er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

DianaRJS

simone91 skriver:

Kan jeg godt se, men han kan vel nå det endnu, han er kun 9 måneder og 1 uge

Hun nævnte heller ingenting om det med min store dreng, og han kravlede heller ikke i den alder

"reglerne" skifte desværre kosntant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

mommy1991

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Min nevø er 13 måneder og har aldrig lært at kravle. Han skubber sig frem på numsen Jeg kunne heller ikke kravle da jeg var lille, jeg gjorde det samme som min nevø.. 

Anmeld

18. juli 2013

Lauras mor

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Min datter var 10 mdr, da hun begyndte at kravle. Jeg var meget bekymret, før hun begyndte, men min sp sagde, at hun var hvor hun skulle være rent fysisk! hun møvede aldrig, så kan ikke forstå din sp. Måske der er andre grunde til hendes "bekymring"? :s

Anmeld

18. juli 2013

MissMaria

simone91 skriver:

Hej damer

Min søn ville hovedet ikke ligge på maven - han gik sad da han var omkring 7 mdr og ved ikke helt hvornår, men lige pludselig fandt han en teknik med benene så han kunne komme frem ad - ham gik da han var ca 10 mdr! Jeg tror han var 1,5 år inden han lærte at kravle. Min SP har aldrig sagt eller gjort det til et problem... Ingen børn er ens og din søn skal nok lære det i hans tempo

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

DianaRJS skriver:

"reglerne" skifte desværre kosntant

Ja det er jeg godt klar over eftersom det er nr. 2..
Men synes bare det er mærkeligt, det virker jo ikke som om, at der er andre der har fået det samme at vide

Anmeld

18. juli 2013

DianaRJS

simone91 skriver:

Ja det er jeg godt klar over eftersom det er nr. 2..
Men synes bare det er mærkeligt, det virker jo ikke som om, at der er andre der har fået det samme at vide

ingen anelse... siger også bare det er hvad jeg ved fra mit eget liv

kan jo heller ikke sidde og svare på hvorfor din sp siger sådan... men måske du bare skulel høre hende ad?

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

Lauras mor skriver:

Min datter var 10 mdr, da hun begyndte at kravle. Jeg var meget bekymret, før hun begyndte, men min sp sagde, at hun var hvor hun skulle være rent fysisk! hun møvede aldrig, så kan ikke forstå din sp. Måske der er andre grunde til hendes "bekymring"? :s

Går ud fra at hun ville fortælle mig det, hvis der var noget der bekymrede hende
Og det snakkede hun ikke om.

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

MissMaria skriver:

Min søn ville hovedet ikke ligge på maven - han gik sad da han var omkring 7 mdr og ved ikke helt hvornår, men lige pludselig fandt han en teknik med benene så han kunne komme frem ad - ham gik da han var ca 10 mdr! Jeg tror han var 1,5 år inden han lærte at kravle. Min SP har aldrig sagt eller gjort det til et problem... Ingen børn er ens og din søn skal nok lære det i hans tempo

Underligt at der er så meget forskel på de sundhedsplejersker

Anmeld

18. juli 2013

DianaRJS

LuLy skriver:

Hvis det er tilfældet må hun jo bare stimulere hans balance på andre måder. Fx ved kolbøtter og den slags

problemet ligger i du ikek kan stimulisere balancen på samme måde på den måde.. tro mig vi har været det hele igennem

men atså igen... siger jo heller ikekd et er derfor sp reagere sådan... jeg kan jo som alle jer andre ikek vide om det er derfor om der står noget andet bag...

så det som ts kan gøre er ved at spørge sp

Anmeld

18. juli 2013

Mumto3

Lige så forskellige som folkeskolelærer er, lige så forskellige er SPer ( og alle mulige andre faggrupper!) selvfølgelig har de nogle regler de skal rette sig efter men der er stadig plads til personlighed og fortolkninger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.