Hjælp til at se på budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Han er endda på dagpenge

Det er også pinligt, men synes fandeme der kommer uforudsete regninger hele tiden og kan ikke følge med. Vi betaler ALTID regningerne, men denne mdr havde vi overset en fra sidste mdr på 2500 kr, så den SKULLE betales nu..

Jeg ville gerne være med til at hjælpe dig .. Da jeg kender til det selv . Men har virkelig ikk lyst til oplyse min økonomi her

Så hvis du har lyst må du meget gerne privat besked

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

men hvis vi dropper yousee, så har vi jo ingen kanaler? :/ Træning forsøger jeg stærkt at få min kæreste med på. Den med mobilregning, den må vi forsøge om vi kan få billigere på taletidskort. Jeg er vidst heldigvis snart færdig med at betale min iphone (som jeg "selvfølgelig SKULLE have". )

Sælg din Iphone og køb en billigere kontant med taletid.

-har selv lige solgt min MacBook til 8000kr og købt en ny pc til 3000kr, jeg elsker mac/apple. Men hvis man ikke har råd må man være ansvarlig og selv sørger for at ordne det igen.
Og ærligt forstår man først, at man ikke har råd til lån og gæld af dyrere ting, når man må sælge det igen for at få en god og sund økonomi.
Jeg er ikke hellig, jeg har selv haft utallige små lån før hen, ikke fordi jeg ikke havde penge, jeg skulle bare ha det NU.... men det er den lige vej ned i det sorte "gælds hul". I ender med at stå som 40årige med børn og aldrig kunne få lov at købe et hus eller drømme bilen... det er en Iphone (små lån) ikke værd.

Saml det i banken OG lad være med at strifte nye små lån

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Det er nogle sure lån i har optaget, men sådan er det, og det bliver bedre når de er betalt ud (medmindre man selvfølgelig optager nogle nye).

Ud fra jeres budget er de eneste ting jeg umiddelbart kan pege på Yousee og træning. Du skriver i betaler til antenne, har i så ikke en grundpakke med dr1 og tv2 og hvad der nu eller er af kanaler? Ellers må yousee have en grundpakke (uden dog helt at vide det dog).

Måske kan du finde et studiejob? Det kan give lidt ekstra penge. Hvis det er altså er til at finde et.

Nogle ideer til samvær og hygge kunne også være noget så simpelt som en strandtur eller skovtur med pakket madkurv.

Eller måske bor du relativt tæt på en lidt overset attraktion der ikke koster en bondegård eller lign.

Held og lykke med det

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

jamen altså jeg ville ivhertfald prøve at ringe til dem i har lån ved at høre om i muligvis kunne få sat den bare 1000kr ned for en periode indtil i får styr på økonomien.... de plejer kan gøre det i 3 mdr mener jeg det er

og hvad legoland angår, jeg gjorde det da jeg var alene med dem efter ham jeg boede med og jeg gik fra hinanden, at jeg faktisk ventede til jeg fik børnepenge og så tog turen derfra for ja er hammer dyrt....

så måske i skulle prøve at se om der ikke er lidt til det der? også så hun får noget ud af ferien og du også føler du har gjort noget...

men ellers behøver sommerferien heller ikke koste penge man kan altid finde på noget at lave hjemme om så det bare er en tur i skoven og bygge en hule nyder de det jo gør mine drenge i hvert fald nu, og de er 3 og 5 vi er også på mega spar pt. fordi jeg venter tvillinger, så der er mange ting der skal købes igen

Helt sikkert, en ferie behøver langt fra at koste noget, men når ens lille pige sååå brændende ønsker sig en tur i legoland, som hendes eneste ferieønske, så græder mit hjerte (Og nu tuuuder jeg )

Men ja, der er nok at bruge penge på..

Jeg prøver det med banken, men de er bare ikke nemme at rokke med.

HELDIGVIS, har vi ikke optaget lån ved andre end banken (eller jo, så lige leasy og dem på telia, men dem på telia kan jeg se mig ud af. Dem er jeg færdig med inden året er omme) og et sulån.

Men med et lån på knap 180.000 kr sammenlagt med renter osv, så tror jeg ikke de vil gøre så meget. Men altså, 5 år er da til at se sig ud af når man kun er 22 og 24 år.. eller!?

