er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Mi&Mi

Tulle28 skriver:

Ej det skal du da ikke!! Hvad er hun dog for en sundhedsplejerske Han er da helt normal, nogle børn kravler jo slet ikke og de skal da bare have lov til at udvikle sig i deres eget tempo!

Min store datter møvede sig frem til hun blev 12,5 mdr., så kom hun op på alle 4. Hu gik da hun var 15,5 mdr. (og var bestemt ikke den der var længst tid om at lære at gå i mødregruppen). Min yngste er 10,5 mdr. og er begyndt at komme op på alle 4 de sidste par dage og kommer også fremad. Hun har møvet afsted på maven den sidste måneds tid.

Så bare rolig, jeg er sikker på din søn er heeeelt normal

Dejligt at læse, tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Mi&Mi

(august) skriver:

Hej

Her ikke læst hele tråden, men er enig i at børn er forskellige og de tager ting i deres eget tempo.

Men er tildels enig med sp, da det jo kan skyldes noget at, hvis han ikke kravler. Vores datter er hypermobil og det gør at hun er lidt længere tid om diverse, da hendes muskler og led skal styrkes mere i forhold til hvis man ikke er hypermobil, så vi har også trænet meget med hende for at hun ikke skulle blive langsom.

Hun kravlede da hun var knap 7mdr og gik da hun var 11,5mdr.

Det er da også fint at hun bekymrer sig, synes bare det er lidt tidligt, at hendes alarm klokker allerede begynder når han kun er 8 måneder, kan læse mig frem til at der er mange børn der kun kravler som 11 måneder f.eks.

Anmeld

18. juli 2013

DianaRJS

simone91 skriver:

Altså nu bliver jeg lidt nysgerrig over hvad du tror det kan 'stå bag' som du skriver?

uhmn intet.. var bare generelt?

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

DianaRJS skriver:

uhmn intet.. var bare generelt?

Okay

Anmeld

18. juli 2013

nielsen80

simone91 skriver:

Det er da også fint at hun bekymrer sig, synes bare det er lidt tidligt, at hendes alarm klokker allerede begynder når han kun er 8 måneder, kan læse mig frem til at der er mange børn der kun kravler som 11 måneder f.eks.

Min pige kravlet først da hun var 10 mdr, og hun er helt normal. men når det så er sagt, tænker jeg lidt, at en SP lav jo en helhedsvurdering udfra det hun ser. Hun kigger ikke kun på om barnet kravler, men også en masse andre faktorer - så i virkeligheden er det jo svært for os at sige, at alt er helt normalt, for vi kender jo ikke dit barn.....måske der er andre ting, som gør at din SP gerne vil have øget fokus?

Jeg ved det ikke, det er bare en tanke.......

Anmeld

18. juli 2013

Misser1989

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Min den første begyndte først at kravle da han var 10,5 mdr gammel. Og lærte aldrig at trille.  Og vores sp kommenterede det ikke. Det eneste hun sagde var at det nok var fordi han havde lidt ekstra at flytte rundt med. (8 mdr gammel vejede han 12 kg) 

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

nielsen80 skriver:

Min pige kravlet først da hun var 10 mdr, og hun er helt normal. men når det så er sagt, tænker jeg lidt, at en SP lav jo en helhedsvurdering udfra det hun ser. Hun kigger ikke kun på om barnet kravler, men også en masse andre faktorer - så i virkeligheden er det jo svært for os at sige, at alt er helt normalt, for vi kender jo ikke dit barn.....måske der er andre ting, som gør at din SP gerne vil have øget fokus?

Jeg ved det ikke, det er bare en tanke.......

Jeg kan se at han udvikler sig, der sker meget i øjeblikket, så jeg forstår det ikke..
Øget fokus.. tænker bare hun skulle fortælle mig det hvis der var noget? Hun har ikke andet end rost min dreng og os som forældre til skyerne.

Anmeld

18. juli 2013

MissTas

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

nej, vil jeg absolut ikke mene.. hvad med de børn som aldrig kravler? alle børn udvikler sig forskelligt og i hver sit tempo.. så ser det ikke som et problem.. min datter kravlede ikke før hun var 10 måneder nu er hun snart 17 måneder og løber rundt.. så bare rolig.. det hele skal nok komme

Anmeld

18. juli 2013

M (:

simone91 skriver:

Hej damer

Den gennemsnitlige alder for at begynde at kravle er 8-9 måneder. Grænsealderen (som er den  alder, hvor størstedelen af normale børn har opnået en bestemt færdighed) er 12 måneder. Så ingen grund til bekymring endnu (: 

Anmeld

18. juli 2013

tinasmor

simone91 skriver:

Har også gjort de fleste anbefalinger osv, men jeg synes ikke det her er nødvendigt når jeg kan se, at han udvikler sig.
Og selvfølgelig er det hyggeligt at lave øvelser ned sit barn, men jeg synes ikke at man skal lave øvelser på børn for at 'presse' dem til at gøre ting hurtigere som f.eks. at kravle.. jeg synes de skal gøre det i deres helt eget tempo, det er der vel ingenting galt i..

Men en sundhedsplejerske siger jo ikke nogen ting for at "presse" et barn. Der er jo en saglig grund og ikke fordi alle børn skal være lige hurtige.

Sorry, du skrev et indlæg og jeg svarede på det. kan jo godt se ud af dit indlæg at du er i mod SPs anbefaler og de fleste andre også siger, at du skal falde op og ned på det, og det har du så valgt at gøre, og sådan er det jo at være forældre. Man tager de ting til sig som man synes er vigtige og udlader resten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.