nielsen80 skriver:
Men når du får udført sort arbejde, så stjæler du jo fra den kasse vi alle betaler ind til. Og handlingen er jo den samme om du er studerende eller millionær - du undlader at betale den fulde pris for en ydelse, og den del du ikke betaler, er den del som ville gå til fælleskassen.
Har man ikke råd til flyttefolk, så må man jo flytte selv. Har man ikke råd til rengøringshjælp, så må man gøre det selv...jeg kunne blive ved. Synes virkelig man har et moralsk problem, når man på den ene side brokker sig over den lave ydelse at enlige, studerende og KH modtagere får, også på den anden side mener disse så er frataget lovgivningen pga den lave ydelse. Staten mister rigtig mange penge på sort arbejde, penge som jo netop kunne bruges til at forhøje disse ydelser.
Nu er der jo 1000 vis af ting som påvirker statskassen/kommunekassen.
og netop på grund af f.eks. folk snyder med KH, førtidspension, skat osv. gør jo at friheden for andre bliver mindre.
Jeg giver dig helt ret I at for at velfærdet i DK skal være i top så skal vi alle bidrage med noget.
Men igen kommer det for mig an på hvem det er.
Ingen tvivl om at har du penge så må du betale. Men jeg ved også at der er rigtig mange mennesker der kommer i klemme og ingen hjælp kan få, fordi der er nogle andre der snyder og bruger de penge.
Og jeg ville da helt klart sige at hvis man har råd må man betale eller sparer op, men der er altså også nogen der ikke har råd. Der ikke kan flytte selv, fordi de ikke ejer en bil eller kender nogen der har.
Jeg er heldigvis så heldig at jeg i mine unge dage har kunne rejse rundt og boet i udlandet og være frivillig og stadigvæk have penge på lommen (på lovlig vis), og jeg må ærligt sige at jeg derfor aldrig har haft brug for at bruge sort arbejde eller lave sort arbejde selv.
Men jeg kender folk som jeg bestemt mener burde gå ud og bestille sort arbejde, fordi der netop ikke er hjælp at hente andre steder.
Min veninde smækkede sig f.eks. ude her i sidste weekend, da hun fik stjålet sin taske med nøgler. Ingen havde ekstra nøgle så hun kunne SLET ikke komme ind, og hun er lige flyttet til Fyn hvor vi andre bor på Sjælland.
Hun ringer til en døgnlåsesmed, som siger at det vil koste hende 2000kr. Men hun kan kun 600 kr på sin konto og låsesmeden skal ha pengene i hånden.
Hun får lånt 600 kr af sin nabo, og spørger pænt låsesmeden om han kan gøre det for 600 kr eller kender en der kan.
Han vælger at være sød og forbarme sig på min veninde, og gør det for 600 kr som han så selvfølgelig stikker i lommen.
Det er igen ikke noget jeg får ondt i røven over.