er det så slemt, at han ikke kravler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

Mi&Mi

Fenja09 skriver:

Jeg ville overhovedet ikke være nervøs når han ikke er ældre. Gennemsnittet for at kravle ligger på 9 måneder, så han er jo ikke særligt langt bagud og det kan jo nå at komme endnu.

Det er korrekt at det er bedst de lære at kravle før de går, men det skader ikke barnet hvis det går først. Du kan bare "lege hes"t med ham senere, så han lære det der i stedet for. Det er noget med den måde de lære at krydse benene på der er vigtig for udviklingen.

Men min søster har aldrig kravlet og hendes balance er fin - men man har jo så heller ikke noget at sammenligne det med hvis hun havde gået først. Derfor er det jo lidt svært at vurdere, men hun klare sig lige som alle andre og det er vel det man må kigge på når man skal vurdere noget.

Synes dog godt at du kan hjælpe ham lidt hvis han ikke snart begynder at komme og på alle 4 - det skader ham ikke at lege det med ham

/Fenja

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Frk. Himmelblå

simone91 skriver:

Hej damer

Havde besøg af sundhedsplejersken til boel-prøve da min søn var 8 måneder, på det tidspunkt lå han meget på maven, men var ikke begyndt at møve sig frem eller kravle. Hun snakkede så om, at jeg kunne lave nogle 'ledstød' i hofter, knæ, albuer og håndled, men det droppede jeg at gøre, fordi han dagen efter begyndte at møve sig frem, så tænkte at han nok skulle begynde i sit eget tempo (min store dreng kravlede kun da han var 9 1/2 måned) ...

Hun kom så på besøg igen da han var 9 måneder, han kravler endnu ikke, han kommer engang i mellem op på knæene uden armene kommer med, men møver sig hurtigt frem, og kommer rundt i hele huset.

Sagde til hende, at jeg ikke havde lavet de ledstød da han jo begyndte at møve sig frem og jeg synes det var fint hvis han tog det i sit eget tempo, men hun synes altså at jeg skulle lave de ledstød, 10 gange i hvert led 2 gange dagligt..

Det var så sidste besøg, men hun sagde så, at jeg skulle kontakte hende hvis han endnu ikke kravler når han bliver 10 måneder..

Er det virkelig så slemt at han ikke kravler? Han møver sig jo frem, det er vel også en måde at kravle på?

Har ikke læst hele tråden, men gætter på, at SP foreslår led"stød", da hun anser ham som værende en anelse hypoton. Det er en god øvelse for dem og deres kropsbevidsthed, som kun kan gavne. Men hvis mor ikke gider, så er der jo ikke stemning for det, og så er det vel bedst at lade være.. Det skal jo være en hyggestund.

Men synes ikke, din søn er sent på den.

Anmeld

19. juli 2013

Mi&Mi

Frk. Himmelblå skriver:

Har ikke læst hele tråden, men gætter på, at SP foreslår led"stød", da hun anser ham som værende en anelse hypoton. Det er en god øvelse for dem og deres kropsbevidsthed, som kun kan gavne. Men hvis mor ikke gider, så er der jo ikke stemning for det, og så er det vel bedst at lade være.. Det skal jo være en hyggestund.

Men synes ikke, din søn er sent på den.

Det har hun aldrig nævnt eller skrevet noget om i hans 'barnets bog'.

..og det er såmen ikke fordi jeg ikke gider, jeg vil gerne have at han gør tingene i sit eget tempo.

Anmeld

19. juli 2013

DianaRJS

Pikku Myy skriver:

Det hænger jeg dig op på

Jeg har hørt at "træning" af det indre øre (og dermed balancen), kan hjælpe hvis barnet fx har svært ved at lære at kravle, så jeg tror da sagtens der kan være sammenhæng, men jeg har aldrig hørt at det skulle være den vej du beskriver ... Heller ikke da jeg googlede det efter at have læst dit indlæg ...

vi trænede meget med ham, både med og uden sp, udover det fik vi fysioterapeut da de troede det var hans led der var for stive, og det hjalp heller ikke men da han var 7 måneder rejse han sig op og gik

vi fik at vide både ved sp og læge at det kunne ødelægge balancen uanset hvor meget man så træner dem efter....

men altså hva ved jeg  

smider lige noget i aften er på, på mobilen lige nu ;P

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

DianaRJS skriver:

vi trænede meget med ham, både med og uden sp, udover det fik vi fysioterapeut da de troede det var hans led der var for stive, og det hjalp heller ikke men da han var 7 måneder rejse han sig op og gik

vi fik at vide både ved sp og læge at det kunne ødelægge balancen uanset hvor meget man så træner dem efter....

men altså hva ved jeg  

smider lige noget i aften er på, på mobilen lige nu ;P

Hold da op. Det vil sige at din dreng kom i intensiv træning for at lære at kravle inden han var 7 måneder. Min søn kunne ikke kravle da han var 7 måneder ... Var der ikke andet "i vejen" med ham?

Jeg er spændt på link ...

Anmeld

19. juli 2013

DianaRJS

Pikku Myy skriver:

Hold da op. Det vil sige at din dreng kom i intensiv træning for at lære at kravle inden han var 7 måneder. Min søn kunne ikke kravle da han var 7 måneder ... Var der ikke andet "i vejen" med ham?

Jeg er spændt på link ...

gjorde han fordi han slet ikke viste tegn til at ville begynde på det derfor

Anmeld

19. juli 2013

Daydreamer81

emmagirl skriver:

Min nevø er 13 måneder og har aldrig lært at kravle. Han skubber sig frem på numsen Jeg kunne heller ikke kravle da jeg var lille, jeg gjorde det samme som min nevø.. 

det samme gør min datter på 11,5 måneder

Anmeld

21. juli 2013

(august)

simone91 skriver:

Det er da også fint at hun bekymrer sig, synes bare det er lidt tidligt, at hendes alarm klokker allerede begynder når han kun er 8 måneder, kan læse mig frem til at der er mange børn der kun kravler som 11 måneder f.eks.

Vores sp var allerede bekymret ved 4 mdr og hvis ikke hun havde været alderssvarende ved 8 mdr skulle der fys på. Så synes måske du skulle lufte din bekymring for din læge og få dem til at kigge og se om de kan sige noget. 

Anmeld

21. juli 2013

Pikku Myy

DianaRJS skriver:

jo vil jeg godt lige når jeg får tid

men ja det er vigtig de lære det på et eller andet tidspunkt.... men børn der springer det over INDEN de begynder at gå KAN få ødelagt deres balance... siger ikke det er sådan hver gang men det kan...

skal nok lige finde det når jeg lige får tid

En lille reminder

Anmeld

21. juli 2013

DianaRJS

Pikku Myy skriver:

En lille reminder

ved det godt men vi er ikke så emget hjemme de dage her vi hodler ferie men skal nok lige få det presset ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.