Anonym skriver:
Jeg er studerende og arbejder sort for 500-1.000 kr. om måneden. Det er højst 12.000 om året, altså ca. 5.000 skat går glip af. Mon skattefar overlever? Tjo...
Jeg synes klart der er forskel på sort arbejde i forhold til beløbet.
Uha bliver altså nødt til at kommentere, for det er godt nok en dobbeltmoralsk holdning. En ting er, at man ikke synes der noget i vejen med sort arbejde(er jeg så ikke enig i), men at synes det er ok man selv udfører det, også havde moralsk overlegenhed i forhold til andre der gør det, det er altså ikke ok.
En studerende siger" jeg har ikke så meget, derfor må jeg gerne" ....en millionær siger " jeg betaler allerede så meget til skattefar, derfor må jeg gerne". Så kan vi jo blive ved. I min verden er INGEN undtaget lovgivningen.
Desuden synes jeg dit argument om beløbets størrelse er uholdbart. I følge dansk statistik er der cirka 250000 SU modtagere i DK. Hvis ALLE havde samme holdning som dig og snød staten for 5000 årligt, så ville et hurtigt regnstykke vise et potentielt tab til staten på 1,25 mia kr. Det kan man immervæk få en del velfærd for( måske endda forhøje SUen).
De mange små beløb som umiddelbart ikke virker som meget, er jo sammenlagt rigtig mange penge. Og man er da nødt til at feje for egen dør INDEN man fordømmer andre. Beløbets størrelse er da underordnet i den sammenhæng.
Anmeld