Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Carina:-)

Ja de må-Og nej en pind er altså ikke lige så god som en mother F*cker stor maskinpistol med lyd,lys og hvad har vi af ballade 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

lineog4

Da min datter fik sit første lyserøde prinsesse sværd var det da med og med stolthed i børnehaven - her hjemme hos os er det faktisk hende der er mest optaget våben af de tre børn og der bliver leget på livet løs - ikke krig men en del jeg bestemmer og styrer (sgu lidt nervøs for hendes sadistiske tendenser ). 

Drengene har noget stående men en pind, en pude, en mærkelig ting fra køkkenet kan i lige så høj grad udgøre et våben når man skal være en ninjago, en kamp droide eller hvad det kan være.

Jeg er gennemgribende pacifist og vil med stolthed fortælle hvis mine drenge er militærnægtere. Men jeg anerkender også deres fantasiverden inkluderer noget med våben - bare lydene lige nu hvor de leger med LEGO er tjuiii, bruov, vrååå og der er massere små våben til deres legofigurer. Det betyder ikke det er ensporet, ja egentlig kan jeg høre på snakken det vist også handler om en cirkushest - drenge er lige så skønne mangfoldige, kreative, fantasifulde som piger også selvom der er våben med i legen. 

Ville jeg  de fik våben med i børnehave - i det hele taget er jeg ikke meget for legetøj i børnehaven, og lange dumme sværd der kan gøre ondt eller verdens største maskingevær ville jeg af hensyn til de andre børn og voksne nok sige nej til. Men en lille uskadelig pistol vil jeg da hellere foretrække en nintendoer, små dumme mærker som danner mode sov. Så jo havde de behovet fik de lov, men de har aldrig spurgt ;-)

Anmeld

15. august 2013

MissTas

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

imponerende at de overhovedet må ha deres eget legetøj med :O det må de ikke i den børnehave hvor Annastacia skal gå .. der har de en fast dag i hver måned, hvor de hver især må tage 1 stk. legetøj med

men den er svær.. tænker lidt: der er så meget andet legetøj i børnehaven, blir det så væk, så blir de måske ked af det og er det noget dyrere legetøj, jamen så kan andre børn blive ked af det hvis ikke de har de samme muligheder hjemme økonomisk.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

Mathias Villads skriver:

Selvfølgelig hører det til i en bh... Hvorfor skulle dog ikke det....?

de udvikler sig naturligt og bruger fantasien.... Hvis de ikke må ha guns med, Jamen så skal piger heller ikke ha dukker med... De kan jo bruge en bamse som baby.... 

Synes man som forældre er begyndt at blive noget sippet og begrænser sit barn, bare fordi legen støjer lidt...

Hvis de bruger fantasien kan de da bare finde en pind mm til pistol

- og synes faktisk stik modsat, at forældre i dag er bange for at bede deres børn (primært drenge) om at sætte sig ned og forholde sig i ro ( selvfølgelig ikke altid, men det skal de kunne). Synd for børnene når de kommer i skole. 

Anmeld

15. august 2013

Mum33

Carina:-) skriver:

Ja de må-Og nej en pind er altså ikke lige så god som en mother F*cker stor maskinpistol med lyd,lys og hvad har vi af ballade 

Måske ikke. Men måske de andre børn ville foretrække pinden  Kan da høre på andre kommentarer, at det også generer (nogle af) forældrene. Så kan man tage sine guns frem derhjemme, når man leger privat. 

Anmeld

15. august 2013

gonefishing

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

Jeg kan sige at jeg aldrig har set et barn rende rundt med en "for sjov" flaske, hvor der står "cyanid" eller "sennepsgas". Så personligt skulle mit barn ikke have våben.

Anmeld

15. august 2013

Carina:-)

l.b. skriver:

Måske ikke. Men måske de andre børn ville foretrække pinden  Kan da høre på andre kommentarer, at det også generer (nogle af) forældrene. Så kan man tage sine guns frem derhjemme, når man leger privat. 

Der er vist ikke ret mange drenge der ville synes en pind er at foretrække 

Og heldigvis er de fleste forældre også optaget af andre ting end hvad børn leger med i bh.

Går du virkelig op i hvad der leges med i børnehaven?

Hvad så med dukker der kan græde?

Eller biler der kan larme,er det også så generende at du helst ser at ingen har det med?

Hvad med det legetøj der er i bh ,skal der også sorteres i det?

Anmeld

15. august 2013

Moma

Har samme holdning som dig. Men det gælder generelt et no go til at medbringe legetøj.  Bamser til tryghed ville være ok. 

Vores søn leger med sværd, og det synes jeg er helt ok. Men jeg synes ikke det er nødvendigt at medbringe i bhv. Medfører bare en ensidig leg. Men som jeg skrev før, så får han slet ikke lov til at tage legetøj med i bhv (han spørger heller ikke). Der er rigeligt at lege med i bhv - og jeg gider ikke, hvis det går i stykker.

Anmeld

15. august 2013

twinny

ja self må de det, når de bliver så gamle.  

Nu ved jeg ikke med reglerne i BH, men hvis det er tilladt. Så uden tvivl ja.

Anmeld

15. august 2013

lineog4

l.b. skriver:

Men hvad så med mig der er generet af alle modefænomerne, hvor de den ene dag skal have skylandere, så pokemon, så ninja turtles, så hvad ved jeg... Skal det så også forbydes? For ikke at tale om det overklistrede tøj med spiderman, lynet og hvad ved jeg som min dreng pludselig plagede om? Eller det ensporede pigeræs hvor de pludselig alle sammen skal have kjoler på for at være med i legen, have en build a Bear eller hvad det kan være.

Personligt synes jeg børnehaven bugner af legetøj og lege muligheder så ingen grund til at have eget med. Men må man have eget med skal der ikke værdisættes, hvad er mere korrekt end andet.

Og fred være med nogen familier ikke ønsker våben, men de kan vel også rumme der er familier hvor det er andet der ikke er toleret - her hjemme har vi feks en dreng på 5 år i 0. Klasse der endnu ikke har en Nintendo (nogen vil kalde det børnemishandling ;-)) og han må heller ikke se amerikanske synkroniserede serier på ultra  Og plastic tryk på tøjet er no go! Men jeg vil da ikke sætte mine "værdier over andres, men blot ønske de bliver rummet men også udfordret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.