Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

http://tdc.dk/nu/publish.php?id=31758

Tak... Vi har fået til hende, men mangler til os voksne. Det er 5/600 kr vi ikke har + transport.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Jeg er i akasse for pædstuderende.

Min kæreste skal dog ikke skifte akasse.

Hold da op, at i kan! Vi kan langt fra... Men synes også der kommer nye regninger hver mdr. selv om vi ikke optager noget nye steder.. :/

Er jeres budget fuldstændig opdateret?

Har i Budgetkonto?

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt, det er ikke nemt når der er noget man så gerne vil gøre for barnet og ikke kan.

Men hey. Måske er det kun i år. Det kan jo være at næste år ser meget lysere ud. Måske får manden job lige om lidt, og så kan det være at vi allerede snakker om et par måneder

Prøv om du kan acceptere med dig selv at datteren ikke kan komme i Legoland i år. Du behøver ikke give datteren ret i at det er surt, for sådan er det bare lige nu. Så har i måske lavet så mange andre ting og kommer i Legoland en anden god gang. Hvis du er ok med det, så bliver hun det også. Og hvis du så endda finder på andre spændende ting, så ryger det andet lidt i baggrunden  Der er overhovedet ikke noget galt i at man er nødt til at sige nej til aktiviteter.

Og søde dig. Dit liv er jo ikke TV. Er der ikke penge til mange kanaler, så må man skære ned. Men tiden behøver i da slet ikke bruge på at kigge på hinanden. I kan gå/cykle ture eller rulleskøjter hvis i har sådan nogle,der er nok noget spændende at kigge på i nærheden. Og så er der aktiviteter som jeg har en idé om er lidt glemt i nutiden; nemlig spil. Kortspil, brætspil, havespil alt sådan noget. Historielæsning osv osv.

Jeg kender godt til at man får sådanne perioder med at alt bare er surt, for det er surt at der er ikke er penge til det man gerne vil, men som regel er der nogle gode alternativer indtil man får et lidt større råderum

Tak for din besked.. Jeg håber ikke det fortsætter, og jeg får forhåbentlig også job når jeg er færdiguddannet, og så ser tingene anderledes ud.

Men det føles som om der er uendelig lang tid til det tidspunkt lige nu.. Det er rigtigt, at man kan lave så meget andet, og det gør vi også her i ferien.. Vi forsøger at gøre det spændende på andre måder. Med hensyn til legoland, så gør jeg det heller ikke til en træls ting, tværtimod, men når hun vender ryggen til, så er jeg lige ved at give mig til at tude! Hun bliver ved og ved og ved, for hun vil det SÅ gerne.. Jeg forklare hende, at vi ikke kan det nu her, men at vi engang må tage i legoland. (selvfølgelig forklare jeg det på "hendes sprog" og så hun ikke får en dårlig følelse) Men det gør bare stadig så fandens ondt... Jeg prøver at acceptere tingene som de er lige nu, men for søren hvor er det svært.

Tak endnu engang

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Det må da være et ekstremt dyrt tv i har købt hvis i ikk har betalt det ud nu efter 5 år?

Ja, eller nej.

Dengang kostede det  5000 kr som vi ikke havde her og nu, men vi ville åbenbart have det.

For to år siden ville vi betale resten af, fordi vi da mente der ikke kunne være så meget tilbage, men pga renten, så skulle vi af med YDERLIGERE 9000 kr for at komme af med restgælden. Dengang vi "købte" det, spurgte vi, om vi kunne betale resten af så snart vi ville, og det kunne vi godt. Vi fik desværre kun mundtlig det at vide, og desværre skrev vi bare under uden at læse det helt igennem.

Vi spurgte ellers meget grundigt i telefonen dengang for 5 år siden, men da vi så ville betale det hele tilbage, skulle vi betale hele renten for den løbetid vi havde sat på det og det var åbenbart mange år. Så alt i alt, kommer det tv til at koste os 14.000 kr. Et rigtig SKOD tv!

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Alt efter Jeres fag så kig på at få samme fagforening, det kan nogen gange gøre prisen billigere at flere i husstanden har den samme.

Mobiler- vælg et selskab hvor i kan ringe gratis for et månedligt beløb til hinanden og flest muligt af Jeres bekendte. (kan nævne TDC med 49 kr. pr. mdr. som vi selv har, betaler regning hver anden måned af 300 kr. for os begge)

Snak med banken om at samle gæld hos dem, få kassekredit til at kunne gribe Jer de måneder hvor der kommer en uforudset regning (f.eks. pludselig at skulle have ordnet tænderne, bilen går i stykker, computeren ryger osv.)

