Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

Chevro

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

5000 lyder af meget - men nej, man bruger altså bare mange penge idag! Seriøst!! Det er ikke kun jer der har det sådan :-) bare rolig.

Men jeg er lige holdt med arbejde så har kun 11.500 udbetalt hvor jeg før havde 17.500,- det kan mærkes! For man bruger seriøst hvad man har.. Selvom vi har meget til os selv (havde!) kunne jeg ikke spare en krone op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

helle85

Anonym skriver:

Synes heller ikke abonomenterne lyder høje (det er mest fordi vi har computer og iphone lån at den er på de 800 kr.)

Vi har desværre et ret højt forbrugslån begge to, så derfor er 3500 kr vidst nærmest det mindste vi kan komme på..

Men ja, den med madplaner SKAL vi være bedre til.

Ih hvor er det hårdt! Vi har ferie nu, og kan ikke gøre en SKID! Min datter vil så gerne i legoland, men vi KAN ikke gøre det. I denne mdr er der kommet en uforudset regning på 2500 kr som vi ikke kunne vente med, så der er bare slet ikke penge til at give hende den tur til legoland som vi så gerne vil.. Og det er jo ikke engang noget stort hun vil

jeg kan ikke rigtig hjælpe med råd ang. økonomien udover at jeg nok ville slet tv (det er det vi sletter nå vi nå til januar hvis vi ikke kan få det til at hænge sammen) også abonnere på en internet kanal i stedet, også har vi tænkt os for eftertiden bare købe de gamle tlf som man kan få fra ny til omkring 500 i stedet for alle afbetaling på tlf hver mdr. for det er ikke altid de nå at holde 2 år

vi har heller ikke så meget at leve for men vi gør det at vi køber, vaskepulver, skyllemiddel, toiletpapir, køkkenrulle, rugbrød, pålæg, bleer, osv. (alle de ting som man ved man kommer til at bruge om mdr.) der bruger vi mellem ca 800-1000 and på hvor meget vi mangler, for tingene er ikke altid brugt op

så lægger vi penge til side til en gris(køber vi hver 3 mdr. ca.)

også har vi 2000 til de andre ting, vi har så valgt at sige at vi ca har 3-400 kr om ugen til det resterene mad.

hvis du evt vil have en liste eller have uddybet mere omkring det vi gør så er du vel kommen til at skrive en pb

Anmeld

1. juli 2013

helle85

helle85 skriver:

jeg kan ikke rigtig hjælpe med råd ang. økonomien udover at jeg nok ville slet tv (det er det vi sletter nå vi nå til januar hvis vi ikke kan få det til at hænge sammen) også abonnere på en internet kanal i stedet, også har vi tænkt os for eftertiden bare købe de gamle tlf som man kan få fra ny til omkring 500 i stedet for alle afbetaling på tlf hver mdr. for det er ikke altid de nå at holde 2 år

vi har heller ikke så meget at leve for men vi gør det at vi køber, vaskepulver, skyllemiddel, toiletpapir, køkkenrulle, rugbrød, pålæg, bleer, osv. (alle de ting som man ved man kommer til at bruge om mdr.) der bruger vi mellem ca 800-1000 and på hvor meget vi mangler, for tingene er ikke altid brugt op

så lægger vi penge til side til en gris(køber vi hver 3 mdr. ca.)

også har vi 2000 til de andre ting, vi har så valgt at sige at vi ca har 3-400 kr om ugen til det resterene mad.

hvis du evt vil have en liste eller have uddybet mere omkring det vi gør så er du vel kommen til at skrive en pb

glemte lige ang ferie nå din datter ikke er ældre så tror jeg hun vil være lige så glad for at lave så meget andet.

evt tage tur på stranden og lege,

tage på en legeplads og tage madpakke med, eller finde en græsplæne et sted, hvor man kan tage tæppe med, spise med pakke og spille boldt.

tage til en sø og give ænder mad

så telt op i haven og lave mad over bål og sov i telt.

der er mange ting man kan lave som stort set er gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.