Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

MorDk

ano14316 skriver:

Det er ikke møntet specielt på dig, det er mere hele den der mentalitet der går igang, hvor hele panelet stemmer i, og er enige om at hun var uforsvarlig, ubetænksom, unormal osv.

principelt synes jeg det var fint det du gjorde, måske en bedre formulering havde være fin, men man handler jo bare i sådan en situation.

Håber du forstår hvor jeg vil hen.

en lille episode i et center, bliver blæst helt vildt op.

dertil kommer at jeg i sådan debat her ikke kan lade være med at spekulere på hvad hensigten med tråden var.. Er du reelt interesseret i at høre hvordan andre havde taklet situationen? eller er det bare rart at få et skulderklap og et godt gået.. Hvilket vel egentlig også er ok. .

Jeg oprettede faktisk denne tråd fordi lige netop det "emne" jeg bringer på banen har været så omtalt i medierne. Derfor er det naturligt at jeg lægger ekstra mærke til "tildækkede" barnevogne. En forældres største skræk må da for pokker være at miste sit barn!! Lige dette forældre par havde dækket baby rigtig godt til og som jeg skriver i min tråd så var jeg gået forbi... men fik det helt dårligt over det. Derfor vendte jeg tilbage og henvendte mig med "et unskyld" til moderen... I og for sig er det ikke din eller andres opgave at sidde og vurderer hvad MIN hesigt har været med at oprette tråden. Men jeg kan fortælle dig at jeg ikke opretter tråde m.m her på Baby.dk for at få klap på skuldrene... (hvis det er det du og de 11-12 andre baby.dk bruger der har "liket"dit "modsvar" Hvis man "like" andres debatter, tråde m.m slikker man så røv f.eks.? Eller tilkendegiver man "bare" at man er enig, kan lide indlægget, svaret m.m? Jeg synes det er utroligt at man ikke kan oprette noget som helst herinde uden der sidder en flok og rynker på næsen og mumler i skægget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

M&N

Du er så sej 

Anmeld

12. august 2013

MorDk

Havre74 skriver:

Hvis jeg var hende med barnet i barnevognen, var jeg blevet fuldstændig målløs over at du tror, at du er bedre til at passe på mit barn end jeg selv.

Jeg mener absolut, at du skulle tage at blande dig uden om hvad andre gør.

Jeg kan simpelthen ikke udholde den form for bedrevidenhed, nogen mennesker har.

Nogen mennesker .... hentyder du så til mig?

Hvis ja... så lad venligst være med at "dømme" mig udfra det indlæg jeg har skrevet. Jeg gjorde det i god mening. Havde ikke hensigt med at være nedladende. At det kan virke sådan (på måden jeg fik sagt tingene) er en ting. (Nævnte jeg også flere gange.... at jeg kunne have sagt det anderledes) Men helt ærlig. Det handler ikke om at jeg føler mig bedre og klogere. Jeg var oprigtig bekymret for barnet. Jeg føler ikke jeg overfusede hende... Men blev mere grov i munden ja... EFTER hun svaret mig på en "grov" måde!

Anmeld

12. august 2013

Havre74

MorDk skriver:

Nogen mennesker .... hentyder du så til mig?

Hvis ja... så lad venligst være med at "dømme" mig udfra det indlæg jeg har skrevet. Jeg gjorde det i god mening. Havde ikke hensigt med at være nedladende. At det kan virke sådan (på måden jeg fik sagt tingene) er en ting. (Nævnte jeg også flere gange.... at jeg kunne have sagt det anderledes) Men helt ærlig. Det handler ikke om at jeg føler mig bedre og klogere. Jeg var oprigtig bekymret for barnet. Jeg føler ikke jeg overfusede hende... Men blev mere grov i munden ja... EFTER hun svaret mig på en "grov" måde!

Altså jeg kender dig ikke og ved derfor selvfølgelig hvordan du normalt er. Jeg svarede alene ud fra det du skrev her i tråden.

Med "nogen mennesker" hentyder jeg til dem, der blander sig i andres måde at gøre tingene på, på en bedrevidende måde.

Jeg kan læse på det du svarer mig her, at du føler jeg angriber dig ?

Måske kvinden med barnevognen har følt det på samme måde.

Og du skriver at hun blev "grov" og så blev du også "grov". Jamen hvad havde du forventet ? At hun ville smile og sige tak ?

Du har blandet dig i, hvordan hun passer sit barn. Du får at vide, at du ikke skal blande dig, men du bliver ved alligevel.

Hun har ikke bedt om din mening.

Jeg siger heller ikke, at du ikke gjorde det i en god mening. Det er bare de færreste der vil have andre til at blande sig i deres private ting.

