l.b. skriver:
ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint.
Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen
)
men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting
alle små drenge ville blive imponerede
men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det.
kender i udfordringen?
Kan virkelig godt følge dig. Kan heller ikke se, hvad det skal til for med de der kæmpe våben, der kan være helt virkelighedstro. Synes, helt ærligt, det er meget smagløst legetøj, men det er nu nok en helt anden diskussion.
Alt med måde, og et legetøjssværd eller lignende ville jeg have noget nemmere ved at acceptere. Men synes bestemt ikke, det er en god idé nærmest at opfordre til, at der bliver "fægtet løs" nede i børnehaven. Det bliver let for voldsomt, og selvom det er helt utilsigtet, kommer børnene bare let til skade på den måde (og børnene uden for legen bliver også let utrygge ved det).
Og noget andet er, at jeg slet ikke synes, det er ok, at børnene tager legetøj med i børnehaven, - med mindre, der er arrangeret en specifik legetøjs-vise-frem-dag. Legetøjet bliver lynhurtigt en form for valuta, ligesom du også er inde på, og det er skisme ærgerligt for dem, der ikke har noget "at handle med". Kan du ikke foreslå en legetøjspolitik på jeres stue, - så er du ligesom ude over våben-emnet, for så skal der bare slet ikke medbringes noget. Slut prut.