Hvis I vælger Yousee som tv udbyder så tag deres internet også og få den rabat der kommer med ved at samle det i samme stik og pakke. Vi betaler 686,69 kr. pr. mdr. for fuld pakke plus ekstra kanaler samt en af de større internetforbindelser da vi bruger nettet til at spille på så det skal kunne køre rimelig hurtigt og stabilt.

hvis du skriver en PB kan jeg sende dig mit excelskema så kan du se hvordan vores udgifter ser ud og du kan bruge det til at plotte Jeres egne udgifter ind så det er nemmere at overskue

overvej budgetkonto og Betalingsservice til regningerne så undgår men de der hovsa med girokort samt det er billigere end at betale alt fra 2-10 kr. pr. girokort når der skal betales regninger hver mdr

Med fagforening er jeg ikke for klog. Jeg er pædstuderende og han mekaniker - to vidt forskellige fag.. Mon man kan finde noget fælles for det?

Med hensyn til kanaler/internet osv, så synes jeg vi har gjort det bedste vi kan. 510 kr tror jeg ikke vi kan gøre billigere? :/ Og dette er vi heller ikke utilfredse med.

Med hensyn til mobilabonomenter, så tror jeg lige vi snakker om det imorgen, og får skiftet evt til den du henviser til mandag. Så er vi da nogle hundred kroner nede.

Tak. Jeg sender dig lige en pb. Tak for hjælpen!

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Tak for din besked.. Jeg håber ikke det fortsætter, og jeg får forhåbentlig også job når jeg er færdiguddannet, og så ser tingene anderledes ud.

Men det føles som om der er uendelig lang tid til det tidspunkt lige nu.. Det er rigtigt, at man kan lave så meget andet, og det gør vi også her i ferien.. Vi forsøger at gøre det spændende på andre måder. Med hensyn til legoland, så gør jeg det heller ikke til en træls ting, tværtimod, men når hun vender ryggen til, så er jeg lige ved at give mig til at tude! Hun bliver ved og ved og ved, for hun vil det SÅ gerne.. Jeg forklare hende, at vi ikke kan det nu her, men at vi engang må tage i legoland. (selvfølgelig forklare jeg det på "hendes sprog" og så hun ikke får en dårlig følelse) Men det gør bare stadig så fandens ondt... Jeg prøver at acceptere tingene som de er lige nu, men for søren hvor er det svært.

Tak endnu engang

Selv tak  

Fat mod, måske kommer der en lysning i budgettet lige om lidt

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Ja, eller nej.

Dengang kostede det  5000 kr som vi ikke havde her og nu, men vi ville åbenbart have det.

For to år siden ville vi betale resten af, fordi vi da mente der ikke kunne være så meget tilbage, men pga renten, så skulle vi af med YDERLIGERE 9000 kr for at komme af med restgælden. Dengang vi "købte" det, spurgte vi, om vi kunne betale resten af så snart vi ville, og det kunne vi godt. Vi fik desværre kun mundtlig det at vide, og desværre skrev vi bare under uden at læse det helt igennem.

Vi spurgte ellers meget grundigt i telefonen dengang for 5 år siden, men da vi så ville betale det hele tilbage, skulle vi betale hele renten for den løbetid vi havde sat på det og det var åbenbart mange år. Så alt i alt, kommer det tv til at koste os 14.000 kr. Et rigtig SKOD tv!

Holy Canoly nogle renter! Lorte firma!

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Vi har lige justeret vores budget og fandt ud at vi kunne få vores tv pakke ned på 240 i kvartalet - vi har så ikke så mange kanaler, men dog tv3. Og ikke for at lyde skrap men de timer du ville se tv se om du ikke kunne få et lille studie job

Jeg ville også fjerne træning, der er masser af muligheder for at træne i natuen

Og ja det er surt med så lille et rådighedsbeløb, men tænk fremad om 5 år er i gældfrie og i har lært af de dumme lån.

Vi har lige været i legoland og fandt billet til min datter bag på en haribo slikpose og hvis du bestiller over nettet sparer man 15%. Så måske kunne der blive en tur alligevel

Jeg burde måske helt sikkert finde et lille bijob, og heldigvis har jeg fået vikar job i den 2. praktik jeg er i nu. Så der håber jeg at kunne få nogle timer i måneden, hvilket vidst ikke var et problem

Men vi skal helt sikkert have kigget, om vi ikke kan skære mere ind til benet.

Vi har fået billet til hende, men mangler stadig til os. Ja tak, jeg har kigget på det der med procenterne, men det er stadig 500 kr Håber vi alligevel kan finde pengene. Det er mit ønske, at kunne give hende sådan en tur!!

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Måske man kunne få netflix og spare Yousee

Den har vi også snakket meget om. Og man kan se en del på nettet også... Så det er ikke helt utænkeligt!

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

kan godt forstå dig det er også hårdt

men mener altså banken har en hvis pligt til det. men igen er det kun 3 mdr jeg mener deres max er.. men i hvert fald skader det ikke at høre

Helt sikkert.. Jeg vil i hvertfald gøre et forsøg. Tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.