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Sælg din Iphone og køb en billigere kontant med taletid.

-har selv lige solgt min MacBook til 8000kr og købt en ny pc til 3000kr, jeg elsker mac/apple. Men hvis man ikke har råd må man være ansvarlig og selv sørger for at ordne det igen.
Og ærligt forstår man først, at man ikke har råd til lån og gæld af dyrere ting, når man må sælge det igen for at få en god og sund økonomi.
Jeg er ikke hellig, jeg har selv haft utallige små lån før hen, ikke fordi jeg ikke havde penge, jeg skulle bare ha det NU.... men det er den lige vej ned i det sorte "gælds hul". I ender med at stå som 40årige med børn og aldrig kunne få lov at købe et hus eller drømme bilen... det er en Iphone (små lån) ikke værd.

Saml det i banken OG lad være med at strifte nye små lån

Du har ret! Det er SÅ dumt og gør det heller ikke mere.

Jeg har kun en iphone 4 (hverken s eller noget) som er smadret på begge sider så man intet kan se. Det jeg kan få ind, er ikke noget særlig, til forskel for hvad jeg så skal investere i en ny. Lige med min iphone, så vil jeg være ude af det om et par mdr. Og den er uden renter.

Jeg ved ikke hvad man kan få for en computer der er halvandet år gammel, men jeg vil skulle have en ny computer til skolen, så der vil jeg også skulle købe en anden

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Det er nogle sure lån i har optaget, men sådan er det, og det bliver bedre når de er betalt ud (medmindre man selvfølgelig optager nogle nye).

Ud fra jeres budget er de eneste ting jeg umiddelbart kan pege på Yousee og træning. Du skriver i betaler til antenne, har i så ikke en grundpakke med dr1 og tv2 og hvad der nu eller er af kanaler? Ellers må yousee have en grundpakke (uden dog helt at vide det dog).

Måske kan du finde et studiejob? Det kan give lidt ekstra penge. Hvis det er altså er til at finde et.

Nogle ideer til samvær og hygge kunne også være noget så simpelt som en strandtur eller skovtur med pakket madkurv.

Eller måske bor du relativt tæt på en lidt overset attraktion der ikke koster en bondegård eller lign.

Held og lykke med det

Vi har optaget nogle sure lån, men dem kan jeg heldigvis snart se udover, da de snart er betalt ud.. Bortset fra det latterlige leasylån vi optog for et tv for 5 år siden Vi kommer ALDRIG af med det lort!

Yousee har en nogle pakker, vi er på den mellemste. Hvis vi ikke kan foretage os noget i hverdagene som nu, har jeg snart heller ikke lyst til at komme af med de få kanaler vi har tilbage.. Så kan vi sidde og kigge på hinanden mere end vi er nødt til nu.. Hmm.. Det er fandeme ikke nemt.. (undskyld sproget, men det er bare så skide hårdt)

Vi laver ikke noget der koster penge i denne ferie, for vi har ikke penge til det. Men det er skide hårdt, når ens lille pige spørg 10 gange dagligt om legoland, som det eneste hun gerne vil, og man må sige nej. Tænk sig, at man ikke engang kan give en legolandstur. De eneste vi skal betale for er to voksne (hende kan man jo finde gratid billetter til) Det er så trist, og så hamrende synd for hende. Og tanken om at hun skal i børnehave og fortælle vennerne at hun gerne ville i legoland men det måtte hun ikke. (hun er MEGET velformulerende og spekulere rigtig meget..)

Anmeld

29. juni 2013

mth1987

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

Jeg ved at det fagligehus har særlige regler for studerende så hvis i skifter a-kasse til dem ville i ku spare en del der. 

Men vi lever for det samme ca når alt er betalt og det går da okay. Vi er to voksne og snart to børn. Og vi har både hunde, katte, hus og bil. 

Anmeld

29. juni 2013

Wimmie

Vi har optaget nogle sure lån, men dem kan jeg heldigvis snart se udover, da de snart er betalt ud.. Bortset fra det latterlige leasylån vi optog for et tv for 5 år siden Vi kommer ALDRIG af med det lort!

