Jeg opgav min drøm... Inden jeg mødte manden var jeg i gang med uddannelse, skulle videreuddanne mig til designer, en drøm jeg har haft i mange år, og som jeg har kæmpet for. Desværre MENS jeg studerede var jeg på arbejde, og kom ud fra en arbejdsulykke. Der kunne intet være gjort for at forhindre det.
Selv da jeg stod til at skulle visiteres til fleksjob, kæmpede jeg for min drøm. Det var først da chefen fra praktikpladsen (designer ved Blend) sagde at jeg ville i det liv DE lever, aldrig kunne følge med...
Samtidig gik jeg ved psykolog, for hvordan takler du at dine fremtidsmuligheder bliver fjernet fra dig - dit forsørgergrundlag... Det var jo MIN drøm...
Jeg er i gråzonen nu tænker jeg. Jeg er på ledighedsydels. Ergo jeg får penge fra kommunen. Jeg står på vent, til at kommunen "har tid til mig" for jeg er en af "de svage" som de kan vente med at sende ud.
Jeg har valgt at leve mit liv det bedste jeg kan, med mand og barn. Om vi skal have en til, siger manden nej til... Men det vil striden vise... Jeg skal bestemt arbejde det jeg kan, når muligheden Byder sig. Lige nu arbejder jeg hjemmefra, for under min graviditet fandt jeg ud af at der findes andet end pigetøj jeg kunne designe. Jeg kastede mig ud i børnetøj, og indtil videre er kontoen i stort minus, men når den kommer i plus, så skal der betales skat, og kommunen kan trække min ledighedsydelse fra, i det som jeg har tjent. Så har jeg da hvertfald gjort lidt for at jeg ikke helt føler mig som samfundsnasser
om folk skal have børn på ledighedsydelse, dagpenge, su, kontanthjælp, pension, eller hvad der ellers er af hjælp, det skal jeg ikke sige mig klog på... Jeg er faktisk ligeglad, så længe barnet ikke lider last... Ligeså mange rige, kan have børn som mistrives, far og mor har for travlt med at tjene penge, så kærligheden får de igennem dyrt tøj, smykker, tasker, sko, biler...
Jeg vil helst have forældre som udviser kærlighed, om billetten til Legoland er sponsoreret af mødrehjælpen, eller den er foræret af Legoland selv, fordi dit firma er sponsor der, det er mig et fedt... Det er kærligheden/overskuddet fra mor og far som betyder noget