er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

tinasmor

Men hvorfor ikke lave de øvelser som SP anbefaler. Det er jo ofte hyggeligt at lave øvelser med ens barn, f.eks cykle med benene på de små, ae og "massere" på kroppen osv. hvis SP tror det kan have en gavlig effekt på dit barn hvorfor så overhøre det? Personligt ville jeg da følge de vejledninger jeg fik, ellers er der jo ingen grund til at have besøg af en SP. Selvfølgelig skal man ikke gøre blindt som de siger, men man må gå ud fra, at der er en grund til at hun siger det (og ved så godt at andre SP ikke altid siger det, og du ikke har hørt det fra den første). Men kan ikke se hvorfor du vælger ikke at følge hendes råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Laulund87

Nu har vi både haft ergoterapeut og fysioterapeut på vores datter og hun kravlede ikke før hun gik. Det betyder ikke så meget om de kravler før de går, bare de lærer det på et tidspunkt, helst inden de er 5 år. Så forstår ikke hvorfor hun har så travlt

Anmeld

18. juli 2013

Tulle28

Ej det skal du da ikke!! Hvad er hun dog for en sundhedsplejerske Han er da helt normal, nogle børn kravler jo slet ikke og de skal da bare have lov til at udvikle sig i deres eget tempo!

Min store datter møvede sig frem til hun blev 12,5 mdr., så kom hun op på alle 4. Hu gik da hun var 15,5 mdr. (og var bestemt ikke den der var længst tid om at lære at gå i mødregruppen). Min yngste er 10,5 mdr. og er begyndt at komme op på alle 4 de sidste par dage og kommer også fremad. Hun har møvet afsted på maven den sidste måneds tid.

Så bare rolig, jeg er sikker på din søn er heeeelt normal

Anmeld

18. juli 2013

Moma

Det er meget vigtigt, at de lærer at kravle på et tidspunkt. Dette af hensyn til deres motorik, balance og samarbejde imellem hjernehalvdelene. 

Men det er ikke så afgørende, at de kravler som 8-10 mdr. Alle børn udvikler sig forskelligt. Vores datter kravlede som 9 mdr og sønnen som 11 mdr. Jeg troede faktisk aldrig han kom til at kravle, fordi han møvede sig frem. 

Anmeld

18. juli 2013

(august)

Hej

Her ikke læst hele tråden, men er enig i at børn er forskellige og de tager ting i deres eget tempo.

Men er tildels enig med sp, da det jo kan skyldes noget at, hvis han ikke kravler. Vores datter er hypermobil og det gør at hun er lidt længere tid om diverse, da hendes muskler og led skal styrkes mere i forhold til hvis man ikke er hypermobil, så vi har også trænet meget med hende for at hun ikke skulle blive langsom.

Hun kravlede da hun var knap 7mdr og gik da hun var 11,5mdr.

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

DianaRJS skriver:

ingen anelse... siger også bare det er hvad jeg ved fra mit eget liv

kan jo heller ikke sidde og svare på hvorfor din sp siger sådan... men måske du bare skulel høre hende ad?

Det har jeg da heller ikke bedt dig om at svare på? ..
Tror jeg at jeg vil gøre i morgen.

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

DianaRJS skriver:

problemet ligger i du ikek kan stimulisere balancen på samme måde på den måde.. tro mig vi har været det hele igennem

men atså igen... siger jo heller ikekd et er derfor sp reagere sådan... jeg kan jo som alle jer andre ikek vide om det er derfor om der står noget andet bag...

så det som ts kan gøre er ved at spørge sp

Altså nu bliver jeg lidt nysgerrig over hvad du tror det kan 'stå bag' som du skriver?

Anmeld

18. juli 2013

Mother-love

Jeeg synes det er fint. Isabella anede slet ikke hun havde ben før vi købte en gåstol da hun var 10 mdr. Hun kunne ikke andet end at sidde selv. Og kunne også først trille da hun var 8 mdr. Og hun begyndte og gå da hun var 11 mdr. Hun gik før hun kravlede. Og så trænede vi bare med at kravle efter for at hun kunne få noget styrke i armene også

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

tinasmor skriver:

Men hvorfor ikke lave de øvelser som SP anbefaler. Det er jo ofte hyggeligt at lave øvelser med ens barn, f.eks cykle med benene på de små, ae og "massere" på kroppen osv. hvis SP tror det kan have en gavlig effekt på dit barn hvorfor så overhøre det? Personligt ville jeg da følge de vejledninger jeg fik, ellers er der jo ingen grund til at have besøg af en SP. Selvfølgelig skal man ikke gøre blindt som de siger, men man må gå ud fra, at der er en grund til at hun siger det (og ved så godt at andre SP ikke altid siger det, og du ikke har hørt det fra den første). Men kan ikke se hvorfor du vælger ikke at følge hendes råd?

Har også gjort de fleste anbefalinger osv, men jeg synes ikke det her er nødvendigt når jeg kan se, at han udvikler sig.
Og selvfølgelig er det hyggeligt at lave øvelser ned sit barn, men jeg synes ikke at man skal lave øvelser på børn for at 'presse' dem til at gøre ting hurtigere som f.eks. at kravle.. jeg synes de skal gøre det i deres helt eget tempo, det er der vel ingenting galt i..

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

Laulund87 skriver:

Nu har vi både haft ergoterapeut og fysioterapeut på vores datter og hun kravlede ikke før hun gik. Det betyder ikke så meget om de kravler før de går, bare de lærer det på et tidspunkt, helst inden de er 5 år. Så forstår ikke hvorfor hun har så travlt

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.