Yousee har en nogle pakker, vi er på den mellemste. Hvis vi ikke kan foretage os noget i hverdagene som nu, har jeg snart heller ikke lyst til at komme af med de få kanaler vi har tilbage.. Så kan vi sidde og kigge på hinanden mere end vi er nødt til nu.. Hmm.. Det er fandeme ikke nemt.. (undskyld sproget, men det er bare så skide hårdt)

Vi laver ikke noget der koster penge i denne ferie, for vi har ikke penge til det. Men det er skide hårdt, når ens lille pige spørg 10 gange dagligt om legoland, som det eneste hun gerne vil, og man må sige nej. Tænk sig, at man ikke engang kan give en legolandstur. De eneste vi skal betale for er to voksne (hende kan man jo finde gratid billetter til) Det er så trist, og så hamrende synd for hende. Og tanken om at hun skal i børnehave og fortælle vennerne at hun gerne ville i legoland men det måtte hun ikke. (hun er MEGET velformulerende og spekulere rigtig meget..)

I får jo børnepenge om en måned, hvorfor ikke bruge nogle af dem til en tur i Legoland?
Nogle gange kan man få gratis børnebilletter rundt omkring; prøv evt. at efterlyse dem på FB - evt. på køb/salg/byttesider, der har jeg flere gange set dem.

Og knap 5000 kr er altså ikke vildt lidt at leve for...vi får det samme - 2 voksne og (snart) 2 børn og det er inkl. alle børnepengene...
Det handler om prioriteringer; lev af rugbrød og "billige" retter i et par uger, så er den legolandstur betalt 

Anmeld

29. juni 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg lever SÅ stramt og vender hver en mønt, og det vil jeg ikke mere!!!

Så kan nogen hjælpe med at se hvor vi kan spare evt lave noget om?

Min kæreste er på dp og jeg su. Han får forhåbentligt arb nu her. Skal til jobsamtale mandag. Men indtil nu.

Indtægt i alt: 19300 (+ familieydelse 3375/3.mdr)

Husleje: 5200El, varme og antenne: 1200
Børnehave: 680
Internet: 160
Yousee: 360
Licens: 190
Leasy: 250 (en pisse irriterende en som vi aldrig kommer af med)
Fagforening/a-kasse: 1300
Forsikring: 400
Mobiler inkl. mobil og computerafdrag: 800
Træning: 160
Danmark: 200
Lån: 3500.

I alt: 14,400 kr.
Tilbage: 4900 (til mad, medicin, fornøjelser, transport, tøj, uforudsete udgifter osv)

Vi kan slet ikke få det til at hænge sammen..

Hvad bruger i pr mdr?

Som det ser ud nu, er vi gældsfrie om 5 år, men F**K jeg synes det er lang tid, selv om jeg SELVFØLGELIG ved vi selv har sat os i det her.

Vi er to voksne + 1 barn på 3 år + en på vej.

http://tdc.dk/nu/publish.php?id=31758

Anmeld

29. juni 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt, det er ikke nemt når der er noget man så gerne vil gøre for barnet og ikke kan.

Men hey. Måske er det kun i år. Det kan jo være at næste år ser meget lysere ud. Måske får manden job lige om lidt, og så kan det være at vi allerede snakker om et par måneder

Prøv om du kan acceptere med dig selv at datteren ikke kan komme i Legoland i år. Du behøver ikke give datteren ret i at det er surt, for sådan er det bare lige nu. Så har i måske lavet så mange andre ting og kommer i Legoland en anden god gang. Hvis du er ok med det, så bliver hun det også. Og hvis du så endda finder på andre spændende ting, så ryger det andet lidt i baggrunden  Der er overhovedet ikke noget galt i at man er nødt til at sige nej til aktiviteter.

Og søde dig. Dit liv er jo ikke TV. Er der ikke penge til mange kanaler, så må man skære ned. Men tiden behøver i da slet ikke bruge på at kigge på hinanden. I kan gå/cykle ture eller rulleskøjter hvis i har sådan nogle,der er nok noget spændende at kigge på i nærheden. Og så er der aktiviteter som jeg har en idé om er lidt glemt i nutiden; nemlig spil. Kortspil, brætspil, havespil alt sådan noget. Historielæsning osv osv.

Jeg kender godt til at man får sådanne perioder med at alt bare er surt, for det er surt at der er ikke er penge til det man gerne vil, men som regel er der nogle gode alternativer indtil man får et lidt større råderum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.