det i børnehaven. Han har ikke haft interessen for det endnu, så jeg er heldigvis ikke blevet tvunget ud i at træffe det valg. Der er dog en del børn i hans børnehave, der har våben med i børnehave, så det er vist ikke unormalt.

Anmeld

15. august 2013

C-Dog

Han foretrækker sine biler, bamser eller hunde af plast så har aldrig skulle tage stilling. Men vi er ikke våbenforskrækkede herhjemme, det er bare legetøj, og faren elsker selv at skyde og slås med svær og nedkæmper både drager, rumuhyre og røvere med en hale af børn der griner efter sig så ja, det er måske ikke så farligt som nogen gør det til.

Anmeld

15. august 2013

B&J

Daniel har masser af skyder/pistoler svær osv og leger meget pirater her hjemme, men legetøj det er forbudt i børnehaven for min side af og det ved han godt de har så meget legetøj og han elsker det...

selv om de gerne må tage ting med hjemme fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.