Jeg mener klart, at det er et privillegium, og at folk selv skal have råd til at finansiere et ekstra barn på sigt. Det vil sige på¨SU, KH mm. er det okay, så længe det ikke er en permanent situation. Jeg er (i følge andre herinde) en af de uvidende mennesker, der ikke kan sætte sig ind i, at man sagtens kan få et barn mere, selvom man ikke har overskud til at arbejde. Jeg synes bare, at ens første prioritet må være at arbejde i de timer man nu kan, frem for flere børn. Jeg kan blive lidt irriteret over, at kritiken mod dette bliver brugt som om, at de folk ikke må blive lykkelige ved at få et barn, når de er for syge til at arbejde. Men det er i min verden hårdt arbejde for kroppen at få et barn og kommer dermed til at kræve energi, som i stedet kunne være brugt på arbejde. Jeg ville også kunne få opfyldt min drøm om 3 børn, hvis jeg ikke havde mit arbejde, men da arbejdet (og dermed forsørge sig selv) kommer i 1. række, står arbejdet altså også i vejen for min lykke. da min mand og jeg begge har skiftende arbejdstider, hvilket betyder at det bliver logistisk umuligt og kræve for meget, til at vi kan få et ordentligt familieliv. Jeg frygter allerede for hvordan det kommer til at se ud med to børn, når jeg vender tilbage fra barslen, for det bliver bestemt ikke nemt.
Anmeld