er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Mi&Mi

DianaRJS skriver:

nogle børn begynder desværre at gå før de kravler... og tror måske det er det hun er nervøs for...

det er rigtig skidt når de tager det den vej.. min den ældste gjorde det, og det er desværre videnskabeligt bevist at det ødelægger deres balance, og det kan jeg kun stå inde for...

Kan jeg godt se, men han kan vel nå det endnu, han er kun 9 måneder og 1 uge

Hun nævnte heller ingenting om det med min store dreng, og han kravlede heller ikke i den alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

TNBC

DianaRJS skriver:

siger helelr ikke det er derfor siger det kan være

og siger også kun det jeg ved af erfaring intet andet

men du skriver at videnskabeligt bevist, så kan han jo godt have været en af de heldige.

Anmeld

18. juli 2013

lycly

Min datter kravlede først da hun var 11 måneder og jeg har aldrig fået nogen kommentarer fra Sundhedsplejersken. Hun møvede sig nemlig også frem så jeg trænede hende heller aldrig, jeg lod hende gøre tingene i sit tempo.

Og kravler han ikke, so what, han skal jo nok begynde at gå og udvikle sig fuldstændig som andre børn. Det afhænger jo ikke af om de kravler

Anmeld

18. juli 2013

2babygirls

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Min datter trak  sig frem indtil hun blev 11mdr. Så begyndte hun først at kravle.

Anmeld

18. juli 2013

lycly

DianaRJS skriver:

nogle børn begynder desværre at gå før de kravler... og tror måske det er det hun er nervøs for...

det er rigtig skidt når de tager det den vej.. min den ældste gjorde det, og det er desværre videnskabeligt bevist at det ødelægger deres balance, og det kan jeg kun stå inde for...

Hvis det er tilfældet må hun jo bare stimulere hans balance på andre måder. Fx ved kolbøtter og den slags

Anmeld

18. juli 2013

Krussedulle

simone91 skriver:

Hvor dejligt at det ikke kum er mig der tænker det

Forstår heller ikke hvorfor det skal skal gå så hurtigt, kan jo se han udvikler sig
Hun nævnte heller intet med min store dreng, så ved ikke hvorfor min yngste skal presses

Mine drenge har I hvert fald taget det i deres eget tempo

De var 13,13 og 15 mdr før de gik

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

LuLy skriver:

Min datter kravlede først da hun var 11 måneder og jeg har aldrig fået nogen kommentarer fra Sundhedsplejersken. Hun møvede sig nemlig også frem så jeg trænede hende heller aldrig, jeg lod hende gøre tingene i sit tempo.

Og kravler han ikke, so what, han skal jo nok begynde at gå og udvikle sig fuldstændig som andre børn. Det afhænger jo ikke af om de kravler

Dejligt at jeg ikke er den eneste der ikke træner mit barn er også sikker på at han nok skal begynde at kravle, om det er før eller efter han begynder at gå, det må man jo bare tage til den tid

Anmeld

18. juli 2013

Kofoed.

det havde jeg heller ikke gjordt, Anastasia møvrede ikkr engang da hun var 9 måneder, så sp kom igen ved de 11 måneder og så skulle vi bare have hende liggede på maven alt det vi kunne og det tog 3 uger då møvrede hun, men hun kravlede stadig ikke da sp kom. sp sagde så, at hun kravlede inden hun blev et år (hvis ikke skulle vi lige ringe), en uges tid efter, kravlede hun, knap 1 år gammel. så synes hun skal trække vejret en gang sp.

Anmeld

18. juli 2013

Mi&Mi

Krussedulle skriver:

Mine drenge har I hvert fald taget det i deres eget tempo

De var 13,13 og 15 mdr før de gik

Det får min dreng også lov til. Hans storebror var også 13 næsten 14 måneder før han gik, synes de følges meget godt ad i forhold til hvad de kunne og hvornår

Anmeld

18. juli 2013

Jenny12

Det handler ikke om at krvale, men om krydsmønster Og lidt om at kravle. da barnet lære at afstandsbedømme og udvikler dybtesynet.

Hvis børn i skolealderen ikke har lavet kyrdsmønster som baby - er det en god idé at lade barnet kravle eller lege hund, inden skolestart. 
Krydsmønsteret udvikler hjernen og får de to hjernehalvdele til at arbejdesammen. Barnet lærer kordination og bliver kropsbevids.

Men man kan jo godt lave krydsmønster når man "møver"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.