Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg burde måske helt sikkert finde et lille bijob, og heldigvis har jeg fået vikar job i den 2. praktik jeg er i nu. Så der håber jeg at kunne få nogle timer i måneden, hvilket vidst ikke var et problem

Men vi skal helt sikkert have kigget, om vi ikke kan skære mere ind til benet.

Vi har fået billet til hende, men mangler stadig til os. Ja tak, jeg har kigget på det der med procenterne, men det er stadig 500 kr Håber vi alligevel kan finde pengene. Det er mit ønske, at kunne give hende sådan en tur!!

Ja jeg ved det godt 500 kan være mange penge når de ikke er der.. Da jeg læste gjorde vi det at vi en gang om året spurgte besteforældrene om de havde lyst til at give en tur et eller andet sted hen - gerne ree park eller zoo - på den måde kom vi ud og skulle ikke selv betale og de fik samtidig en dejlig oplevelse med deres barnebarn. Men hun var også lille og utrykte ikke ønske om andet end at være sammen med os.

Men den med legoland har også længe været et ønske længe her og vi har de sidste år også måtte sige nej, kan kun sige at situationer vender og i dag er vi begge færdiguddannet her og har mulighed for at gøre lidt mere for vores børn så hold ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Tranebaer

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Du kan spare mange steder - men det kræver en del research fra din side.

- Antenne? Hvorfor har I en antenne og hvad betaler I for den?

- Drop yousee. I kan evt. få viaplay til 79 kr. om måneden, der kan man se de samme programmer. Din mand kan godt undvære sport, og hvis han ser det med nogle kammerater, kan han tage over til dem. Hvis internettet er for dårligt til at streame, så find også noget bedre internet. Det skulle ikke være dårligt til 160 kr. om måneden!

- Fagforening/A-kasse. I lægger virkelig mange penge der, og du ved ikke hvilke alternativer der findes. Undersøg det!

- Drop træning.

- Søg på nettet efter billige billetter til legoland.

- Lav madbudget til en uge ad gangen og brug ikke mere end 800 kr. på mad om ugen.

- Sælg ud af dit tøj/sko hvis du har noget hængende, som bare hænger.

- Hæv alle pengene for en måned, lav et budget og fordel dem i konvolutter.

Håber ikke jeg lyder for hård. Men det lyder virkelig til, at det du mangler, er at undersøge alternativer til det I allerede har..

Anmeld

30. juni 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Opgav at læse alle kommetarer igennem, så kommer muligvis til at spørge om noget du allerede har svaret på!

Får I ingen boligstøtte?
Hvilke uforudsete regninger er det der er kommet?

Du må gerne skrive privat til mig i stedet, hvis du synes det er mere rart, jeg ligger selv vores budgetter herhjemme, og vi har også levet småt i perioder.

Men en madplan og handle ind til hele ugen vil være at fortrække. Har ikke selv været god til det længe, men nu starter hverdagen snart for os igen, så skal jeg igen igang, men har en mappe med planer fra sidste år, jeg vil gerne dele det med dig, men så skal du skrive privat til mig, jeg afslører ingen steder hvem du er. Men vil gerne hjælpe jer, hvis jeg kan.

Anmeld

30. juni 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Har du ikke et tuduejob? Med en hjemmegående mand må der være tid til det? Jeg har lid arbejdet (en del) i alle fem år jeg ik på uni, det har æret helt naturligt for mig, at det er nødvendigt! Hvordan ser det ud med din mand og noget job?? Det kunne jo også give noget mere end dp satsen..... Håbe I finder pengene til en legolandstur! Go' sommer....

Anmeld

30. juni 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Tak... Vi har fået til hende, men mangler til os voksne. Det er 5/600 kr vi ikke har + transport.

Men hvad med børnepengene? Var det ikke muligt at trække pengene ud der?

I har ingen familie der kan hjælpe?

Ingen fødselsdage rundt om hjørnet hvor I kan ønske jer billetter til Legoland?

Jeg mener stadig det burde være muligt at finde pengene hertil ved at spare... Evt. kunne I jo undvære TV-kanalerne i nogle måneder og så vælge dem til igen, så burde turen være hjemme 

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

Anonym skriver:

men hvis vi dropper yousee, så har vi jo ingen kanaler? :/ Træning forsøger jeg stærkt at få min kæreste med på. Den med mobilregning, den må vi forsøge om vi kan få billigere på taletidskort. Jeg er vidst heldigvis snart færdig med at betale min iphone (som jeg "selvfølgelig SKULLE have". )

Ej nu bliver jeg egentlig lidt harm! "Så har i ingen kanaler" - i min verden er det virkelig en luksus At have en masse tv kanaler og noget man sagtens kan leve uden, desuden betaler i jo licens så de licens betalte kanaler har i jo stadig!

vi boede 3 år i lejlighed hvor der ikke var fælles antenne og mulighed for billigt at få kanaler så der havde vi DR1, TV2 og en mere (sikkert DR2) som jeg ik er sikker på hvad var og det klarede vi os ganske fint med!

har i Internet kan mange programmer ses derover og så er det bare at smide kabel fra computer til tv

Anmeld

30. juni 2013

TNBC

kirsti skriver:

Ej nu bliver jeg egentlig lidt harm! "Så har i ingen kanaler" - i min verden er det virkelig en luksus At have en masse tv kanaler og noget man sagtens kan leve uden, desuden betaler i jo licens så de licens betalte kanaler har i jo stadig!

vi boede 3 år i lejlighed hvor der ikke var fælles antenne og mulighed for billigt at få kanaler så der havde vi DR1, TV2 og en mere (sikkert DR2) som jeg ik er sikker på hvad var og det klarede vi os ganske fint med!

har i Internet kan mange programmer ses derover og så er det bare at smide kabel fra computer til tv

Helt enig. bliver også harm.
jeg levet med Dr-kanalerne siden november, fordi jeg ikke har haft råd til et tv, fordi at jeg synes der er vigtigere ting end et tv.
Men hvis man har sådan et syn på hvad man skal, er det da klart at det går galt...
der er da mange ting jeg gerne vil have, men jeg har ikke råd, så jeg bruger pengene på det der er vigtigst.

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

Yurie skriver:

Helt enig. bliver også harm.
jeg levet med Dr-kanalerne siden november, fordi jeg ikke har haft råd til et tv, fordi at jeg synes der er vigtigere ting end et tv.
Men hvis man har sådan et syn på hvad man skal, er det da klart at det går galt...
der er da mange ting jeg gerne vil have, men jeg har ikke råd, så jeg bruger pengene på det der er vigtigst.

Præcis! Prioriter.....og tro mig ungerne vil elske at bruger en time med mor/far og en bog, spil, leg i haven el lign i stedet for 5 børnekanaler!

Anmeld

30. juni 2013

TNBC

kirsti skriver:

Præcis! Prioriter.....og tro mig ungerne vil elske at bruger en time med mor/far og en bog, spil, leg i haven el lign i stedet for 5 børnekanaler!

Ja præcis..

Anmeld

1. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Send mig lige et brev igen da jeg troede den bare ville slette seneste meddelse jeg havde sendt men den slettede hele samtalen

Så prøver jeg igen med filen ellers kan vi gøre det via mail så er jeg sikker på den kommer med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.