Elgaard73 skriver:
He he, jow det giver nogenlunde mening. Og jeg er for så vidt også temmelig enig. Dog mener jeg at arbejde/job er noget nær lige så vigtig (og ihvertefald en så indgroet del af mig, at jeg har svært ved bare at feje det af bordet, som uvigitig). Jeg har lidt den tankegang, at hvis ikke vi gør en kæmpe indsats for at få arbejdsdelen til at fungere, så bliver der jo ikke meget verden, til de gener vi brænder for at vidreføre. Har lidt den indtilling at det hele lidt hænger sammen som en kæde, og hver led i den kæde er vigtig og kan ikke undværes...
Puha, det blev også lidt rodet...
Helt sikkert. Grundlæggende er vores arbejdsbryde at stille mad på bordet, men de seneste 150 år er der sket så meget i mennesket omgivelser og nu er opgaverne uddelegeret og (tror jeg) derfor føler man ikke den samme succes, ved at tage afsted hver morgen, som man gjorde, da man selv gik i marken og selv nussede om de ting, der senere blev til vores mad.
Og bare lige for at få det på plads, så synes jeg det er herligt, vi ikke selv skal sørge for vores mad m.m. og at man kan operere osv., ellers havde jeg ikke været her i dag.
Men ja, det er vigtigt for det liv vi lever i dag, men det kan bare ikke sammenlignes for samme niveau, det ene er naturskabt (behovet for børn), det andet er miljø/menneske skabt (behovet for et konkret arbejde i samfundet).
Vi kan jo desværre ikke være fuld selv forsørgende længere, da vi i tidens løb har skabt penge. Jeg kunne godt lige leve en uge i stenalderen, bare for at prøve det, men tror ikke jeg ville kunne holde til det
Anmeld