Hvornår skal barnet passes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Anonym trådstarter

FrkRaarup skriver:

Jeg ville ikke gøre det.. Det har i mine øjne intet med barnedåb at gøre men blot en undskyldning for drukfest.
Mine børn er vigtigere end det.

Min mand drikker ikke og gider ikke deltage i sådan fester. Jeg drikker meget sjældent og ved jeg ikke kunne følge med i deres tempo.

Jeg har derfor svaret: Blive hjemme begge to.

MEN, det er jo op til jer. Jeg forstår slet ikke hvorfor andre skal afgøre hvad I skal gøre. Gør hvad der føles rigtig for jer. Ikke for os andre.

Jeg spørger for at høre andres mening - det betyder ikke at jeg retter mig efter det!

Jeg er selv i tvivl! Egentlig ville jeg sige nej, hvis det bare var en almindelig fest, men fordi det er en dåbsfest/indflytter er jeg i tvivl! Festen starter kl 17 og hvis en af os bare lader være med at drikke, så kan vi jo hente igen om aftenen! Jeg har endnu ikke besluttet mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Der er Ingen regler. Det kommer an på forældre og barn. Kender en pige der har sovet hos sin farfar en gang om ugen siden hun var en måned.
Hvis dit barn er tryg hos mormor.. I kan jo altid prøve en nat før festen.

Vores barn er bestemt tryg ved mormor! Vi ser hende gerne flere gange ugentlig og er meget tætte, så det vil ikke blive et problem!

Anmeld

4. august 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Jeg spørger for at høre andres mening - det betyder ikke at jeg retter mig efter det!

Jeg er selv i tvivl! Egentlig ville jeg sige nej, hvis det bare var en almindelig fest, men fordi det er en dåbsfest/indflytter er jeg i tvivl! Festen starter kl 17 og hvis en af os bare lader være med at drikke, så kan vi jo hente igen om aftenen! Jeg har endnu ikke besluttet mig!

Ja ja, bevares.

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

ramona skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg ikke lade mit barn på 11 uger blive passet allerede, synes det er for tidlig.  Jeg ville aldrig rynke på næsen over nogen der havde så lille et barn med og ellers ville jeg være blevet hjemme.

Hvad med dåbsbarnet skal det også passes når det er barnets egen fest?

Jeg ved af erfaring at disse situationer kan være svære men et barn på 11 uger synes jeg er ret lille og er ikke sikker på jeg selv ville kunne nyde aftenen da jeg kun ville tænke på om det gik ok med barnet.

Håber i finder en god løsning der virker for jer

Dåbsbarnet er hjemme i starten og bliver så hentet senere!

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg er nysgerrig: Skal dåbsbarnet ikke være med til fest 2? Giver man gaver til barnet og fejrer det med druk og ballade? - jeg forstår vist bare ikke ideen. 

Nå, uanset festens årsag, så ville jeg lade min mavefornemmelse afgøre, om vi begge tog med, eller om jeg sendte manden alene. Mine børn har været afhængige af amning i den alder, så det har givet sig selv, at jeg ikke kunne feste, men den hindring har du jo ikke, så mærk efter, om du er tryg ved at lade jeres barn passe eller ej. 

Hm - og ved nærmere eftertanke, så kunne jeg godt tænke, at det lå så langt fra min opfattelse af en dåbsfest, at jeg ville blive væk, men det er nok en snerpet holdning, som ikke er relevant for sagen. 

Jeg synes også at det er et mærkeligt koncept, men det er åbenbart fordi man i deres familier har haft tradition for dåb om lørdagen, som så startede almindeligt og senere gik over i rigtig fest!

Anmeld

4. august 2013

Mum33

FrkRaarup skriver:

Jeg ville ikke gøre det.. Det har i mine øjne intet med barnedåb at gøre men blot en undskyldning for drukfest.
Mine børn er vigtigere end det.

Min mand drikker ikke og gider ikke deltage i sådan fester. Jeg drikker meget sjældent og ved jeg ikke kunne følge med i deres tempo.

Jeg har derfor svaret: Blive hjemme begge to.

MEN, det er jo op til jer. Jeg forstår slet ikke hvorfor andre skal afgøre hvad I skal gøre. Gør hvad der føles rigtig for jer. Ikke for os andre.

Hvad konceptet er og hvorfor kan vel være ligemeget og om det er en drukfest eller ej er vel også irrelevant. Det er en fest for voksne, der ønsker at have det sjovt, og det er vel ikke "ulovligt". Børn vil altid være vigtigere end det, men livet med små børn er hårdt, og det er vigtigt ikke at glemme hinanden, venner og ikke mindst sig selv midt i det hele. 

Så mit råd er, at lade mormor passe og  en sjov aften sammen i to

Anmeld

4. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

Sagen er den, at vores rigtig gode vennepar, pga store familier, har valgt at holde to dåbsfester. Den ene som en traditionel dåbsfest på dagen, som kun bliver for familie og så en anden fest weekenden efter, om lørdagen, som kun er for venner og altså en decideret fest med druk og ballade.

Nu er det så sådan at vi også lige er blevet forældre og vores barn vil være 11 uger, når festen skal finde sted! Arrangementet er uden børn og vores barn skal derfor passes. Men er det ikke for tidligt at lade sit barn passe? Hvad ville du gøre?

Til information er vores barn flaskebarn og meget mild med et godt sovehjerte! Hvis vi tager afsted skal mormor passe!

Afsted med Jer, nyd hinanden og jeres gode venner og nyd, at I har en mormor I er trygge ved og Jeres barn får stor fornøjelse af ikke underligt mange småbørnsforældre bliver skilt, når man ikke under sig selv bare en enkelt friaften i ny og næ. God fest 

Anmeld

4. august 2013

Mettefpigen

Der er ingen "regler", hvis i har det godt med det, så skal mormor da bare passe...... Her blev lukas passet første gang da han var 11 dage.... Men ellers er han blevet passet 1 weekend hver måned siden....
I skal gøre hvad der passer jer :-)

Anmeld

4. august 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Sagen er den, at vores rigtig gode vennepar, pga store familier, har valgt at holde to dåbsfester. Den ene som en traditionel dåbsfest på dagen, som kun bliver for familie og så en anden fest weekenden efter, om lørdagen, som kun er for venner og altså en decideret fest med druk og ballade.

Nu er det så sådan at vi også lige er blevet forældre og vores barn vil være 11 uger, når festen skal finde sted! Arrangementet er uden børn og vores barn skal derfor passes. Men er det ikke for tidligt at lade sit barn passe? Hvad ville du gøre?

Til information er vores barn flaskebarn og meget mild med et godt sovehjerte! Hvis vi tager afsted skal mormor passe!

jeg synes det er alt for tidligt...

ville bestemt blive hjemme, og at fejre dåb med druk synes jeg er så usmageligt, så ville slet ikke deltage uanset hvad..........

Anmeld

4. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
l.b. skriver:

Afsted med Jer, nyd hinanden og jeres gode venner og nyd, at I har en mormor I er trygge ved og Jeres barn får stor fornøjelse af ikke underligt mange småbørnsforældre bliver skilt, når man ikke under sig selv bare en enkelt friaften i ny og næ. God fest 

Jeg er ikke uenig med dig i, at det kan være helt ok at lade et 11 uger gammelt barn passe en aften, hvis det er muligt, og forældrene er trygge ved det. Jeg synes til gengæld, det er fuldt ud lige så forståeligt og naturligt, at nogle forældre slet ikke er klar til det så tidligt - uden, at det på nogen måde betyder, at skilsmissen banker på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.