Jeg synes ikke emnet er så sort/Hvidt
Synes det er for firkantet at sige, at det er et privilegier eller en menneskeret. Jeg ville sige en mellemting
Jeg har også haft drømme om arbejde og står i dag og ikke kan arbejde, pg nogle mener st fordi jeg ikke kan arbejde, kan jeg ikke klare at have børn. Skal jeg så opgive de drømme jeg har tilbage, jeg tror vi alle griber de drømme og muligheder som er der for os, og selvom nogle kan få i form af kommunen så kan der være evigheder af årsager, der kan være ændrede forhold, men fordi man er på kh eller anden offentlig indkomst er det ikke ensbetydende man ikke kan få en drøm opfyldt
Synes ikke det direkte er en menneskeret at få børn, men synes alle har lov til at udnytte mulighederne for st være lykkelig og jage de drømme som kommer hen af vejen, ikke alle drømme er mulige, men synes alle skal have lov til at få udfyldt de drømme som er mulige, jeg får aldrig oplevet mine jobdrømme og mange andre drømme, pga sygdom, mener personligt jeg har ret til at være lykkelig og få bare nogle af de mange opfyldt, og synes andre har lov til det samme
At nogle bevidst udnytter findes alle steder, om det er drømme om børn, karriere, familieliv, en kæreste/ægtefælle osv
I dag er de sociale kran og standart også anderledes, bla dyre institutionspladser som er nødvendige når begge har job eller skal være til rådighed for arbejdsmarkedet, der er mange ting som spiller ind, og som sagt er der et fåtal som udnytter men skal jo ikke ødelægges andres reelle hensigter i drømmene om at få et barn
Anmeld