Anonym skriver:
Vi har optaget nogle sure lån, men dem kan jeg heldigvis snart se udover, da de snart er betalt ud.. Bortset fra det latterlige leasylån vi optog for et tv for 5 år siden
Vi kommer ALDRIG af med det lort!
Yousee har en nogle pakker, vi er på den mellemste. Hvis vi ikke kan foretage os noget i hverdagene som nu, har jeg snart heller ikke lyst til at komme af med de få kanaler vi har tilbage.. Så kan vi sidde og kigge på hinanden mere end vi er nødt til nu.. Hmm.. Det er fandeme ikke nemt.. (undskyld sproget, men det er bare så skide hårdt) 
Vi laver ikke noget der koster penge i denne ferie, for vi har ikke penge til det.
Men det er skide hårdt, når ens lille pige spørg 10 gange dagligt om legoland, som det eneste hun gerne vil, og man må sige nej. Tænk sig, at man ikke engang kan give en legolandstur. De eneste vi skal betale for er to voksne (hende kan man jo finde gratid billetter til) Det er så trist, og så hamrende synd for hende. Og tanken om at hun skal i børnehave og fortælle vennerne at hun gerne ville i legoland men det måtte hun ikke. (hun er MEGET velformulerende og spekulere rigtig meget..) 
Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt, det er ikke nemt når der er noget man så gerne vil gøre for barnet og ikke kan.
Men hey. Måske er det kun i år. Det kan jo være at næste år ser meget lysere ud. Måske får manden job lige om lidt, og så kan det være at vi allerede snakker om et par måneder 
Prøv om du kan acceptere med dig selv at datteren ikke kan komme i Legoland i år. Du behøver ikke give datteren ret i at det er surt, for sådan er det bare lige nu. Så har i måske lavet så mange andre ting og kommer i Legoland en anden god gang. Hvis du er ok med det, så bliver hun det også. Og hvis du så endda finder på andre spændende ting, så ryger det andet lidt i baggrunden
Der er overhovedet ikke noget galt i at man er nødt til at sige nej til aktiviteter.
Og søde dig. Dit liv er jo ikke TV. Er der ikke penge til mange kanaler, så må man skære ned. Men tiden behøver i da slet ikke bruge på at kigge på hinanden. I kan gå/cykle ture eller rulleskøjter hvis i har sådan nogle,der er nok noget spændende at kigge på i nærheden. Og så er der aktiviteter som jeg har en idé om er lidt glemt i nutiden; nemlig spil. Kortspil, brætspil, havespil alt sådan noget. Historielæsning osv osv.
Jeg kender godt til at man får sådanne perioder med at alt bare er surt, for det er surt at der er ikke er penge til det man gerne vil, men som regel er der nogle gode alternativer indtil man får et lidt større råderum