Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.386 visninger
62 svar
26 synes godt om
29. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Drop træning og yousee. Få taletid på mobilen og få gælden lagt over samlet i banken

Anmeld

29. juni 2013

esioul

Anonym skriver:

Hvad bruger i pr mdr?

har du undersøgt om du kan få nedsat a-kasse når du er studerende?

har i evt prøvet med madplan? handle til en uge af gangen.

Anmeld

29. juni 2013

SjeBets

har i ikke mulighed for lidt boligsikring ?

Ellers tænke jeg drop Yousee, find billigere alternativer på telefonen

Og kom ud af det med Leasy, snak med banken om at få alt gæld der over

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

Hvad bruger i pr mdr?

hmm

i har 4900 til mad og sjov og spas?

vi levede 2 voksne 1 børnehave barn og et barn på 1 og brugte 3500 på mad...

måske i skal prøve at handle in til en uge af gangen og lave mad til flere dage evt. smide i fryseren? det er en billig løsning og maden smager altså stadig lgieså godt

for de abonnementer i har er jo ikke dyre eller noget.

men ellers evt. høre ang lån om i kan få sat det lidt ned indtil i har fået styr på økonomien igen?

ved ikke omd et er et banklån i har eller hvordan, men i hvert fald plejer både banker og andre kreditorer at være gode til at gå med til en løsning

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Drop træning og yousee. Få taletid på mobilen og få gælden lagt over samlet i banken

men hvis vi dropper yousee, så har vi jo ingen kanaler? :/ Træning forsøger jeg stærkt at få min kæreste med på. Den med mobilregning, den må vi forsøge om vi kan få billigere på taletidskort. Jeg er vidst heldigvis snart færdig med at betale min iphone (som jeg "selvfølgelig SKULLE have". )

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

DianaRJS skriver:

hmm

måske i skal prøve at handle in til en uge af gangen og lave mad til flere dage evt. smide i fryseren? det er en billig løsning og maden smager altså stadig lgieså godt

men ellers evt. høre ang lån om i kan få sat det lidt ned indtil i har fået styr på økonomien igen?

ved ikke omd et er et banklån i har eller hvordan, men i hvert fald plejer både banker og andre kreditorer at være gode til at gå med til en løsning

og bare lige til info han var på kh, og jeg var på sur så vi havde ikke engang det der hver månede udbetalt altså, dog er mine børn ikke med den mand jeg boede med så fik self. også 2300 fra deres far, men det gik udelukkende til dem....

men ihverfald med maden fordi vi gjorde som jeg skrev havde vi altid overskud på madkontoen

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

hmm

Synes heller ikke abonomenterne lyder høje (det er mest fordi vi har computer og iphone lån at den er på de 800 kr.)

Vi har desværre et ret højt forbrugslån begge to, så derfor er 3500 kr vidst nærmest det mindste vi kan komme på..

Men ja, den med madplaner SKAL vi være bedre til.

Ih hvor er det hårdt! Vi har ferie nu, og kan ikke gøre en SKID! Min datter vil så gerne i legoland, men vi KAN ikke gøre det. I denne mdr er der kommet en uforudset regning på 2500 kr som vi ikke kunne vente med, så der er bare slet ikke penge til at give hende den tur til legoland som vi så gerne vil.. Og det er jo ikke engang noget stort hun vil

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

og bare lige til info han var på kh, og jeg var på sur så vi havde ikke engang det der hver månede udbetalt altså, dog er mine børn ikke med den mand jeg boede med så fik self. også 2300 fra deres far, men det gik udelukkende til dem....

men ihverfald med maden fordi vi gjorde som jeg skrev havde vi altid overskud på madkontoen

Han er endda på dagpenge

Det er også pinligt, men synes fandeme der kommer uforudsete regninger hele tiden og kan ikke følge med. Vi betaler ALTID regningerne, men denne mdr havde vi overset en fra sidste mdr på 2500 kr, så den SKULLE betales nu..

Anmeld

29. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Synes heller ikke abonomenterne lyder høje (det er mest fordi vi har computer og iphone lån at den er på de 800 kr.)

Vi har desværre et ret højt forbrugslån begge to, så derfor er 3500 kr vidst nærmest det mindste vi kan komme på..

Men ja, den med madplaner SKAL vi være bedre til.

Ih hvor er det hårdt! Vi har ferie nu, og kan ikke gøre en SKID! Min datter vil så gerne i legoland, men vi KAN ikke gøre det. I denne mdr er der kommet en uforudset regning på 2500 kr som vi ikke kunne vente med, så der er bare slet ikke penge til at give hende den tur til legoland som vi så gerne vil.. Og det er jo ikke engang noget stort hun vil

jamen altså jeg ville ivhertfald prøve at ringe til dem i har lån ved at høre om i muligvis kunne få sat den bare 1000kr ned for en periode indtil i får styr på økonomien.... de plejer kan gøre det i 3 mdr mener jeg det er

og hvad legoland angår, jeg gjorde det da jeg var alene med dem efter ham jeg boede med og jeg gik fra hinanden, at jeg faktisk ventede til jeg fik børnepenge og så tog turen derfra for ja er hammer dyrt....

så måske i skulle prøve at se om der ikke er lidt til det der? også så hun får noget ud af ferien og du også føler du har gjort noget...

men ellers behøver sommerferien heller ikke koste penge man kan altid finde på noget at lave hjemme om så det bare er en tur i skoven og bygge en hule nyder de det jo gør mine drenge i hvert fald nu, og de er 3 og 5 vi er også på mega spar pt. fordi jeg venter tvillinger, så der er mange ting der skal købes igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.