Må dit barn (primært drenge) tage "våben" med i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Mum33

Faith skriver:

Synes ikke der er nogen grund til at lære børnehavebørn at våben er fedt. Mine drenge på 3 år viser overhovedet ikke interesse for våben, og det har vi det rigtig fint med.

Ved min søn kom det også først ved 4 års alderen. Men så er det altså bare spændende han kan uden problem lege alt muligt andet - heldigvis. Ellers blev jeg tosset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Faith

l.b. skriver:

Han må gerne have våben, lege med våben, osv. Men synes ikke de skal medbringes i børnehaven. Nogle børn kan føle sig usikre hvis en render rundt og skyder konstant eller peger en pistol direkte mod dem. Vil de lege med våben i bh må de bruge deres fantasi. 

Ved børnehaven har haft det oppe at vende, da der har været en periode hvor der hang en seddel med "våbenhvile". Så det kan åbenbart blive til for meget voldsom leg. 

Enig!

HVER eneste morgen når jeg afleverer mine unger, bliver jeg mødt af en sværm af drenge der leger røvere og soldater med alle deres våben. Man får stukket pistoler og sværd i hovedet i et væk. Mine drenge er slet ikke gearet til det tempo om morgenen. De har brug for en stille og rolig start. Har faktisk sommetider sagt til røverne og soldaterne at de skal gå et andet sted hen med deres våben.

Anmeld

15. august 2013

modesty

l.b. skriver:

Han må gerne have våben, lege med våben, osv. Men synes ikke de skal medbringes i børnehaven. Nogle børn kan føle sig usikre hvis en render rundt og skyder konstant eller peger en pistol direkte mod dem. Vil de lege med våben i bh må de bruge deres fantasi. 

Ved børnehaven har haft det oppe at vende, da der har været en periode hvor der hang en seddel med "våbenhvile". Så det kan åbenbart blive til for meget voldsom leg. 

Jeg synes egentlig at det er fint at du tager hensyn til de andre børn, og stemningen generelt, på den måde. Men jeg kan ikke rigtigt se pointen hvis alle de andre børn render rundt med kæmpe plastikguns? På den måde kan jeg kun se at din dreng føler sig udenfor fællesskabet. 

Jeg synes det er en interessant diskussion, men det burde nok være én du tog op på ledelsesplan for at høre om man kunne lave en holdningsændring officielt i børnehaven.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

modesty skriver:

Jeg synes egentlig at det er fint at du tager hensyn til de andre børn, og stemningen generelt, på den måde. Men jeg kan ikke rigtigt se pointen hvis alle de andre børn render rundt med kæmpe plastikguns? På den måde kan jeg kun se at din dreng føler sig udenfor fællesskabet. 

Jeg synes det er en interessant diskussion, men det burde nok være én du tog op på ledelsesplan for at høre om man kunne lave en holdningsændring officielt i børnehaven.

det er ikke alle der render rundt med våben. Langt fra. Men et par af de "store seje drenge". 

Men jeg nægter simpelthen at følge med på "alle de andre må, så derfor må du også" vognen, når det er så meget imod mine principper.  og tvivler på jeg er den eneste 

Men ja - det burde nok tages op på ledelseplan. 

Anmeld

15. august 2013

Faith

l.b. skriver:

det er ikke alle der render rundt med våben. Langt fra. Men et par af de "store seje drenge". 

Men jeg nægter simpelthen at følge med på "alle de andre må, så derfor må du også" vognen, når det er så meget imod mine principper.  og tvivler på jeg er den eneste 

Anmeld

15. august 2013

LilleSmølf

l.b. skriver:

Det er selvfølgeligt også helt okay. Børn er forskellige og er der nogen, der synes at det er for meget, ville jeg også tænkte "med måde" - man kan jo sagtens lege med andre ting også. Og når man kommer hjem bruge den slags legetøj så.

Jeg undrede mig bare (:

Anmeld

15. august 2013

Mum33

LilleSmølf skriver:

Det er selvfølgeligt også helt okay. Børn er forskellige og er der nogen, der synes at det er for meget, ville jeg også tænkte "med måde" - man kan jo sagtens lege med andre ting også. Og når man kommer hjem bruge den slags legetøj så.

Jeg undrede mig bare (:

Jamen det er da også en af de der "for lidt og for meget" diskussioner. Alt med måde 

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

l.b. skriver:

ja som sagt ? Min søn synes jeg er mega uretfærdig, at han ikke må få våben med i børnehaven (sværd, pistoler, gevær, osv). Det skal siges, at det er en børnehave, hvor det er helt ok at medbringe en "ting", da det ofte skaber lidt tryghed. Fint. 

Men synes ofte disse våben (som familie jo kommer slæbene med til fødselsdage) affærdigere en meget voldsom og ensidig leg, så derfor har han fået et no-go til at medbringe dem i bh. Det er ikke fordi de ikke må lege politi og røvere. Endelig. Men så er en pind fra jorden ligeså god (synes moderen

men så så jeg en mor i morges med hendes søn, der kom bærende på den største maskinpistols-agtig-lignende ting alle små drenge ville blive imponerede men kan godt forstå min søn, hvis han synes jeg er unfair og det er svært for ham, at forstå min holdning til det. 

kender i udfordringen? 

må erkende at mine børn kun har deres små cowboy pistoler, og som de i ny og næ har fået lov til at tage med, MEN det er det eneste de har herhjemme, da jeg har 2 drenge og godt kan se hvis de både har lyssværd alm sværd flere pistoler osv osv. ved godt de er drenge, men det hele vill ende i skrig og skrål netop fordi legende altid bliver lidt voldsommere når det er sådan nogle ting de leger med

Anmeld

15. august 2013

modesty

Nej, jeg er heller ikke tilhænger af medløber-mentaliteten, men jeg opfattede det som at mange af børnene gjorde det og da din grund til at din søn ikke måtte, var for "fællesskabets skyld", gav det ikke rigtigt mening.

Hvis det handler om din opdragelse af ham, er det jo en anden sag.

Anmeld

15. august 2013

Mum33

modesty skriver:

Nej, jeg er heller ikke tilhænger af medløber-mentaliteten, men jeg opfattede det som at mange af børnene gjorde det og da din grund til at din søn ikke måtte, var for "fællesskabets skyld", gav det ikke rigtigt mening.

Hvis det handler om din opdragelse af ham, er det jo en anden sag.

Opdragelse men også den almen trivsel i børnehaven jeg tænker på. Tror ikke at et hav af våben gavner et roligt, trygt og nærværende miljø, som jeg gerne vil have at børnehaven skal være.  Ved godt vild leg og tumlen er en del af hverdagen, men synes også der skal være plads til ro mm, da jeg tror dette er en udfordring for mange børn i dag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.