er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

nielsen80

simone91 skriver:

Jeg kan se at han udvikler sig, der sker meget i øjeblikket, så jeg forstår det ikke..
Øget fokus.. tænker bare hun skulle fortælle mig det hvis der var noget? Hun har ikke andet end rost min dreng og os som forældre til skyerne.

Jeg mente bare de ekstra øvelser, hun snakket om, da jeg skrev "øget fokus" .

Som sagt, min datter kravlet først da hun var 10 mdr, og jeg har fået af vide, det er indenfor normalen.....så umiddelbart synes jeg også din SP er lidt hurtig på aftrækkeren, hvis det er de eneste område, hvor han ikke er så langt fremme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Mi&Mi

MissTas skriver:

nej, vil jeg absolut ikke mene.. hvad med de børn som aldrig kravler? alle børn udvikler sig forskelligt og i hver sit tempo.. så ser det ikke som et problem.. min datter kravlede ikke før hun var 10 måneder nu er hun snart 17 måneder og løber rundt.. så bare rolig.. det hele skal nok komme

Det er jeg også sikker på, at det nok skal det må bare tage den tid det tager

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

tinasmor skriver:

Men en sundhedsplejerske siger jo ikke nogen ting for at "presse" et barn. Der er jo en saglig grund og ikke fordi alle børn skal være lige hurtige.

Sorry, du skrev et indlæg og jeg svarede på det. kan jo godt se ud af dit indlæg at du er i mod SPs anbefaler og de fleste andre også siger, at du skal falde op og ned på det, og det har du så valgt at gøre, og sådan er det jo at være forældre. Man tager de ting til sig som man synes er vigtige og udlader resten.

Jeg siger bare at jeg synes at det er at presse barnet når man 'træner', de skal nok finde ud af det

Kan ikke se hvorfor du skal skrive sorry over du svare på mit indlæg, jeg fortæller bare hvorfor jeg ikke vil bruge øvelserne, intet ondt ment der du skal også have lov til at ytre din mening, vi er jo alle forskellige

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

nielsen80 skriver:

Jeg mente bare de ekstra øvelser, hun snakket om, da jeg skrev "øget fokus" .

Som sagt, min datter kravlet først da hun var 10 mdr, og jeg har fået af vide, det er indenfor normalen.....så umiddelbart synes jeg også din SP er lidt hurtig på aftrækkeren, hvis det er de eneste område, hvor han ikke er så langt fremme.

Hun har ikke snakket om, at han er bagefter, så det tror jeg skam ikke

Anmeld

18. juli 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her står det, hvorfor det er vigtigt at kravle...

http://videnskab.dk/krop-sundhed/babyhjerner-stimuleres-af-kravle

Knus Mette

Anmeld

18. juli 2013

Fenja09

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Jeg ville overhovedet ikke være nervøs når han ikke er ældre. Gennemsnittet for at kravle ligger på 9 måneder, så han er jo ikke særligt langt bagud og det kan jo nå at komme endnu.

Det er korrekt at det er bedst de lære at kravle før de går, men det skader ikke barnet hvis det går først. Du kan bare "lege hes"t med ham senere, så han lære det der i stedet for. Det er noget med den måde de lære at krydse benene på der er vigtig for udviklingen.

Men min søster har aldrig kravlet og hendes balance er fin - men man har jo så heller ikke noget at sammenligne det med hvis hun havde gået først. Derfor er det jo lidt svært at vurdere, men hun klare sig lige som alle andre og det er vel det man må kigge på når man skal vurdere noget.

Synes dog godt at du kan hjælpe ham lidt hvis han ikke snart begynder at komme og på alle 4 - det skader ham ikke at lege det med ham

/Fenja

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

DianaRJS skriver:

nogle børn begynder desværre at gå før de kravler... og tror måske det er det hun er nervøs for...

det er rigtig skidt når de tager det den vej.. min den ældste gjorde det, og det er desværre videnskabeligt bevist at det ødelægger deres balance, og det kan jeg kun stå inde for...

Vil du ikke prøve at finde noget om de videnskabelige beviser? Jeg vil gerne læse det.

Jeg har forstået det sådan at det er vigtigt at børn lærer at kravle pga krydskoordineringen. Men jeg er faktisk ret sikker på at rækkefølgen (i forhold til at gå) ikke det allervigtigste. Men de skal kunne kravle på et eller andet tidspunkt.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=18396

Anmeld

19. juli 2013

DianaRJS

Pikku Myy skriver:

Vil du ikke prøve at finde noget om de videnskabelige beviser? Jeg vil gerne læse det.

Jeg har forstået det sådan at det er vigtigt at børn lærer at kravle pga krydskoordineringen. Men jeg er faktisk ret sikker på at rækkefølgen (i forhold til at gå) ikke det allervigtigste. Men de skal kunne kravle på et eller andet tidspunkt.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=18396

jo vil jeg godt lige når jeg får tid

men ja det er vigtig de lære det på et eller andet tidspunkt.... men børn der springer det over INDEN de begynder at gå KAN få ødelagt deres balance... siger ikke det er sådan hver gang men det kan...

skal nok lige finde det når jeg lige får tid

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

DianaRJS skriver:

jo vil jeg godt lige når jeg får tid

men ja det er vigtig de lære det på et eller andet tidspunkt.... men børn der springer det over INDEN de begynder at gå KAN få ødelagt deres balance... siger ikke det er sådan hver gang men det kan...

skal nok lige finde det når jeg lige får tid

Det hænger jeg dig op på

Jeg har hørt at "træning" af det indre øre (og dermed balancen), kan hjælpe hvis barnet fx har svært ved at lære at kravle, så jeg tror da sagtens der kan være sammenhæng, men jeg har aldrig hørt at det skulle være den vej du beskriver ... Heller ikke da jeg googlede det efter at have læst dit indlæg ...

Anmeld

19. juli 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her er endnu en om vigtigheden....

http://dcum.dk/undervisningsmiljoe/bevaegelse-er-fundamental-for-boern

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.