Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

MorDk

l.b. skriver:

Her er det farmor der ofte har ham med på loppemarked der kommer med disse famøse våben eller hans fætter der har "valgt" gave til ham. 

Ja... og fred være med det... *s*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Må jeg spørge hvorfor man er så våben forskrækket til børn?

Jeg synes personlig at hvis det er noget en dreng foretrækker at lege med, så er det en side de skal udleve, ligesåvel som piger skal lege med dukker..

Skal vi også forbyde dukkerne?

Anmeld

15. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Ja... og fred være med det... *s*

Ja det er fint med mig. Synes bare ikke de skal med i bh

Anmeld

15. august 2013

lineog4

Må jeg spørge hvorfor man er så våben forskrækket til børn?

Jeg synes personlig at hvis det er noget en dreng foretrækker at lege med, så er det en side de skal udleve, ligesåvel som piger skal lege med dukker..

Skal vi også forbyde dukkerne?

Pacifisten er enig 

Jeg er da i den gradr forskrækket over barbidukker med proportioner der vil give enhver anoreksi og bratz dukker der hylder sexet tøj og diverse piercinger. 

Og stopper det så med våben eller er det også alt LEGO hvor der er våben med. Og hvorfor så ikke forbyde spiderman og lignende på tøjet der i den grad også er voldeligt, og dinosaurer der spiser hinanden (og det er meget bloddryppende her hjemme). 

og så igen jeg er som princip modstander af legetøj med i børnehave og det være sig alt som ikke er tryghedsskabende og som der er brug for i putte situationer men det kan jo også være en skyder

Anmeld

15. august 2013

Bare mig..

Jeg har det egentlig lidt blandet i forhold til denne diskussion. Selv har jeg en pige og hun har ingen interesse i det, men hvis jeg skulle have en holdning, ville den nok blive som din.

Jeg får det også mærkeligt, når jeg i bh bliver mødt af nogle drenge med våben og omvendt, så ved vi også godt, at drengene bare synes det er sjov og ballade. De tænker det ikke som vi andre gør. Lidt i stil med børn og seksualitet (forstår du hvad jeg mener? - Børn ser deres seksualitet anderledes end vi gør. Vi tænker straks - eller mange gør, at det er et forbudt område eller noget vi ikke snakker om.) men for børn er et våben et legetøj lige som alt andet. De forstår ikke konsekvensen af våben i den virkelige verden og det er dén vi tænker når vi ser våben..

Er det meget rodet?

Til gengæld oplevede jeg på mit arbejde, i en vuggestue med et flertal af børn (familier) med anden etnisk herkomst, et barn komme i tøj som børnesoldater i deres hjemland har på. Altså ægte børnesoldater-tøj OG OG OG et kæmpe legetøjs maskingevær, og DET er over min grænse. Hvordan kan man finde på, at give sit barn tøj på så det er klædt som en BØRNESOLDAT!? Fatter det ikke!

Men jeg har det altså lidt blandet i forhold til den med børn og våben...bum bum bum. for mig er det legetøj som vi andre alle dage har leget med, og jeg mener bestemt ikke man bør være nervøs for fremtiden i forhold til disse drenge - som sagt forstår de ikke den korrekte betydning af våben.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

MGN~NGM<3 skriver:

Jeg har det egentlig lidt blandet i forhold til denne diskussion. Selv har jeg en pige og hun har ingen interesse i det, men hvis jeg skulle have en holdning, ville den nok blive som din.

Jeg får det også mærkeligt, når jeg i bh bliver mødt af nogle drenge med våben og omvendt, så ved vi også godt, at drengene bare synes det er sjov og ballade. De tænker det ikke som vi andre gør. Lidt i stil med børn og seksualitet (forstår du hvad jeg mener? - Børn ser deres seksualitet anderledes end vi gør. Vi tænker straks - eller mange gør, at det er et forbudt område eller noget vi ikke snakker om.) men for børn er et våben et legetøj lige som alt andet. De forstår ikke konsekvensen af våben i den virkelige verden og det er dén vi tænker når vi ser våben..

Er det meget rodet?

Til gengæld oplevede jeg på mit arbejde, i en vuggestue med et flertal af børn (familier) med anden etnisk herkomst, et barn komme i tøj som børnesoldater i deres hjemland har på. Altså ægte børnesoldater-tøj OG OG OG et kæmpe legetøjs maskingevær, og DET er over min grænse. Hvordan kan man finde på, at give sit barn tøj på så det er klædt som en BØRNESOLDAT!? Fatter det ikke!

Men jeg har det altså lidt blandet i forhold til den med børn og våben...bum bum bum. for mig er det legetøj som vi andre alle dage har leget med, og jeg mener bestemt ikke man bør være nervøs for fremtiden i forhold til disse drenge - som sagt forstår de ikke den korrekte betydning af våben.

Det giver SÅ god mening 

Anmeld

15. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

http://voresborn.dk/barn-3-8/psykologi-og-udvikling/1388-bang-mor-du-er-dod-ma-dit-barn-lege-med-vaben

synes det er en meget god artikel...

Anmeld

15. august 2013

Carina:-)

l.b. skriver:

Ej jeg synes du har en grim tone når du skriver Jeg mener at flere af pigerne, de nye børn i børnehaven, for hvem det stadig er stort og nyt, de børn som finder det lidt skræmmende, generende, osv. De ville nok fortrække pinden frem gror et skydemonster. 

Du kan ikke sammenligne det med en dukke. De generer/skræmmer ingen og opfordrer ikke til vild leg, der kan forstyrre andre. 

Men lad os lukke den her. Vi bliver vist ikke enige. 

Åhh hold nu op med det der -bare fordi vi ikke er enige er det ikke ensbetydende med at jeg skriver grimt  (det er altså for nemt at skrive frem for at komme med argumenter)

Jeg har også døtre som f.eks synes en pistol kan være ganske underholdende -samtidig med de leger med barbie.

Og i vores bh er der f.eks flere gange blevet opfordret til at børnene ikke tager dukker med der græder fordi det stresser med de høje gentagende lyde-men derimod så kan et maskingevær bruges udenfor.

Men nej vi er ikke enige,og det er jo det skønne ved en debat ikke

Anmeld

15. august 2013

Carina:-)

MGN~NGM<3 skriver:

Er det meget rodet?

Det giver rigtig god mening 

Anmeld

16. august 2013

serinasmor

Serina har haft sit sværd med. Dog kun på legetøjsdag. Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være en problem... måske fordi hun er pige,mådke fordi det kun er én dag om ugen de må...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.