Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

mth1987

Anonym skriver:

Vi har optaget nogle sure lån, men dem kan jeg heldigvis snart se udover, da de snart er betalt ud.. Bortset fra det latterlige leasylån vi optog for et tv for 5 år siden Vi kommer ALDRIG af med det lort!

Yousee har en nogle pakker, vi er på den mellemste. Hvis vi ikke kan foretage os noget i hverdagene som nu, har jeg snart heller ikke lyst til at komme af med de få kanaler vi har tilbage.. Så kan vi sidde og kigge på hinanden mere end vi er nødt til nu.. Hmm.. Det er fandeme ikke nemt.. (undskyld sproget, men det er bare så skide hårdt)

Vi laver ikke noget der koster penge i denne ferie, for vi har ikke penge til det. Men det er skide hårdt, når ens lille pige spørg 10 gange dagligt om legoland, som det eneste hun gerne vil, og man må sige nej. Tænk sig, at man ikke engang kan give en legolandstur. De eneste vi skal betale for er to voksne (hende kan man jo finde gratid billetter til) Det er så trist, og så hamrende synd for hende. Og tanken om at hun skal i børnehave og fortælle vennerne at hun gerne ville i legoland men det måtte hun ikke. (hun er MEGET velformulerende og spekulere rigtig meget..)

Det må da være et ekstremt dyrt tv i har købt hvis i ikk har betalt det ud nu efter 5 år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Alt efter Jeres fag så kig på at få samme fagforening, det kan nogen gange gøre prisen billigere at flere i husstanden har den samme.

Mobiler- vælg et selskab hvor i kan ringe gratis for et månedligt beløb til hinanden og flest muligt af Jeres bekendte. (kan nævne TDC med 49 kr. pr. mdr. som vi selv har, betaler regning hver anden måned af 300 kr. for os begge)

Snak med banken om at samle gæld hos dem, få kassekredit til at kunne gribe Jer de måneder hvor der kommer en uforudset regning (f.eks. pludselig at skulle have ordnet tænderne, bilen går i stykker, computeren ryger osv.)

Hvis I vælger Yousee som tv udbyder så tag deres internet også og få den rabat der kommer med ved at samle det i samme stik og pakke. Vi betaler 686,69 kr. pr. mdr. for fuld pakke plus ekstra kanaler samt en af de større internetforbindelser da vi bruger nettet til at spille på så det skal kunne køre rimelig hurtigt og stabilt.

hvis du skriver en PB kan jeg sende dig mit excelskema så kan du se hvordan vores udgifter ser ud og du kan bruge det til at plotte Jeres egne udgifter ind så det er nemmere at overskue

overvej budgetkonto og Betalingsservice til regningerne så undgår men de der hovsa med girokort samt det er billigere end at betale alt fra 2-10 kr. pr. girokort når der skal betales regninger hver mdr

Anmeld

29. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Vi har optaget nogle sure lån, men dem kan jeg heldigvis snart se udover, da de snart er betalt ud.. Bortset fra det latterlige leasylån vi optog for et tv for 5 år siden Vi kommer ALDRIG af med det lort!

Yousee har en nogle pakker, vi er på den mellemste. Hvis vi ikke kan foretage os noget i hverdagene som nu, har jeg snart heller ikke lyst til at komme af med de få kanaler vi har tilbage.. Så kan vi sidde og kigge på hinanden mere end vi er nødt til nu.. Hmm.. Det er fandeme ikke nemt.. (undskyld sproget, men det er bare så skide hårdt)

Vi laver ikke noget der koster penge i denne ferie, for vi har ikke penge til det. Men det er skide hårdt, når ens lille pige spørg 10 gange dagligt om legoland, som det eneste hun gerne vil, og man må sige nej. Tænk sig, at man ikke engang kan give en legolandstur. De eneste vi skal betale for er to voksne (hende kan man jo finde gratid billetter til) Det er så trist, og så hamrende synd for hende. Og tanken om at hun skal i børnehave og fortælle vennerne at hun gerne ville i legoland men det måtte hun ikke. (hun er MEGET velformulerende og spekulere rigtig meget..)

der er folk der sælger billetter på guloggratis.. og sådan noget.

Anmeld

29. juni 2013

Wimmie

*Toffee* skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt, det er ikke nemt når der er noget man så gerne vil gøre for barnet og ikke kan.

Men hey. Måske er det kun i år. Det kan jo være at næste år ser meget lysere ud. Måske får manden job lige om lidt, og så kan det være at vi allerede snakker om et par måneder

Prøv om du kan acceptere med dig selv at datteren ikke kan komme i Legoland i år. Du behøver ikke give datteren ret i at det er surt, for sådan er det bare lige nu. Så har i måske lavet så mange andre ting og kommer i Legoland en anden god gang. Hvis du er ok med det, så bliver hun det også. Og hvis du så endda finder på andre spændende ting, så ryger det andet lidt i baggrunden  Der er overhovedet ikke noget galt i at man er nødt til at sige nej til aktiviteter.

