Anonym skriver:
Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!
Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?
Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.
Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)
Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.
I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)
Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen.. 
Hvad bruger i pr mdr?
Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.
Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.
Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200 Børnehave: 680 Internet: 160 Yousee: 360 Licens: 190 Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med) Fagforening/a-kasse: 1300 Forsikring: 400 Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800 Træning: 160 Danmark: 200 Lån: 3500. |
Du kan spare mange steder - men det kræver en del research fra din side.
- Antenne? Hvorfor har I en antenne og hvad betaler I for den?
- Drop yousee. I kan evt. få viaplay til 79 kr. om måneden, der kan man se de samme programmer. Din mand kan godt undvære sport, og hvis han ser det med nogle kammerater, kan han tage over til dem. Hvis internettet er for dårligt til at streame, så find også noget bedre internet. Det skulle ikke være dårligt til 160 kr. om måneden!
- Fagforening/A-kasse. I lægger virkelig mange penge der, og du ved ikke hvilke alternativer der findes. Undersøg det!
- Drop træning.
- Søg på nettet efter billige billetter til legoland.
- Lav madbudget til en uge ad gangen og brug ikke mere end 800 kr. på mad om ugen.
- Sælg ud af dit tøj/sko hvis du har noget hængende, som bare hænger.
- Hæv alle pengene for en måned, lav et budget og fordel dem i konvolutter.
Håber ikke jeg lyder for hård. Men det lyder virkelig til, at det du mangler, er at undersøge alternativer til det I allerede har..