Jeg har det egentlig lidt blandet i forhold til denne diskussion. Selv har jeg en pige og hun har ingen interesse i det, men hvis jeg skulle have en holdning, ville den nok blive som din.
Jeg får det også mærkeligt, når jeg i bh bliver mødt af nogle drenge med våben og omvendt, så ved vi også godt, at drengene bare synes det er sjov og ballade. De tænker det ikke som vi andre gør. Lidt i stil med børn og seksualitet (forstår du hvad jeg mener? - Børn ser deres seksualitet anderledes end vi gør. Vi tænker straks - eller mange gør, at det er et forbudt område eller noget vi ikke snakker om.) men for børn er et våben et legetøj lige som alt andet. De forstår ikke konsekvensen af våben i den virkelige verden og det er dén vi tænker når vi ser våben..
Er det meget rodet?
Til gengæld oplevede jeg på mit arbejde, i en vuggestue med et flertal af børn (familier) med anden etnisk herkomst, et barn komme i tøj som børnesoldater i deres hjemland har på. Altså ægte børnesoldater-tøj OG OG OG et kæmpe legetøjs maskingevær, og DET er over min grænse. Hvordan kan man finde på, at give sit barn tøj på så det er klædt som en BØRNESOLDAT!? Fatter det ikke!
Men jeg har det altså lidt blandet i forhold til den med børn og våben...bum bum bum. for mig er det legetøj som vi andre alle dage har leget med, og jeg mener bestemt ikke man bør være nervøs for fremtiden i forhold til disse drenge - som sagt forstår de ikke den korrekte betydning af våben.
Anmeld