Anonym skriver:
Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!
Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?
Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.
Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)
Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.
I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)
Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen.. 
Hvad bruger i pr mdr?
Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.
Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.
Alt efter Jeres fag så kig på at få samme fagforening, det kan nogen gange gøre prisen billigere at flere i husstanden har den samme.
Mobiler- vælg et selskab hvor i kan ringe gratis for et månedligt beløb til hinanden og flest muligt af Jeres bekendte. (kan nævne TDC med 49 kr. pr. mdr. som vi selv har, betaler regning hver anden måned af 300 kr. for os begge)
Snak med banken om at samle gæld hos dem, få kassekredit til at kunne gribe Jer de måneder hvor der kommer en uforudset regning (f.eks. pludselig at skulle have ordnet tænderne, bilen går i stykker, computeren ryger osv.)
Hvis I vælger Yousee som tv udbyder så tag deres internet også og få den rabat der kommer med ved at samle det i samme stik og pakke. Vi betaler 686,69 kr. pr. mdr. for fuld pakke plus ekstra kanaler samt en af de større internetforbindelser da vi bruger nettet til at spille på så det skal kunne køre rimelig hurtigt og stabilt.
hvis du skriver en PB kan jeg sende dig mit excelskema så kan du se hvordan vores udgifter ser ud og du kan bruge det til at plotte Jeres egne udgifter ind så det er nemmere at overskue 
overvej budgetkonto og Betalingsservice til regningerne så undgår men de der hovsa med girokort samt det er billigere end at betale alt fra 2-10 kr. pr. girokort når der skal betales regninger hver mdr