Anmeld

12. august 2013

ano14316

MorDk skriver:

Jeg oprettede faktisk denne tråd fordi lige netop det "emne" jeg bringer på banen har været så omtalt i medierne. Derfor er det naturligt at jeg lægger ekstra mærke til "tildækkede" barnevogne. En forældres største skræk må da for pokker være at miste sit barn!! Lige dette forældre par havde dækket baby rigtig godt til og som jeg skriver i min tråd så var jeg gået forbi... men fik det helt dårligt over det. Derfor vendte jeg tilbage og henvendte mig med "et unskyld" til moderen... I og for sig er det ikke din eller andres opgave at sidde og vurderer hvad MIN hesigt har været med at oprette tråden. Men jeg kan fortælle dig at jeg ikke opretter tråde m.m her på Baby.dk for at få klap på skuldrene... (hvis det er det du og de 11-12 andre baby.dk bruger der har "liket"dit "modsvar" Hvis man "like" andres debatter, tråde m.m slikker man så røv f.eks.? Eller tilkendegiver man "bare" at man er enig, kan lide indlægget, svaret m.m? Jeg synes det er utroligt at man ikke kan oprette noget som helst herinde uden der sidder en flok og rynker på næsen og mumler i skægget.

jeg synes du tager det meget personligt.. med lad den nu ligge..

som sagt handler det ikke om selve handlingen i centeret, men om at tage den op i plenum så alle kan stemme i og give dig ret i at hun handlede uansvarligt, eller hvad vi nu skal blive enige om.. Vi kan da også oprette en facebook hadegruppe mod alle mødre der dækker vognen med en stofble.

jeg tolker likes som i at man er enig i hvad jeg siger, men at man ikke nødvendigvis behøver at skrive det samme igen og igen... Jeg kan godt lige likes, uanset hvordan de opfattes...

og hvis likes er at slikke røv så er jeg sq helt brun om munden...

Anmeld

12. august 2013

Nadia&Daniel

Tja, vist vi ikke må sige noget til andre - håber jeg de kommende mødre bliver bedre til at tænkte sig om 

Anmeld

13. august 2013

MorDk

ano14316 skriver:

jeg synes du tager det meget personligt.. med lad den nu ligge..

som sagt handler det ikke om selve handlingen i centeret, men om at tage den op i plenum så alle kan stemme i og give dig ret i at hun handlede uansvarligt, eller hvad vi nu skal blive enige om.. Vi kan da også oprette en facebook hadegruppe mod alle mødre der dækker vognen med en stofble.

jeg tolker likes som i at man er enig i hvad jeg siger, men at man ikke nødvendigvis behøver at skrive det samme igen og igen... Jeg kan godt lige likes, uanset hvordan de opfattes...

og hvis likes er at slikke røv så er jeg sq helt brun om munden...

Jeg tænker bare om der er regler for HVAD der må tages op i plenum. Jeg spurgte jo faktisk ind til hvad andre ville gøre i samme situation. Ville de sige noget? Gå videre eller?

Kan slet ikke se problemet i at jeg har valgt at tage dette "emne" op? Det var en oplevelse jeg havde i centret, som jeg valgte at dele. Længere er den ikke. Det der med oprettelse af facebook hadegruppe... ej helt ærlig... synes du ikke selv du strækker den?

Anmeld

13. august 2013

MorDk

Altså jeg kender dig ikke og ved derfor selvfølgelig hvordan du normalt er. Jeg svarede alene ud fra det du skrev her i tråden.

Med "nogen mennesker" hentyder jeg til dem, der blander sig i andres måde at gøre tingene på, på en bedrevidende måde.

Jeg kan læse på det du svarer mig her, at du føler jeg angriber dig ?

Måske kvinden med barnevognen har følt det på samme måde.

Og du skriver at hun blev "grov" og så blev du også "grov". Jamen hvad havde du forventet ? At hun ville smile og sige tak ?

Du har blandet dig i, hvordan hun passer sit barn. Du får at vide, at du ikke skal blande dig, men du bliver ved alligevel.

Hun har ikke bedt om din mening.

Jeg siger heller ikke, at du ikke gjorde det i en god mening. Det er bare de færreste der vil have andre til at blande sig i deres private ting.

Det har du ret i... hun bad ikke om at jeg blandende mig. Men når jeg ser noget som kan være til farer for barnet... kan jeg ikke bare gå videre... og tænke: Det er ikke mit bord!

Anmeld

13. august 2013

Enirt

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Jeg har faktisk gjort som dig flere gange. Jeg kan bare ikke ha det mere. Jeg forstår heller ikke de forældre der selv render rundt i ingen ting og så mener at deres børn skal være pakket ind som om det er vinter. Jeg ved heller ikke hvor mange gange der har floretret en artikkel rundt på facebook om hvor farligt det er.

Jeg stoppede bl.a. en nybagt far på vej til netto, som havde sin søn i lift inde i barnevognen og som så havde valgt at putte en stofble over hullet til liften. Blev bare nød til at fortælle ham om den artikkel og han havde godt læst den. Det der bare ikke kommer tydeligt nok frem er at udover de bliver så varme, så kan de også få ilt mangel og det kan man ikke se, for det ser bare ud som om de sover. DET ER BARE PISSE FARLIGT.

GODT du sagde noget, selvom de bare var ligeglade

Anmeld

13. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Enirt skriver:

Jeg har faktisk gjort som dig flere gange. Jeg kan bare ikke ha det mere. Jeg forstår heller ikke de forældre der selv render rundt i ingen ting og så mener at deres børn skal være pakket ind som om det er vinter. Jeg ved heller ikke hvor mange gange der har floretret en artikkel rundt på facebook om hvor farligt det er.

Jeg stoppede bl.a. en nybagt far på vej til netto, som havde sin søn i lift inde i barnevognen og som så havde valgt at putte en stofble over hullet til liften. Blev bare nød til at fortælle ham om den artikkel og han havde godt læst den. Det der bare ikke kommer tydeligt nok frem er at udover de bliver så varme, så kan de også få ilt mangel og det kan man ikke se, for det ser bare ud som om de sover. DET ER BARE PISSE FARLIGT.

GODT du sagde noget, selvom de bare var ligeglade

Hvor mange døde af den farlige stofble?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.