Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Er jeres budget fuldstændig opdateret?

Har i Budgetkonto?

Ja vi har budget konto, men vi har været for dumme på et tidspunkt at trække den for meget ned, og vi får ikke nok penge ind til, at den kan kører uden vi junglere rundt med pengene. Der mangler altid nogen fordi vi har rørt ved den førhen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Den har vi også snakket meget om. Og man kan se en del på nettet også... Så det er ikke helt utænkeligt!

Jeg ville gerne ha netflix, men manden vil ikke undvære sit fodbold og så er nettet desværre for ustabilt her

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Holy Canoly nogle renter! Lorte firma!

Det siger du ikke! Det er vanvittigt! Gør det ALDRIG ALDRIG mere, og det er da heldigvis også det eneste sted hvor vi har gjort det. Ellers er vores lån i banken og så de to enkelte ved telia.

Anmeld

29. juni 2013

SjeBets

vi har lige opsagt vores fuld pakke, og man dør faktisk ikke af at miste sine kanaler, man kan streame stort set alt i dag. Og det var ikke fordi vi ikke har råd. Men det er en tidsrøver, og det er alt alt for dyrt i min verden for noget så tåbeligt som tv. Der er så meget andet man kan lave.  Og især lige nu i sommertiden.

Ang legoland, jeg har været enlig mor til to i lang tid, og skulle betalte min ekses gæld, og jeg havde ingen penge at all. og mine unger ville selvfølgelig også gerne på ferier og i sommerlande og så videre, men det kunne der på ingen måder blive råd til. og jeg havde ikke 5000 til mad, og uforudsete ting. Man må priviotere, jeg havde tre kanaler den gang, DR. DR2 og TV2, jeg havde billig intetnet og billig mobil. Og et old gammelt billedrørs tv som var ca 15 år gammelt. Købte aldrig ny mobil. fordi det var pengene bare ikke til. Man skal tænke frem ad, jeg sad rigtigt hårdt i det i 4 år, og betalte noget mere af end i gør til sammen. 

Nogle gange må man finde sig i at der ikke er råd til legoland og andre ting og finde på noget andet sjovt. Vi tog op til mine forældre og lavede noget med dem. Så gav bedstefar en tur i Zoo eller Bedstemor tog den store pige med ud og Shoppe.

I sidder hårdt i det nu, men i har selv været ude om det kan man sige, og det var jeg også dengang, jeg kunne lade være med at stole på min eks.  Så er det at klemme ballerne sammen og få det bedste ud afdet og vente med nye telefoner og tv til der er råd.

Jeg vil finde et billig alternativ til legoland eventuelt et lokalt legeland, det var mine unger ganske tilfreds med, det var mere det at der skete noget som var vigtigt at de følte vi var afsted. Så en madkurv og et billig legeland og de var lykkelige.  Håber i finder ud af noget

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Ja vi har budget konto, men vi har været for dumme på et tidspunkt at trække den for meget ned, og vi får ikke nok penge ind til, at den kan kører uden vi junglere rundt med pengene. Der mangler altid nogen fordi vi har rørt ved den førhen.

Den har jeg også tidligere lavet nogle gange. Det kan rettes til med tiden, men det hjælper selvfølgelig ikke her og nu.

Mht. fagforeningerne, så er mit bud at du skal blive hos den du er nu, det koster kun en slik. Jeg formoder det er PLS du er med i?

Send uopfordrede ansøgninger ud til institutioner i dit nærområde om at du gerne vil være tilkaldevikar. På den måde får har du også mulighed for at udvide dit faglige netværk. Sommeren kan selvfølgelig være lidt svært, fordi der allerede er sat vikarer på, men muligheden er der

Telmore er i øvrigt også et rigtig godt  og billigt mobilselskab.

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Helt sikkert.. Jeg vil i hvertfald gøre et forsøg. Tak for hjælpen!

så lidt.. håber i finder en løsning

Anmeld

29. juni 2013

Fenja09

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Hvis jeg var jer så ville jeg også ( som mange andre skriver) skære Yousee fra. I betaler i forvejen licens, så Dr1, Dr2, Dr3 osv har i og så kunne i betale 300 kr for at få Tv2 i et år. Det er det vi gør, men så har vi også Viaplay.dk til 79 kr mdr. Jeg er simpelthen for nærig til at give så mange penge for kanaler. Når man regner det ud på 1 år synes jeg hellere jeg vil bruge dem på noget andet - f.eks en tur i Legoland

/Fenja

Anmeld

29. juni 2013

Morjanne76

Vi har på vores banklån haft en afdragsfri måned Om året. Vi valgte selv juli måned, da der så var lidt ekstra til ferie  Måske det også kunne være en mulighed for jer? 

på gul og gratis kan man ofte købe 2 for 1 pris til Legoland, dette gælder også voksne. 

Prøv at søg boligsikring, hvis det ikke er gjort. 

Anmeld

30. juni 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Hos os er juli betalingsfri mht daginstitutioner - hvis det er det samme hos jer ligger LEGO billetten der

Anmeld

30. juni 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hvad bruger i pr mdr?

Forøvrigt, gode ideer med at høre banken om de vil optage leasú lånet. Og spare penge på tv og mobil. Men umiddelbart tænker jeg:

Sørg for at der IKKE KAN komme uforudsete udgifter... Her har jeg alt i mit buget, og lægger lidt ekstra på bugetten således at jeg ikke behøver gå i panik h is elregningen fx er 300 dyrere end forventet.

Med udgangspunkt i jeres nuværende rådighedsbeløb (som kan blive større med de enkle rettelser), ville jeg sørge for at bruge 3000 i husholdningen (mad, bleer, toiletpapir osv) - det er hårdt, kræver man går efter tilbuddene og dropper øl, vin og vand og slik. Så ville jeg lægge 900 i en kuvert til familie hygge, fx Legoland, biftur, ud at spise, svømmehal og evt fredags guf. De sidste 1000 ville jeg lægge til side til større ting. Først og fremmest at få bugetten op at køre, dernæst til medicin, gaver, tandlæge. Hver 3 mdr kommer der bfy og der må købes tøj til husholdningen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.