Og søde dig. Dit liv er jo ikke TV. Er der ikke penge til mange kanaler, så må man skære ned. Men tiden behøver i da slet ikke bruge på at kigge på hinanden. I kan gå/cykle ture eller rulleskøjter hvis i har sådan nogle,der er nok noget spændende at kigge på i nærheden. Og så er der aktiviteter som jeg har en idé om er lidt glemt i nutiden; nemlig spil. Kortspil, brætspil, havespil alt sådan noget. Historielæsning osv osv.

Jeg kender godt til at man får sådanne perioder med at alt bare er surt, for det er surt at der er ikke er penge til det man gerne vil, men som regel er der nogle gode alternativer indtil man får et lidt større råderum

Hørt! Jeg har levet 6 år uden tv-kanaler - det var skønt! 

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Jeg ved at det fagligehus har særlige regler for studerende så hvis i skifter a-kasse til dem ville i ku spare en del der. 

Men vi lever for det samme ca når alt er betalt og det går da okay. Vi er to voksne og snart to børn. Og vi har både hunde, katte, hus og bil. 

Jeg er i akasse for pædstuderende.

Min kæreste skal dog ikke skifte akasse.

Hold da op, at i kan! Vi kan langt fra... Men synes også der kommer nye regninger hver mdr. selv om vi ikke optager noget nye steder.. :/

Anmeld

29. juni 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Vi har lige justeret vores budget og fandt ud at vi kunne få vores tv pakke ned på 240 i kvartalet - vi har så ikke så mange kanaler, men dog tv3. Og ikke for at lyde skrap men de timer du ville se tv se om du ikke kunne få et lille studie job

Jeg ville også fjerne træning, der er masser af muligheder for at træne i natuen

Og ja det er surt med så lille et rådighedsbeløb, men tænk fremad om 5 år er i gældfrie og i har lært af de dumme lån.

Vi har lige været i legoland og fandt billet til min datter bag på en haribo slikpose og hvis du bestiller over nettet sparer man 15%. Så måske kunne der blive en tur alligevel

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Wimmie skriver:

Måske man kunne få netflix og spare Yousee

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

I får jo børnepenge om en måned, hvorfor ikke bruge nogle af dem til en tur i Legoland?
Nogle gange kan man få gratis børnebilletter rundt omkring; prøv evt. at efterlyse dem på FB - evt. på køb/salg/byttesider, der har jeg flere gange set dem.

Og knap 5000 kr er altså ikke vildt lidt at leve for...vi får det samme - 2 voksne og (snart) 2 børn og det er inkl. alle børnepengene...
Det handler om prioriteringer; lev af rugbrød og "billige" retter i et par uger, så er den legolandstur betalt 

Men 5000 kr er lidt når der kommer regninger vi ikke havde set komme.. Vi kunne bare have fundet ud af det ja, men det nytter ikke når man er kommet i en ond cirkel hvor der er minus på budgetten, for det bliver jo ved med at være der.

Vi har HELDIGVIS fået billetterne til et barn, men mangler stadig til voksne.

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Wimmie skriver:

Jeg lever på mit 3. år med den laveste pakke man kan få. I starten blev jeg lidt rastløs og synes aaaaaldrig der var noget i flimmerkassen og så var det jeg tænkte at jeg måske kunne bruge min tid på noget mere indholdsrigt  Nu kan jeg i teorien godt betale for flere kanaler, men har helt ærligt ikke lyst til at bruge de penge på det, synes jeg betaler riiiigeligt i forvejen for at se tv

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Helt sikkert, en ferie behøver langt fra at koste noget, men når ens lille pige sååå brændende ønsker sig en tur i legoland, som hendes eneste ferieønske, så græder mit hjerte (Og nu tuuuder jeg )

Men ja, der er nok at bruge penge på..

Jeg prøver det med banken, men de er bare ikke nemme at rokke med.

HELDIGVIS, har vi ikke optaget lån ved andre end banken (eller jo, så lige leasy og dem på telia, men dem på telia kan jeg se mig ud af. Dem er jeg færdig med inden året er omme) og et sulån.

Men med et lån på knap 180.000 kr sammenlagt med renter osv, så tror jeg ikke de vil gøre så meget. Men altså, 5 år er da til at se sig ud af når man kun er 22 og 24 år.. eller!?

kan godt forstå dig det er også hårdt

men mener altså banken har en hvis pligt til det. men igen er det kun 3 mdr jeg mener deres max er.. men i hvert fald skader det ikke at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.